האידיוטים השימושיים של הג'יהאד הגלובלי

הפגנות פרו פלסטיניות בארה"ב, נובמבר 2023 (צילום: AP Photo/Jose Luis Magana)
AP Photo/Jose Luis Magana
הפגנות פרו פלסטיניות בארה"ב, נובמבר 2023

ה"פרוגרסיבים" שמפגינים למען חמאס בקמפוסים בארה"ב ובכיכרות בלונדון מפספסים משהו פשוט: תמיכה בפלסטינים, שהמטרה שלהם אצילית דיה, מחייבת אדם רציונלי לא לתמוך בחמאס. זה לא רק לא חופף – זה סותר. חמאס הוא האויב של פלסטין, וסרטן מוסרי על האנושות כולה.

אני מוצא עצמי מעורב בסוגיה כבוגר הן אוניברסיטת פנסילבניה והן אוניברסיטת קולומביה (תואר שני), שניים מהמוסדות האקדמאיים שמואשמים כעת בכך שנתנו יד לאנטישמיות ותמיכה בחמאס. מועדון יוצאי פנסילבניה בישראל שאני ממוביליו התנתק מהמוסד לאות מחאה, אך לא נראה שהתרגשו מזה בהנהלה. אולי הפסקת התרומות תזיז להם יותר, אבל אולי גם לא – שכן ייתכן שנשמתם כבר נמכרה לשטן מרוב אימת הגל ה"פרוגרסיבי".

אני מוצא עצמי מעורב בסוגיית הפגנות הפרוגרסיבים כבוגר אוניברסיטת פנסילבניה ואוניברסיטת קולומביה (תואר שני), שניים מהמוסדות האקדמאיים שמואשמים כעת בכך שנתנו יד לאנטישמיות ותמיכה בחמאס

יש להזכיר לכולם – מהסטודנטים חסרי ההבנה ועד לאדמיניסטרטורים חסרי עמוד השדרה – על מה מדובר: חמאס מתנגד לכל הסדר עם ישראל ומבקש את השמדתה – זאת המשמעות של "מהנהר ועד הים" – והאימאמים שלו מפיצים רעל על מלחמת שמד בכל היהודים במסגרת פרשנותם המעוותת של האסלאם.

לפיכך חמאס הקדיש מאמצים אדירים למניעת פתרון שתי המדינות – לא לקידומה. מאז שנות ה-90 חמאס הניח נכון שפיגועי התאבדות יועילו לימין הישראלי, שבראשותו עמד רוב אותה תקופה בנימין נתניהו. חמאס הניח שזה יעשה עבורו את מלאכת טרפוד השלום, יגביר את ההתנחלויות על אדמות כבושות וידכא את הפלסטינים.

וכך היה. חמאס לא נלחם בזה אלא שמח בזה. כאשר דברים רעים קורים לפלסטינים – כששוללים מהם עצמאות, כשאזרחים נהרגים – כנופיית החמאס שמחה, לא עצובה.

אם חמאס יצליח במשימתו להשמיד את ישראל, המדינה שיקים במקומה תהיה תיאוקרטיה אסלאמית חשוכה, שכמו בגרסת עזה תשאב השראה מנותנת החסות הראשית שלה, הרפובליקה האסלאמית באיראן. לא יהיה מקום שם לקווירים ולבעלי הגדרה עצמית לא-בינארית של זהות מגדרית, גם לא לכאלה שבכסילותם הניפו דגלי חמאס במנהטן. גם לא ליהודים, לנוצרים או למוסלמים חילונים.

יש להזכיר לכולם – מהסטודנטים חסרי ההבנה ועד לאדמיניסטרטורים חסרי עמוד השדרה – על מה מדובר: חמאס מתנגד לכל הסדר עם ישראל ומבקש את השמדתה – זאת המשמעות של "מהנהר ועד הים"

כל מה שקשור למציאות הנוכחית שבה עזה מתוארת בצדק מסוים כבית הכלא הפתוח הגדול בעולם, התרחש בגלל שחמאס ביצע הפיכה נגד הרשות הפלסטינית ותפס את השלטון ב-2007, והחל מייד להשתמש בשטח כבסיס לתקיפות על ישראל. זה הביא למצור ישראלי-מצרי, והכפייה הדתית חיסלה מה שנותר מאיכות החיים.

ירי טילים של חמאס גרם למיני-מלחמות עם ישראל בשנים 2008, 2012, 2014, 2021 ו-2022. זה נגמר כל פעם באותה שיטה: מוות והרס בעזה, והסכמת חמאס להפסיק את הירי עד לפעם הבאה. ישראל חטפה תדמיתית, בצדק מסוים – אבל לאף אחד ממבקריה בעולם לא היו שפע רעיונות מבריקים כיצד כן לטפל בחמאס.

נראה היה שישראל מוכנה לסבול את זה, כי כיפת ברזל יעילה ביירוט הטילים. והיו גם פוליטיקאים שטחיים, כמו בנימין נתניהו עצמו, שראו תועלת במצב, כי הוא החליש את הרשות הפלסטינית המתונה והפחית את הלחץ על ישראל לדון על שתי מדינות.

המשוואה התפוצצה לישראל בפנים ב-7 באוקטובר, כאשר אלפי מחבלים חדרו לשטחה, השתוללו שעות רבות, וטבחו ביותר מ-1,400 בני אדם ברמת ברבריות כזו שסיימה באחת את הדיון.

ואני שואל: איך אדם שפוי מסוגל לתמוך בארגון שגורם לכל האומללות הזו, בראש ובראשונה לפלסטינים? בניגוד למה שמדווחים עיתונאים עצלנים, חמאס מעולם לא נבחר לשלוט בעזה כממשלה (אלא כרשות מחוקקת ב-2006, ואז בהשתלטות צבאית ב-2007), ואם לא היו לו 30,000 בריונים חמושים כדי להגן עליהם – מנהיגיו היו נזרקים לים על ידי תושבי המקום.

נראה היה שישראל מוכנה לסבול ירי, כי כיפת ברזל יעילה ביירוט הטילים. והיו פוליטיקאים שטחיים כנתניהו, שראו תועלת במצב, כי הוא החליש את הרשות הפלסטינית המתונה והפחית את לחץ פתרון שתי המדינות

אני כותב שנים שהמצב בעזה אינו בר קיימא. קראתי לישראל להחזיר את אופציית שתי המדינות לשולחן גם בזמן שנלחמים בחמאס. אם מבקרים את  הקולוניזציה של ישראל בגדה, אני שם. אם שואלים שאלות קשות על תוכנית היום שאחרי בעזה, אני מבין. אבל העולם צריך להפסיק לשחק משחקים עם חמאס.

למערב יש מנופים על שניים משלושת האשמים העיקריים: קטאר, המספקת מימון ותמיכה קריטיים לחמאס; וטורקיה, שישראל מאשימה בכך שאפשרה למרכז פיקוד לפעול בשטחה וחשודה בהעברת חומרי נפץ לעזה.

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן הכריז לאחרונה כי חמאס אינו ארגון טרור אלא שהוא נלחם למען "שחרור". לארדואן הצבוע אני בחום ממליץ: לך תחפש את הכורדים שלך.

מנהיגי חמאס חאלד משעל ואיסמעיל הנייה חיים חיי פאר בקטאר, ודנים ללא בושה את בני עמם לאומללות ממרחק בטוח. קטאר שלחה מאז 2007 מאות מיליוני דולרים כדי לתמוך במשטר חמאס, בשנים האחרונות בהסכמת ישראל, דבר שבבירור היה טעות.

ברגע זה קטאר נתפסת כמועילה במשא ומתן על שחרור החטופים. זאת, כי מדינונת הנפט הזו מנהלת יחסים די טובים עם כולם. העולם חייב לדרוש מקטאר שהיחסים הטובים עם החמאס יסתיימו. שאר המדינות הסוניות באזור צריכות לדרוש זאת בראש ובראשונה, שכן קטאר התערבה גם בענייניהן עם תמיכה במטרות אסלאמיסטיות. זה חייב להיפסק.

מנהיגי חמאס משעל והנייה חיים חיי פאר בקטאר, ודנים ללא בושה את עמם לאומללות ממרחק בטוח. קטאר שלחה מאז 2007 מאות מיליוני דולרים כדי לתמוך במשטר חמאס, בשנים האחרונות בהסכמת ישראל

קטאר רוצה להיות מדינה נורמטיבית ולהיתפש כמשקיעה מבוקשת בחברות מערביות. היא אירחה את גביע העולם בכדורגל, יש לה חברת תעופה נהדרת, ערוץ טלוויזיה לחדשות לא רע ותיירות מעניינת (בתור פיסת מדבר הסמוכה לאיראן). היא מארחת את בסיס האוויר אל אודייד, המתקן הצבאי האמריקאי הגדול ביותר במזרח התיכון, ומקיימת סחר נמרץ גם עם ארצות הברית.

צריך לגרום לקטאר להבין שהשאיפות שלה בעולם אינן מתיישבות עם תמיכתה בארגון השטני שפשעיו תוארו לעיל. מסר דומה צריך להימסר לטורקיה, חברת נאט"ו שמארחת בסיס חיל אוויר אמריקאי. המסר חייב להיות שחמאס הוציא את עצמו מהציוויליזציה, וכל מי שמושיט לו יד ייחשב לאויב האנושות. כמו דעא"ש. כמו הטאליבן.

האשמה העיקרית, איראן, היא כמובן סיפור אחר. אין שום ברית לשמר. איראן צריכה פשוט לחטוף סנקציות כלכליות מקסימליות מאירופה ומארצות הברית, לא רק על מימון חמאס אלא על חימוש חזבאללה, שהביא סבל רב ללבנון. לאיראן יש גז טבעי שהיא מקווה לשווק והיא הצליחה למתן את השפעת סנקציות העבר, אבל חייבים לנסות.

באשר לתומכי חמאס (סליחה, "תומכי הפלסטינים") ה"פרוגרסיביים", אלה האידיוטים השימושיים האולטימטיביים בסיפור העצוב הזה. הביטוי, שמקורו במאה ה-19, זכה לשימוש נרחב כתיאור לתמימים ובורים במערב שסייעו בלי משים למטרה הקומוניסטית.

צריך לגרום לקטאר להבין ששאיפותיה בעולם אינן מתיישבות עם תמיכתה בארגון השטני. כנ"ל לטורקיה, חברת נאט"ו שמארחת בסיס חיל אוויר אמריקאי. המסר חייב להיות שחמאס הוציא את עצמו מהציוויליזציה

סוג החברה שהג'יהאד העולמי שואף להקים דוחה לחלוטין כל וריאנט של "האחר" ואין לו חפיפה כלשהי עם מטרותיהם של הפרוגרסיבים המערביים (ראו מערכון מדוייק של ארץ נהדרת).

בוודאי שלא יחכה להם שם "מקום בטוח" מפגיעה ברגשותיהם השבריריים. ובכל זאת, בבורותם, בכסות נרטיבים אבסורדיים של דה-קולוניאליזציה, במסגרת אובססיה לפרדיגמות של מדכא מול מדוכא, ותוך מפגן מדהים של רוע לב כלפי החברה המערבית שאת חירויותיה הם מנצלים, הם מוצאים את עצמם בצד של הפיגור החברתי, הפנאטיות הדתית וחוסר האנושיות.

כעת הם משתוללים בקמפוסים, ומוציאים של רע להשכלה כולה. הם מפלרטטים עם אנטישמיות ממש. פוליטיקת הזהויות שלהם, תרבות הביטול שלהם – כל זה לא ליברלי ואנטי-אינטלקטואלי להחריד.

הסיפור גדול יותר מעניין ישראל וחמאס. הם מזלזלים בדמוקרטיה ובשוק החופשי, בזים לחרויות ואפילו להומור, מסוגלים לאכזריות נוראה עם תרבות הביטול שלהם. הם גורמים לכך שמשתרשת לה הבנה שמשהו השתבש בקרב הדור הצעיר במערב.

סוג החברה שהג'יהאד העולמי שואף להקים דוחה לחלוטין כל וריאנט של "האחר" ואין לו חפיפה כלשהי עם מטרות הפרוגרסיבים המערביים. וודאי שלא יחכה להם שם "מקום בטוח" מפגיעה ברגשותיהם השבריריים

הנזק אדיר, כי זה דוחף מציעים ימינה. זו סכנה עצומה. אבל אם זה יביא איכשהו לתיקון, אז האידיוטיים האלה באמת ייזכרו כשימושיים.

דן פרי שירת כעורך ראשי של סוכנות איי-פי במזה"ת (מבסיסו בקהיר) לאחר תפקידים דומים באירופה, אפריקה והאיים הקריביים. שימש כיו"ר התאחדות עתונאי החוץ בישראל. איש היי טק ויזמות בעבר ובהווה. עקבו אחריו ב: https://danperry.substack.com

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 1,176 מילים
סגירה