היהודים שכחו מה זה להיות ישראלים – אמרו לי חבריי הדרוזים

עו"ד אילן בומבך בבית המשפט העליון, בדיון על ביטול סעיף הסבירות, 12 בספטמבר 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
עו"ד אילן בומבך בבית המשפט העליון, בדיון על ביטול סעיף הסבירות, 12 בספטמבר 2023

את הנוסחה הזדונית והמרושעת של הסתה בשם היהדות נגד הישראליות הגה בזמנו ארתור פינקלשטיין, יועץ אמריקאי ממוצא יהודי, עבור לקוחו בנימין נתניהו, אשר פילס אז את דרכו בנחישות לראשות הממשלה.

בתחילת דרכו הפוליטית, נתמך נתניהו באתוס דמותו של אחיו, יוני נתניהו, המסמלת הירואיות ישראלית, כאשר נפל בעת מילוי תפקידו במבצע להחזרת ישראלים חטופים מאנטבה לביתם בישראל.

את שלטונו תפס כשהרוח הגבית שלו היא הסתה קשה שהובילה לרצח יצחק רבין, המנהיג שהיה סמל לדמות הצבר ולישראליות. במהלך השנים עד ימינו אלו, הפך בהדרגה להיות מנהיג אנטי-ישראלי, המקדם בציניות את הרס נכסי צאן הברזל הכי ישראליים, כשהאופציה הבלעדית היא הוא עצמו כדמות מיסטית ומונרך נצחי.

במהלך השנים עד ימינו אלו, הפך נתניהו בהדרגה להיות מנהיג אנטי-ישראלי, המקדם בציניות את הרס נכסי צאן הברזל הכי ישראליים, כשהאופציה הבלעדית היא הוא עצמו כדמות מיסטית ומונרך נצחי

סלוגן הקמפיין הפוליטי הראשון של נתניהו היה "נתניהו טוב ליהודים", יצירת הפאר המפוקפקת של יועצו דאז רמי סדן בגיבוי נאמן של המיליארדר האוסטרלי חסיד חב"ד יוסף גוטניק. משם המשיך באמירתו למקובל כדורי: "השמאל שכח מה זה להיות יהודי".

את ההבחנה בין שמאל=ישראלי=בוגד ויהודי לאומני/חרדי כמודל הלגיטימי, המשיך והעמיק כשהוא מגובה בדמויות דתיות ובמליארדרים יהודים החיים בחו"ל, חסרי קשר לישראליות הציונית, כשהאינטרסים שלהם לתמיכתם בו ברורים לעצמם ולו בלבד.

הקמפיין הצליח. משבר המנהיגות לאחר מלחמת יום כיפור ונאום היהודים של מנחם בגין, היו קרקע פורייה להצמחתה ושגשוגה של פוליטיקת הזהויות, אשר משרתת את נתניהו האשכנזי, החילוני והאליטיסט. מי שמוביל מזה שנים שיסוי קשה ורעיל בין מזרחים ואשכנזים, בין יהודים דתיים לחילונים, שאינו מחמיץ שום הזדמנות לעוות, לנתץ ולבזות את הסטוריית הישוב מתחילת המאה ה-20 ואת הסמלים הישראליים של תקומת העם היהודי במולדתו המתחדשת.

בנו יאיר אמר לפני שנים כי אביו הוא זה שהביא את ההייטק למדינה. לדבריו עד הבלחת נתניהו בשמי חיינו, מדינת ישראל עסקה בעיקר בייצוא תפוזים. זהו כמובן שקר, המכחיש את צמיחת ופריצת ההייטק ללא קשר לנוכחותו של נתניהו. שקר זה גם מאפיין בחדות את הבוז לסמלי הישראליות וההתיישבות העובדת: תפוזי יפו היו אמנם המותג הכי ישראלי, אולם חלק קטן בתעשייה חקלאית מתקדמת ובעלת שם ויוקרה בינלאומיים עד ימינו אלו.

הקמפיין הצליח. משבר המנהיגות לאחר מלחמת יום כיפור ונאום היהודים של בגין, היו קרקע פורייה להצמחתה ושגשוגה של פוליטיקת הזהויות, אשר משרתת את נתניהו האשכנזי, החילוני והאליטיסט

ממשלות נתניהו לדורותיהן פגעו בחקלאות המקומית עבור יבוא מטורקיה וארצות אחרות תחת הכינוי המקודש: תחרות ושוק חופשי. זה אותו נתניהו, מר כלכלה וביטחון החתום כעת על האסון הגדול ביותר שהתחולל במדינת ישראל מאז הקמתה, שמיטת החוסן הביטחוני של המדינה, פגיעה קשה בהייטק, בדרוג האשראי, בייצור המקומי, השתלחות קשה בהתיישבות העובדת, הסתה נגד צה"ל, בחופש הביטוי, בשירותים הבטחוניים וכל מה שמייצג יצירה מקומית ועוצמה ישראלית.

בייצגו את עמדת ממשלת ישראל בנושא עילת הסבירות, אמר עו"ד אילן בומבך מול הרכב שופטי בג"ץ כי מגילת העצמאות אינה מסמך מחייב. הקול קול בומבך אולם הידיים ידי נתניהו, שותפיו וגיבוי נחוש של פורום קהלת, המובילים  ביחד את ההפיכה המשטרית. סמלי הישראליות כה חסרי ערך בעיני נתניהו, כולל מגילת העצמאות ההיסטורית. את תוצאות הבוז אנו רואים מ-7/10 ואילך.

בעיני עצמו, נתניהו הוא הסיפור היחיד והחשוב. מדינת ישראל היא פלטפורמה לתועלת אישית וכל היתר חסר משמעות. בחלוף השנים, הוא חש בטוח יותר להיות הוא עצמו, כשהבייס שלו הפנה בשנאה עורף לישראליותו. כעת יש בו יותר ויותר ייצוג של יהדות חרדית ולאומנית, ופוליטיקאים העסוקים ברוממות מוצאם הגלותי תוך התרסה ולעג לכל מה שישראלי.

המציאות הנוכחית: טבח 7/10, 136 החטופים בידי החמאס, חללי המלחמה, מאות אלפי פליטים בארצם ומשבר כלכלי קשה, הם עבורו כנראה מכה קלה בכנף והזדמנות להנצחת עצמו לקראת הבחירות שתגענה שלאחר המלחמה. עוד סיבה מדוע להמשיך את המצב הנוכחי.

בייצגו את עמדת ממשלת ישראל בנושא עילת הסבירות, אמר עו"ד אילן בומבך מול הרכב שופטי בג"ץ כי מגילת העצמאות אינה מסמך מחייב. הקול קול בומבך אולם הידיים ידי נתניהו, שותפיו וגיבוי נחוש של פורום קהלת

השבוע הנחיתי פאנל בעספיא שדן בשאלה: "מעמד העדה הדרוזית ביום שאחרי": "שכחתם מה זה להיות ישראלים. לקחתם את הישראליות שלכם וזרקתם אותה לפח", אמרו היושבים בפאנל ובקהל: "הנחתם למנהיגות המובלת על ידי יהדות מוזרה והזויה להשתלט עליכם והיא גם תקעה לנו סכין בלב". "זו אחריותכם לחזור לישראליות המקורית, כי אחרת לא תמשיך להתקיים כאן מדינת ישראל".

גילה לבני זמיר היא חיפאית, יועצת תקשורת ופובליציסטית, מנכלי"ת המרכז הישראלי - דרוזי, מייסדת ושותפה בתכנית "האקווריום-הכשרה פוליטית דמוקרטית". הובילה מאבקים סביבתיים וחברתיים. בוגרת התכנית למנהיגות חברתית במרכז מנדל צפון. בעלת BA בתקשורת, רוח וחברה ועיצוב תקשורת חזותית. נשואה, אם ל-3 וסבתא ל-4.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
9
כל הכבוד. מבחינתי, זו תמצית התורה כולה אודות הדינמיקה לחיסול של מדינת ישראל, כאשר זרע הפורענות נזרע ע"י בגין, היווה קרקע פוריה לחלוקתה של ישראל לשני עמים אויבים זה לזה, כשאין. מנוס מהפר... המשך קריאה

כל הכבוד. מבחינתי, זו תמצית התורה כולה אודות הדינמיקה לחיסול של מדינת ישראל, כאשר זרע הפורענות נזרע ע"י בגין, היווה קרקע פוריה לחלוקתה של ישראל לשני עמים אויבים זה לזה, כשאין. מנוס מהפרדה טוטלית, הקמת שתי מדינות נפרדות, מדינה ביביסטית הכולל את ה סמוטריצים, בן גבירים, הדרעים, אוכלי חינם המשתמטים מחובת הגיוס לצה"ל ומשתמטים מעבודה הטפילים פרזיטים עוכרי ישראל אנטישמיים גויים דוברי עברית, ומדינת ישראל דמוקרטית ליברלית שוחרת שלום, נגד בקנאות, המשך בנייה ויצירה חלוצית של מקימי המדינה וחלוצי.

כתבת על חסרונותיו של ביבי אבל זה לא הופך את יריביו הפוליטיים למוצלחים או טובים יותר גם הם זורעים פחד ושנאה אף יותר מביבי. גם הם מפקירים את ביטחוננו תמורת הבטחות שווא של הפלשתינים קידוש ... המשך קריאה

כתבת על חסרונותיו של ביבי
אבל זה לא הופך את יריביו הפוליטיים למוצלחים או טובים יותר
גם הם זורעים פחד ושנאה אף יותר מביבי.
גם הם מפקירים את ביטחוננו תמורת הבטחות שווא של הפלשתינים
קידוש מגילת העצמאות ללא התייחסות להיסטוריה שקדמה לה, לציונות שנישאה בתפילותינו היא מעשה אינפנטילי הרוא את הכאן והעכשיו בלבד.

יש הרבה מה לתקן, אז תני אלטרנטיבה ראויה לא מתוך הארסנל הפוליטי הרדוד הקיים היום, כולם חולים באותה המחלה

ביבי מגלומן כלפי עצמו חשב שרק הוא יכול למנוע מעם ישראל לאבד את מולדתו בפתרון שתי מדינות ולכן הוא עושה הכל אבל הכל כידי להשאר שם עד הרס אחדות העם בארץ!!!! כל הרטוריקה שלו היא הפרד או מש... המשך קריאה

ביבי מגלומן כלפי עצמו חשב שרק הוא יכול למנוע מעם ישראל לאבד את מולדתו בפתרון שתי מדינות ולכן הוא עושה הכל אבל הכל כידי להשאר שם עד הרס אחדות העם בארץ!!!!
כל הרטוריקה שלו היא הפרד או משול בלבד אצלו זאת לא תקטיקה זאת אסטרטגיה!!!!
בארה"ב :-בין היהודים האורטודוקסים לרפורמים(מקומות תפילה בירושלים וגיור )
-בין הרפובליקנים לבין הדמוקרטים(נאום בקונגרס נגד אובמה)
-בין מעצמות העולם(ניהול קשרים עם רוסיה מול קשרים עם ארהב ,מתנות לפותין בי-ם ,יחסים כלכליים עם סין שידוע שדריסת רגל שלהם היא גייס חמישי ראה 'תנובה 'נמל סיני בחיפה וכל זה נגד דעת ארהב)
-בישראל הוא סכסך בין יהודים לערבים ישראלים (נתניהו טוב ליהודים,הערבים נוהרים לקלפיות,ובסוף קידם יחסים עם רעם לקואליציה)
-בין ערבים ישראלים ניהל קשר עם מפלגת רעם טל להצתרפות לממשלה כשבחיים לא התכוון לזה וכל זה כידי להחליש מפלגות ערביות אחרות.
-בין הרשות באיוש לבין החמס בעזה העיקר שלא יצליחו להתאחד להקמת מדינה!!
– בין יהודים למיעוטים תומכי ישראל ראה חוק השבות.
-בין יהודים : שמאל מול ימין ,דתיים חילוניים,אשקנזים ספרדים,פריפריה מול מרכז הארץ,בין מתנחלים לבין יהודים בארץ,בין דתיים לאומיים לבין דתיים לאומניים.
מנהיג שניחן בכזאת אינטלגנציה אבל שכל השקעתו היא בהפרד או משול בלי הבחנה בין קרובים לרחוקים בין ידידים ואוהבים לבין אויבים מוביל את מדינת ישראל ואת העם היהודי לתהומות הגהנום לצערי וככזה הוא יזכר !!!
מנהיג אמיתי מאחד שורות בעמו ,מקרב תומכים מבחוץ ,ונלחם בחורמה באויבים !!!!כל מה שביבי לא עושה לצערי!!!

בואו נביט רחוק יותר קדימה, ולא רק מתחת לאף. "מתחת לאף" כל מי שיש לו קצת יותר מ- 100 אי קיו, רק רוצה שביבי כבר יעוף מהחיים הפוליטיים. זו לדעתי טעות, כי אנחנו רק איפושהו באמצע הדרך ועוד ל... המשך קריאה

בואו נביט רחוק יותר קדימה, ולא רק מתחת לאף.
"מתחת לאף" כל מי שיש לו קצת יותר מ- 100 אי קיו, רק רוצה שביבי כבר יעוף מהחיים הפוליטיים. זו לדעתי טעות, כי אנחנו רק איפושהו באמצע הדרך ועוד לא הגענו בתור עם למצב של קתרזיס.
לזה אנחנו צריכים לשאוף, להתקדם ולהצליח להגיע לשם, אחרת לא נוכל לפעול יחד כאומה אחת אלא נהפוך בסופו של דבר לערב רב של שבטים .
ביבי, עם כל הרע שהוא עושה ומייצג, מאיץ עבור העם שלנו את ההגעה לקתרזיס.
אני מאמין, אחרת לא הייתי מעז לכתוב כזו תגובה, שהעם שלנו חזק מאד, עמיד מאד ויוכל להתגבר על קשיים רבים בהרבה מאשר יש כעת, לכן – על אף הסבל והנזקים המצטברים, אם בסופו של דבר נגיע למצב שנהפוך לעם שלם אחד (הבנוי מהרבה חלקים שונים, אבל לא שבטים נפרדים אלא עם אחד עם מדינה אחת) שווה לסבול את כל הקשיים והמהמורות שמייצרים לנו בעיקר הביבי וחבורתו בשביל להגיע ליעד שכולנו חולמים עליו.

עוד 650 מילים ו-9 תגובות
סגירה