המילה "שלום" נעלמה מהשיח

שלט בהפגנה בכיכר הבימה בתל אביב בשנת 2014 (צילום: דניאל שטרית/פלאש90)
דניאל שטרית/פלאש90
שלט בהפגנה בכיכר הבימה בתל אביב בשנת 2014

בימים השחורים האלה, המילים שאנחנו בוחרים להשתמש בהן מגדירות את המציאות: מלחמה, הרוגים, 1200 נרצחים, חטופים, אונס, נקמה, תגובה. אבל המילה "שלום" נעדרת מהשיח.

מוכנים לומר הסדר מדיני – לא חלילה בדרך לשלום אלא הסדר מדיני להפסקת המלחמה.

היום שאחרי כמסגרת לדיון – גם הוא מתייחס להסדרים ביטחוניים.

לומר "שלום" נשמע הזוי, מופרך, בלתי מתקבל על הדעת. שלום עם מי? עם ארגון טרור כמו חמאס או עם רשות פלסטינית מוחלשת שהסכם איתה לא מחזיק מים?

מוכנים לומר הסדר מדיני – לא חלילה בדרך לשלום, אלא הסדר מדיני להפסקת המלחמה. היום שאחרי כמסגרת לדיון – גם הוא מתייחס להסדרים ביטחוניים. לומר "שלום" נשמע בלתי מתקבל על הדעת

ולצד האמירות האלה נמצאים פעילי ימין משיחיים שכבר רוקדים ונושאים את המבנים להתנחלויות החדשות בעזה, עוד לפני שיבש דמם של ההרוגים, הנרצחים והנופלים.

והם מקפצים ועולזים במין אקסטזה בלתי מובנת, בלתי נתפסת, מלובה באמירות דמגוגיות שמטרתן ליצור כאן ישראל אחרת. לא מדינה ציונית, מדינת כל אזרחיה, אלא מדינה דתית חרדית – שהחילונים בה ודמם המופקר הם בעצם חמורו של משיח. כל אלה מלווים בגיבוש תוכניות לטרנספר.

ואל מול הטרלול הזה ניצבו בשבוע שעבר ארגוני השלום, בכינוס ראשון מאז החלה המלחמה, באמירה ברורה:

  • החזרה מיידית של החטופים במסגרת עסקה, שתכלול שחרור אסירים פלסטינים והפסקת הלחימה לפרק זמן עליו יוחלט.
  • הטבח ב-7.10 הוא פשע מלחמה.
  • חמאס אינו יכול להיות שותף למו"מ על עתיד הפתרון בין שני העמים. המו"מ להסדר מדיני יצטרך להתנהל מול הרשות הפלסטינית, הגוף המייצג את העם הפלסטיני, וזאת לאחר רפורמה ובחירות דמוקרטיות.
  • המטרה היא לאפשר מדינה פלסטינית מפורזת בגדה המערבית ובעזה לצד מדינת ישראל.
  • עוד הוחלט בפורום ארגוני השלום, כי במהלך ביניים יש לבחון הכנסת כוח רב לאומי ערבי לרצועת עזה, עם נטילת אחריות אזרחית ע"י הרשות הפלסטינית.
  • הפורום גם קורא להפסקה של העלאת התנחלויות עד להסכם הקבע.
  • ארגוני השלום גם דורשים הפסקה מיידית של כל פעילות אלימה מצד קבוצות המתנחלים נגד אוכלוסייה פלסטינית ודורשים ממערכת הביטחון, צה"ל והמשטרה לאכוף את החוק נגד הפורעים ולהביאם לדין.
  • כל ניסיון להציג טרנספר של האוכלוסיות הפלסטינים הוא פשע מלחמה, וקריאה לבצע מהלך כזה גם היא הסתה לפשע מלחמה.

פעילי הימין המשיחיים עולזים במין אקסטזה בלתי נתפסת, מלובה באמירות דמגוגיות שמטרתן ליצור כאן ישראל אחרת. לא מדינה ציונית, אלא מדינה דתית חרדית – שהחילונים בה ודמם המופקר הם חמורו של משיח

לאחר שנים ארוכות, ארגוני השלום מפנימים שפעולת כל ארגון לבדו אין בה את המסר החד משמעי הרחב של אמירה משותפת.

ברור לכולם, שפעילות לקידום הסדר מדיני חייבת להיעשות כאן ועכשיו, כי המשיחיים כבר מכינים את את הקרקע למאבק בארה"ב ובמאמץ של מדינות המערב לצד המדינות הערביות להגיע להסדר.

ארגוני השלום לא יכולים להמשיך בפעילות של יום האתמול. השבעה באוקטובר הוא גם המועד שארגוני השלום חייבים לחבור למאבק משותף.

כי מלחמה עד הניצחון, כמו שמנסה להרגיל אותנו הנאשם בירושלים, שעומד בראש ממשלת הכישלון והחידלון, זו מלחמה שלא תסתיים לעולם. הם מדברים על שנה, שנתיים, שלוש.

המוטיבציה של הלוחמים להמשיך במלחמה, שהופכת ממלחמה הכרחית, מלחמת אין ברירה – למלחמת ברירה, תלך ותפחת.

זה הרגע לקבל את ההצעות האמריקאיות ולשבת להדברות. עייפנו ממלחמות אין ברירה. דם ילדנו זועק אלינו מן האדמה.

פאר לי שחר היא עיתונאית, חברה בוועד המרכזי של מפקדים למען בטחון ישראל, בוועד הפעיל של אמנסטי ישראל, בוועד של מדרשת אדם, ופעילת שלום בתנועת נשים עושות שלום, והיא שרת ההסברה בממשלת השיקום - ממשלת הצללים הלאומית. הייתה עורכת, כתבת ומגישה בקול ישראל במשך 25 שנה. יש לה ותק של עשרות שנים בתקשורת - בגלי צה"ל (ככתבת הראשונה ביומני החדשות) וככתבת מדינית ופוליטית בעיתון חדשות ועל המשמר.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
8
לא די במלחמה הקיימת שאת מחרחרת מלחמה ביננו? לציין את דעתך כעובדות? שמרי את דעתך לעיתות שלום. זמן מלחמה הוא זמן למורל גבוה ולאחדות על אף ולמרות הכל. האנרגיה שלך ושלי מחוברות. כל ניסיון ל... המשך קריאה

לא די במלחמה הקיימת שאת מחרחרת מלחמה ביננו? לציין את דעתך כעובדות? שמרי את דעתך לעיתות שלום. זמן מלחמה הוא זמן למורל גבוה ולאחדות על אף ולמרות הכל. האנרגיה שלך ושלי מחוברות. כל ניסיון להפריד בינינו לא רק שלא יצליח אלא גם ימית עלינו מוות אכזרי. אז די לקשקש ולהתחיל לעלות מודעות של אחדות ושלום ענקי קודם כל ביננו. הלכת רחוק מדי לשכנים… כשהבית שלנו עוד בוער. תרגיעי להבות ותעשי מה שהיית עושה במשפחה שלך בבית הפרטי שלך כשיש טלטלה! זמן להציל את הבית ולא לדבר דברי הבל.

את אמיתית? כי אם כן את ממש חמודה. מי שלא חשב כמוך בנערותו אומרים עליו שהוא קהה לב. אני מתארת לעצמי שביום מן הימים, כשתתבגרי, תסתכלי לאחור ותהנהני בראשך בהבנה לעצמך הצעירה והנאיבית, עם ה... המשך קריאה

את אמיתית? כי אם כן את ממש חמודה. מי שלא חשב כמוך בנערותו אומרים עליו שהוא קהה לב. אני מתארת לעצמי שביום מן הימים, כשתתבגרי, תסתכלי לאחור ותהנהני בראשך בהבנה לעצמך הצעירה והנאיבית, עם המחשבות היפות. שולחת לך חיבוק, גם לאותו היום שתתפכחי, כשתתבגרי. כי זה לא יהיה קל. מה שנקרא אסימון של מאה קילו על הראש.

שלום רק ביננו עם יתר השכנות אי לוחמה הגנה עם ערבי עזה ( אין עם פלסטינאי) ערבי יהודה ושומרון מדברים רק 2199 ומקוה שעד מדינת ישראל תשכיל לממן להם תנאי הגירה למדינות האם לבנון סוריה ירד... המשך קריאה

שלום רק ביננו
עם יתר השכנות אי לוחמה הגנה
עם ערבי עזה ( אין עם פלסטינאי)
ערבי יהודה ושומרון
מדברים רק 2199 ומקוה שעד מדינת ישראל תשכיל לממן להם תנאי הגירה למדינות האם
לבנון סוריה ירדן מצרים עיראק
ועד אז עם ישראל וכל אזרחי ישראל צרכים להתאחד ולהבין שחיבים צהל חזק כי למדנו שליפול בידי
ערבי עזה או אחרים זה שואה
ומציע לפאר לי שחר
או ללמוד להלחם או ללמוד לשחות בים כי לא תהיה לנו מדינה

א. שלום עם מי? ניסינו הכל זה לא עובד. ב. אלה שאת רוצה איתם שלום לא חושבים שפרעות 7.10 הם פשע מלחמה. אם את רוצה איתם שלום יערב לך. בשבילם את מתנחלת ולא משנה להם איפה את גרה. ג. תמיד אמרנ... המשך קריאה

א. שלום עם מי? ניסינו הכל זה לא עובד. ב. אלה שאת רוצה איתם שלום לא חושבים שפרעות 7.10 הם פשע מלחמה. אם את רוצה איתם שלום יערב לך. בשבילם את מתנחלת ולא משנה להם איפה את גרה. ג. תמיד אמרנו שגלי צה"ל תחנה שמאלנית.

עוד 477 מילים ו-8 תגובות
סגירה