מדינת יהודה

איתמר בן גביר משתתף בחלוקת נשק לכיתת הכוננות של המשטרה בקריית מלאכי (צילום: מהטוויטר של איתמר בן גביר)
מהטוויטר של איתמר בן גביר
איתמר בן גביר משתתף בחלוקת נשק לכיתת הכוננות של המשטרה בקריית מלאכי

אחת ההתפתחויות המטרידות, שלא נָתַנּוּ לה את תשומת הלב הראויה, היא הודעת ארצות הברית כי תטיל סנקציות על "מתנחלים קיצונים שתקפו פלסטינים", אחרי שציפתה שישראל תעניש אותם, וזה לא קרה.

הודעה זאת עלולה להתברר כציון דרך במעמדה של ישראל, לא רק בעיני ארצות הברית, אלא בכלל.

אם מערכת המשפט בישראל לא מסוגלת להתמודד עם נערי הגבעות, אז מישהו אחר צריך להתמודד עם האתגר, ובכלל זה הטריבונל של האג. זה עלול להתרחב למתנחלים וחלילה להגיע גם לחיילי צה"ל. אם מערכת המשפט של ישראל כל כך חלשה, זה לא רע רק לישראל פנימה, אלא משתקף גם החוצה ונוגע למעמדה בעולם.

אם מערכת המשפט בישראל כ"כ חלשה ולא מסוגלת להתמודד עם נערי הגבעות – מישהו אחר צריך להתמודד עם האתגר, ובכלל זה הטריבונל של האג. זה עלול להתרחב למתנחלים ולהגיע גם לחיילי צה"ל

האתגר שארצות הברית מציבה לבנימין נתניהו נוגע גם למערכת הפוליטית. בגלל חלוקת הנשק הפרועה של איתמר בן גביר, שר בכיר בקואליציה של נתניהו, ארצות הברית הודיעה על עצירת משלוח של כלי ירייה למשטרת ישראל.

אבל הדברים חמורים הרבה יותר. הואיל ונתניהו מסרב לומר לארצות הברית מהן מטרות המלחמה, ומשאיר לה לנתח אותן לבד, מתברר שמבחינת ארה"ב יש רק דרך אחת להבין את מטרת המלחמה – להקים את מדינת יהודה על חורבות מדינת ישראל.

את זה האנליסטים האמריקאים יכולים להסיק מניתוח התקציב שהוגש בעיצומה של המלחמה לאישור הכנסת. זה לא רק תקציב ביזה, אלא תקציב שמפרט את יעדיה של ישראל (שם זמני) לעידן של אחרי המלחמה.

ישראל (שם זמני) תעסוק בפיתוח התודעה הדתית היהודית, תעודד את הגרעינים התורניים ותילחם בהתבוללות. כלומר: במקום לשקם את ישראל היא תקים את מדינת יהודה על חורבותיה.

אם חשבנו שההדתה של כיכר דיזנגוף בשמחת תורה ירדה מן הפרק, התקציב החדש מבשר הגברה של ההדתה הזאת, דווקא בריכוזים חילוניים, והכי חמור – זורה מלח על פצעי הקיבוצניקים השקועים עמוק בטראומה משמחת תורה השחורה.

ישראל (שם זמני) תעסוק בפיתוח התודעה הדתית היהודית, תעודד את הגרעינים התורניים ותילחם בהתבוללות. כלומר: במקום לשקם את ישראל היא תקים את מדינת יהודה על חורבותיה

יש לשים לב לזעקת רם שפע, אחראי השיקום של התנועה הקיבוצית – על כוונת הממשלה ליישב את העוטף בגרעינים התורניים. ההזנחת וגם ירשת?

הצעד שנקטה ארצות הברית מאותת, כי בעלת בריתה היא מדינת ישראל. מדינת יהודה נושקת למדינת טרור, שלא מקובלת עליה, והוא תסיר את חסותה ממנה.

כאשר אנו מדברים על נתניהו, אין אצלו עמדות מוחלטות. הכל פרי מצב נתון, ומניפולציה מוגדרת. כרגע התרגיל הוא לגייס את הבייס בתבהלת הפייק של מדינה פלסטינית מצד אחד, ונטיעת תקווה במימוש ההדתה מצד שני. הוא בונה על כך שהם כבר שכחו את פייק סיפוח בקעת הירדן, כדי שיתפתו לפייק החדש של מדינה פלסטינית.

אנו כבר רואים לכך ציוני דרך בעזה עצמה, כמו למשל פתיחת בית חב"ד בעזה, שלא יכול היה להתממש בלי אישור משרד הביטחון. בית חב"ד בעזה הוא הסנונית הראשונה לשיבה לגוש קטיף, אשר שותפיו של ביבי ל'מדינת יהודה" לא מסתירים אותה.

מול עמוס הוכשטיין שעושה ימים ולילות כדי לפתוח דלת לישראל בברית הסונית מול איראן, מטרת המלחמה האמיתית של ארצות הברית – בן גביר, בצלאל סמוטריץ' ואורית סטרוק היא לסגור את ישראל בגטו חדש שייקרא "מדינת יהודה".

לנתניהו אין עמדות מוחלטות. הכל פרי מצב נתון, ומניפולציה מוגדרת. כרגע התרגיל הוא לגייס את הבייס בתבהלת הפייק של מדינה פלסטינית מצד אחד, ונטיעת תקווה במימוש ההדתה מצד שני

יש לשים לב גם לתקציב המיועד למלחמה בהתבוללות. מכיוון שלא מוכרת תופעה שיש להקצות לה תקציבים ולעצור אותה – תופעה של יהודים העומדים לפני המרת דת לנצרות או לאסלאם – הרי שיש לחפש משמעות נסתרת, חוץ מכמובן מהר שלל חש בז.

כאן אנו נוגעים באיום האמיתי על מכונני מדינת יהודה, והוא החיבור בין החילונים שהם "השמאל" לבין הלא-יהודים, ובעיקר ערביי ישראל.

לאכזבתם של מכונני מדינת יהודה, ערביי ישראל לא נגררים לפרובוקציות לחזור ל"פרעות תשפ"א", יתר על כן, הבדואים בנגב מדברים על "העם הישראלי". זאת ההתבוללות, שמדינת יהודה לא תוכל לקבל.

@mehazkim

השיח' סאלם אלהוזייל מרהט הקים בצומת בית קמה אוהל הזדהות עם משפחות החטופים והנרצחים. האוהל, השוכן לצד הכביש מרוהט בפשטות, ואת יריעות הבד שלו מעטרות תמונות החטופים. "אני כבר חודש עובד על הקמת האוהל" הוא מספר, "זו יוזמה שלי ושל כל עם ישראל". זו הפעם השלישית בחייו בה יושב אלהוזייל באוהל הזדהות עם חטופים. "אני כבר חודש עובד על הקמת האוהל" מספר אלהוזייל. "הקמתי אוהל כזה גם לגלעד שליט והייתי בו חמש שנים, ישבתי גם באוהל למען הדר גולדין ואורון שאול במשך חודשיים, עד שהמשפחות ביקשו שאפסיק". "בדואים נהרגו ונחטפו על-ידי חמאס" הוא אומר בזעם שקט. "החמאס הוא בגידה. הם לא מבדילים בין יהודים למוסלמים. הם חזירים כמו דאע"ש. אף בן-אדם לא יכול לעכל את מה שהם עשו". משפחות החטופים הבדואים עתידות להגיע אל האוהל בשבוע הבא. בינתיים מגיעים מבקרים בכל שעות היום והערב. "אנו רוצים ללחוץ על הממשלה לא לעצור את המלחמה, אומר אלהוזייל, "ולהחזיר את החטופים כמה שיותר מהר". אלהוזייל מספר על הזדהות ושותפות גורל שהתחזקה בנגב בעקבות טבח ה-7 באוקטובר: "כולם אחים כאן. כולם מוזמנים. כולם תומכים בי ובאוהל"

♬ צליל מקורי – מחזקים

ואם לשפוט על פי התקציב שהם מעבירים, הם כבר מכינים את הכלים לסכל האיום של השתלבות ערביי ישראל במדינה. חלום הדורות שלנו הוא סיוט הדורות שלהם. הם מגוייסים לממש את "ערכיהם", ומה איתנו?

פנחס ענברי הוא חוקר בכיר של מזרח התיכון, עיתונאי, סופר, תסריטאי ומשורר. שימש שנים רבות חוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה. חיבר ספרי עיון על בבעיה הפלסטינית. הרומנים שחיבר יחד עם אשתו אביבה הם: "על גב סופה" - על אתגרי הקהילות הנוצריות בגליל המערבי בימי המנדט הבריטי מול האסלאם הרדיקלי ומעמד האישה, ו"שומר השאול" עוסק בשחיתות הישראלית.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
אבי זילברשטיין, נוער הגבעות, המיליציות של בן-גביר, וגם חלק מהמתנחלים הם בהחלט האויב שלי. אם המזימה שלהם תצליח, הם ימיטו על ראשינו אסון שמלחמת שמחת-תורה היא כאין וכאפס לעומתו. ולא, אין ... המשך קריאה

אבי זילברשטיין,
נוער הגבעות, המיליציות של בן-גביר, וגם חלק מהמתנחלים הם בהחלט האויב שלי. אם המזימה שלהם תצליח, הם ימיטו על ראשינו אסון שמלחמת שמחת-תורה היא כאין וכאפס לעומתו.
ולא, אין לאף אזרח זכות להתיישב היכן שבא לו. יש לו זכות להתיישב רק על אדמה שנרכשה באופן חוקי מבעליה החוקיים. גם אין לאף אזרח זכות לבנות מה שבא לו והיכן שבא לו, אפילו אם מדובר באדמתו שלוץ לבנות אפשר רק בהתאם לתכניות מתאר ולתב"עות רלוונטיות לקרקע הספציפית, כפי שתוכננו על ידי רשויות התכנון, לאחר שפורסמו כדין, ולאחר שכל ההתנגדויות, ככל שהיו, נדחו על ידי הכל הערכאות וקיים פסק דין חלוט בעניינן.

כמה שנאה בטור אחד. אדוני המתיישבים וגם נוער הגבעות הם לא אויב תתבייש לך. מדינת ישראל היא מדינה אחת אין מדינת יהודה הנסיון לחלק אותה שוב ושוב מניפים לכם החמוצים תמרור עצור שוב ושוב. כל א... המשך קריאה

כמה שנאה בטור אחד.
אדוני המתיישבים וגם נוער הגבעות הם לא אויב
תתבייש לך. מדינת ישראל היא מדינה אחת אין מדינת יהודה הנסיון לחלק אותה שוב ושוב מניפים לכם החמוצים תמרור עצור שוב ושוב.
כל אזרח שרוצה להתיישב היכן שבא לו זכותו המלאה אף אחד לא רוצה לגנוב למישהו את הבית ההפך סה"כ רוצים לעזור כמו שהמתיישבים הצילו ועדיין מצילים חיים של רבים.
להקיא ואח"כ תגידו שביבי מפלג, נכון?
מי האויב? מי רצח 1200 ישראליים?

עוד 632 מילים ו-2 תגובות
סגירה