יש לי חלום

בקיבוץ בארי חזרו לעבודת השדה, זורעים חיטה ומכינים את הקרקע לגידולים נוספים (צילום: דביר הקר, קיבוץ בארי)
דביר הקר, קיבוץ בארי
בקיבוץ בארי חזרו לעבודת השדה, זורעים חיטה ומכינים את הקרקע לגידולים נוספים

יש לי חלום. ובחלומי מאורעות  7 באוקטובר, מאורעות תשפ"ד, לא התרחשו. הטבח הנורא לא בוצע, שום אזרח לא נחטף וכל ילדינו, טפֵּנו, הורינו, סבינו וסבותינו נמצאים בביתם, אהובים ומטופלים.

יש לי חלום. ובחלומי שולט החופש לחיות, כלל אזרחי ישראל שווי זכויות וחובות ואין אפליה בין אדם לאדם ובין דם לדם, בלי הבדל דת, גזע, מין או מגדר. בחלומי כולנו אזרחים, בני אדם ואין אפליה בינינו, לא משנה אם אנחנו יהודים, נוצרים, בדווים או מוסלמים ולא משנה אם אנחנו שייכים לקהילה הלהט"בית או סטרייטים.

יש לי חלום. ובחלומי שולט החופש לחיות, כלל אזרחי ישראל שווי זכויות וחובות ואין אפליה בין אדם לאדם ובין דם לדם, בלי הבדל דת, גזע, מין או מגדר. בחלומי כולנו אזרחים, בני אדם ואין אפליה בינינו

בחלומי כולנו כולל כולנו, כל אזרחי המדינה, אזרחים שווי זכויות וחובות על כל המשתמע מכך: זכאים לחיות איך שמתאים להם (ובלבד שלא יעברו על החוק), להתחתן עם מי שהם שרוצים ואיך שהם רוצים ולהיקבר איך שרוצים, ולקבל זכויות שוות כאלמנים, יתומים ונכים (נכי צה"ל או נכים אחרים).

יש לי חלום ובו הכול חיים ונותנים לחיות, איש לא מתערב בחיי הזולת והממשלה לא דורשת מאזרחיה לחיות בתנאים מסוימים או אוסרת על מי מהם לחיות כראות עיניהם.

יש לי חלום. ובחלומי הגזענות הוכחדה ועברה מן העולם בכלל ומישראל בפרט.

בחלומי הממשלה והעומד בראשה משרתים את העם ולא להפך – והדמוקרטיה חיה, בועטת, חזקה ומתפקדת. חוק הלאום לא קיים ויש חוקה לישראל המבוססת על עקרונות מגילת העצמאות.

יש לי חלום. ובחלומי לכל אזרח יש מקום לגור בו, אם בדירה שכורה לטווח ארוך אם בדירה שרכש, יוקר המחיה זול ומוזל ואפשר לחיות ברווחה. יש לי חלום שהבירוקרטיה תנפח את נשמתה והחיים במדינה יהיו קלים ונוחים יותר.

בחלומי אין מינויים פוליטיים פסולים וחסרי אחריות, כל מינוי נעשה מתוך מחשבה עמוקה, אחריות וענייניות כשהשיקול היחיד הוא טובת המדינה ולא שיקולים פוליטיים צרים כאלה ואחרים.

בחלומי אין מינויים פוליטיים פסולים וחסרי אחריות, כל מינוי נעשה מתוך מחשבה עמוקה, אחריות וענייניות כשהשיקול היחיד הוא טובת המדינה ולא שיקולים פוליטיים צרים כאלה ואחרים

יש לי חלום. ובחלומי השירות הציבורי מתחזק, מתפקד ופועל למען הציבור ביעילות ובמהירות כיאה לתקופה הטכנולוגית שאנו חיים בה.

יש לי חלום. ובחלומי ישראל חוזרת לימיה המפוארים והטובים, ישראל משגשגת, פורחת ושוב כולנו חשים גאווה, גאווה אמיתית, לא מזויפת, לא מאולצת ולא מסוננת. בלי אבל ובלי בושה. גאווה להיות ישראלים, גאווה להניף את דגל ישראל ולא רק כי ביקשו מאיתנו בטלוויזיה. יש לי חלום שנחדש ימינו כקדם ונהיה ערֵבים זה לזה ונתגאה להניף את דגל ישראל.

יש לי חלום שנחזור להיות מאוחדים – מאוחדים, לא אחידים – מאוחדים באמת, בלי ניסיונות חוזרים ונשנים מצד שלטון ארור לפלג בינינו, לפורר אותנו ולפגוע במרקם החברתי שלנו.

יש לי חלום שנחזור להיות ישראלים. לא מזרחים, לא אשכנזים, לא שמאלנים ("סמולנים"), לא ימנים ולא דתיים, חרדים וחילוניים – ישראלים. ישראלים ציונים אוהבי ישראל. ללא מחלוקות, ללא סכסוכים, ללא מריבות וללא מלחמות פנימיות ארורות שמשרתות רק פוליטיקאים קטנים ונחותים תאבי שלטון ולא את העם.

יש לי חלום שישראל תשוב להיות דמוקרטיה ליברלית חזקה עם תקשורת חופשית ועצמאית ושלוש רשויות נפרדות. בחלומי ישראל נלחמת בשחיתות עד חורמה, מענישה מושחתים, עבריינים בכלל ועברייני מין בפרט. יש לי חלום שכל אותם מושחתים, עבריינים ועברייני מין יוצאו ויוקאו מן החברה הישראלית החופשית והבריאה, ויתביישו להראות את פרצופם בציבור או בתקשורת.

יש לי חלום שישראל תשוב להיות דמוקרטיה ליברלית חזקה עם תקשורת חופשית ועצמאית ושלוש רשויות נפרדות. בחלומי ישראל נלחמת בשחיתות עד חורמה, מענישה מושחתים, עבריינים בכלל ועברייני מין בפרט

כבר שנים רבות מדי מדינת ישראל מתוכנתת לפעול לפי מה שטוב לבנימין נתניהו ומשפחתו. בשנות כהונתו הארוכות מדי הצליח האיש הזה להטמיע בכל מקום אפשרי שיש לרַצות אותו ואת שרה אשתו, ולעשות רק מה שהוא ומשפחתו רוצים.

שנים רבות מדי מתמקדים ברווחת משפחת נתניהו במקום ברווחת אזרחי ישראל. תקשורת שלמה גויסה ומגויסת לשם כך, רשתות חברתיות, צבא אדיר של בוטים ומה לא. אפשר לקרוא לזה באג בתוכנה או וירוס שהשתלט במתקפת סייבר אדירה וכוחנית.

לאחר שואת 7 באוקטובר המצב מתחיל להשתנות. רק מתחיל. טרגי ומצער מאוד שמדינת ישראל הייתה צריכה לעבור שואה, טראומה טרגית כזאת רק כדי להבין שהיא חשובה, שאזרחיה חשובים ולא משפחת הרשע נתניהו.

יש לי חלום. ובחלומי תרבות השקר וחדשות הכזב הוכחדה מן העולם. יש לי חלום שמנהיג מודע להיותו מנהיג ונושא באחריות למנהיגותו, מודה בטעויותיו, בכישלונותיו ולא מאשים בהם אחרים.

יש לי חלום שכל אדם יֵדע את מקומו, את זמניותו ואת תפקידו הארעי. יש לי חלום שנדע מתי לפרוש מתפקיד ונבין שנולדנו בני אדם ונמות בני אדם, וכל תואר שקיבלנו ונקבל במהלך חיינו הוא זמני, שולי ולא חשוב. הדבר היחיד הקבוע והנצחי הוא העובדה שנולדנו בני אדם וגם נמות כאלה.

יש לי חלום. ובחלומי בנימין נתניהו כבר לא ראש הממשלה ולו, לבנו יאיר ולאשתו שרה כבר אין שום יכולת השפעה הרסנית כל כך על מה שקורה בישראל. יש לי חלום שישראל לא תזכור ולא תדע מי זה בנימין נתניהו או משפחת נתניהו ותפסיק לעסוק בו יומם ולילה באובססיביות חולנית כאילו מדובר בדיקטטורה הסוגדת לאיש אחד.

יש לי חלום. ובחלומי תרבות השקר וחדשות הכזב הוכחדה מן העולם. יש לי חלום שמנהיג מודע להיותו מנהיג ונושא באחריות למנהיגותו, מודה בטעויותיו, בכישלונותיו ולא מאשים בהם אחרים

יש לי חלום שמדינת ישראל תשנה דיסקט ותוכנה, תילחם בחזרה במתקפת הסייבר שנתניהו וחייליו אחראים לה, תעשה עדכון גרסה ותפעל רק לפי מה שטוב למדינת ישראל, לה־עצמה ולאזרחיה, ולא למשפחת הפשע/הרשע נתניהו.

יש לי חלום שהפרדת הרשויות חוזרת למדינת ישראל ואין אדם אחד, משפחה אחת או ממשלה אחת הקובעים בכול. כולם שווים בפני החוק וכולם מכבדים את החוק ואת בית המשפט. איש לא מנצל את כוחו הפוליטי הרב כדי להילחם בחוק, במדינה, באזרחיה וברשות השופטת ואיש אינו מעל החוק או החוק עצמו.
יש לי חלום. וכשחלומי יתגשם תהיה למדינת ישראל ולנו תקומה. רק אז.

יאיר בן־חור הוא עורך ספרות, עורך לשון, נקדן, עורך שירה ומשורר. פרסם עד כה חמישה ספרי שירה פרי עטו וספר מאמרים פילוסופיים, וערך וניקד מאות ספרים אחרים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
קראו לה מעשיהו. בארץ ההיא כולם צדיקים וישרים כמו סרגל. לארץ היה מנהיג, או מלך שנבחר בבחירות דמוקרטיות. כמובן שהוא היה בראש הצדיקים. למלך היתה ממשלה, חבורה של צדיקים מלאי תבונה מבחירי ה... המשך קריאה

קראו לה מעשיהו.
בארץ ההיא כולם צדיקים וישרים כמו סרגל.
לארץ היה מנהיג, או מלך שנבחר בבחירות דמוקרטיות. כמובן שהוא היה בראש הצדיקים. למלך היתה ממשלה, חבורה של צדיקים מלאי תבונה מבחירי העם.
המלך צדקיהו שמו היה נוהג לעיתים לצאת מארמונו ולבקר את העם. הוא היה יוצא לשווקים לברך את החנוונים על יבולם, עוצר מדי פעם באיזה דוכן כדי לקנות איזו מנה פלפל עסיסית. כמובן שמכיוון שהוא היה צדיק, אינו היה משלם מיידית, אך היה מבטיח איזה אלף הבטחות לגמול אחרי הבחירות הקרובות. כמובן שיקירי השוק האמינו למוצא פיו וצעקו בקול גדול יחי המלך צדקיהו.
אחרי הביקורים בשווקים, צדקיהו היה מכנס את הממשלה של הצדיקים והיה טופח על חזהו בהנאה מול ההאדה הרבה שזכה לה ברחבי ממלכתו.
צדקיהו לא העיז להגיע לבקר בביקתות של הצפוניים, כי הוא ידע שהבורגנים האינטלקטואלים לא יציעו לו פלפל ופירות עסיסיים בחינם. הוא ידע שמהצפוניים הוא יוכל לבקש השתתפות תמידית בהגנה על ממלכת מעשיהו משלל האויבים המסוכנים המקיפים את הממלכה.
מדי פעם פרצה מערכה מכיוון האוייב מהצפון. לשם הצפוניים הנאמנים הצליחו לבלום את התקיפה. אחרי כמה שנות שקט האוייב מדרום החל להציק. גם לשם צדקיהו גייס את הצפוניים וביחד עם אנשי הדרום הוא השיג מספר שנות שקט.
צדקיהו ניסה בכל כוחו להראות שכל מהוייו הם להגן על ממלכת מעשיהו והעם הצדיק בתוכו, לכן הוא קנה עוד נשק מתקדם ועיצם את צבאו באמצאים רבים חדשניים.
עד שיום אחד הגיע אוייב חדש שאותו צדקיהו לא הכיר. אוייב מסוכן פי כמה מכל האויבים מסביב. הוא ניסה להלחם באוייב המסוכן בכל האמצעים החדשים העומדים לרשותו, אך האוייב החדש סרב להיכנע.
הוא כינס שוב את ממשלת הצדיקים כדי לטכס עצה איך לגבור על האוייב החדש והמסוכן.ממשלת הצדיקים החליטה בפה אחד לסגור את הממלכה בבתים ואם זה לא יעזור במרתפים. היחידים שקיבלו אישורים לצאת הם חברי ממשלת הצדיקים.
וכך יצאו חברי מרעיו של צדקיהו לדרכים, ללא פקקים אל מנת לבזוז את ממלכת הצדיקים.

כל הזכויות שמורות לצדקיהו..

עוד 889 מילים ו-3 תגובות
סגירה