האם לזה ייקרא "לתפארת מדינת ישראל?"

שרה נתניהו ומירי רגב בטקס המשואות (צילום: צילום מסך, אולפני הרצליה)
צילום מסך, אולפני הרצליה
שרה נתניהו ומירי רגב בטקס המשואות

יום העצמאות של מדינת ישראל הוא חג לאומי המציין את יום ההכרזה על הקמת המדינה. השנה נציין את יום העצמאות ב-14 במאי, בדיוק 76 שנים מאז הכרזת העצמאות בבית דיזנגוף בשדרות רוטשילד 16 ת"א.

אנו מציינים את יום העצמאות מיד בצאת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל. בערב החג נערך בהר הרצל בירושלים, במעמד יושב ראש הכנסת, טקס הדלקת המשואות המסיים את אירועי יום הזיכרון ופותח את אירועי יום העצמאות. שיאו של הטקס בהדלקת 12 משואות, אותן מדליקים ישראלים שנבחרו כאות הוקרה על תרומתם לחברה והמדינה. כל אחד ממדליקי המשואות מספר את סיפורו בקצרה ומסיים כשהוא מדליק את המשואה ואומר את המשפט "לתפארת מדינת ישראל".

שיאו של הטקס בהדלקת 12 משואות ע"י ישראלים שנבחרו כאות הוקרה על תרומתם לחברה והמדינה. כל אחד מהם מספר את סיפורו בקצרה ומסיים בהדלקת המשואה ובמשפט "לתפארת מדינת ישראל"

הטקס כולל חלק אומנותי ומופע דגלים של חיילי צה"ל. בסיום הטקס בהר הרצל נפתחות במות ברחבי הארץ שכוללות מופעי בידור וזיקוקי דינור.

במהלך יום העצמאות נשיא המדינה מעניק אות מצטיין הנשיא ל-120 חיילים במשכן הנשיא. צה"ל מציג את אמצעי לחימה שלו בחניוני צה"ל ובבסיסים שנפתחים במיוחד ביום זה. חיל האוויר עורך מטס בשמי הארץ וחיל הים משט ימי לאורך חופי המדינה. חידון תנ"ך עולמי לנוער נערך בתיאטרון ירושלים. האירוע שנועל את יום העצמאות הוא הענקת פרס ישראל.

בשנים האחרונות, למעט יום העצמאות בשנת 2022, ההפקה של טקס הדלקת המשואות הופקדה בידי השרה מירי רגב. מיקוד מצלמות הטלוויזיה במהלך הטקס היה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, רעייתו והשרה רגב.

על פי ההסכם הקואליציוני של הממשלה הנוכחית, נקבע ששרת התחבורה מירי רגב תהיה אחראית, בנוסף על תפקידה, גם על הפקת טקס הדלקת המשואות. לאחרונה פורסם כי הטקס השנה יהיה בסימן "גבורה ישראלית".

השנה מוטב שנעצור לרגע ונשאל את עצמנו: איך ראוי שנציין השנה את יום העצמאות?

בשנים האחרונות, למעט יום העצמאות בשנת 2022, הפקת טקס הדלקת המשואות הופקדה בידי השרה מירי רגב. מיקוד מצלמות הטלוויזיה במהלך הטקס היה על רה"מ נתניהו, רעייתו והשרה רגב

נכון לכתיבת המאמר ישראל נמצאת בלחימה בעזה ובהיערכות ללחימה בצפון. ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל מעדכנים כי הלחימה בעזה תמשך עוד חודשים. ברחבי המדינה כ-150-120 אלף אזרחים במעמד של פליטים. אלפי משפחות מתחבטות בשאלות קיומיות ובסוגיות פרנסה.

מאז ה-7 באוקטובר נוספו לרשימת חללי צה"ל 562 חיילים וחיילות, ולרשימת חללי הטרור 897 אזרחים. ברצועת עזה נמצאים 136 חטופים, מהם כאלו שכבר אינם בחיים. נכון להיום איש אינו יודע לומר מתי יחזרו החטופים ובאיזה מצב.

השבת השחורה של ה-7 באוקטובר 2023 תיזכר לדיראון עולם כטבח הנורא מאז הקמת המדינה, כמחדל מדיני וביטחוני, גדול ממחדל 1973. תושבי העוטף הופקרו לגורלם, משפחות שלמות נרצחו. זו הפעם הראשונה מאז הקמת המדינה, שישובים ומחנות צבא על גבול המדינה נכבשו על ידי ארגון טרור.

האם לזה ייקרא "לתפארת מדינת ישראל"?

ישראל שלאחר ה-7 באוקטובר לא תוכל להיות כישראל שלפני הטבח. עלינו לעשות חשבון נפש ואין כמו יום העצמאות הקרוב זמן מתאים לכך.

העובדה שהמשרד לטקסים ואירועים ממלכתיים יצא בפנייה לאזרחים להציע מועמדים להדלקת המשואות מעידה יותר מכול שמישהו בצמרת המדינה לא הפנים את גודל האסון והשבר ולא הבין כי אנו חיים במציאות אחרת.

זה שהמשרד לטקסים ואירועים ממלכתיים יצא בפנייה לאזרחים להציע מועמדים להדלקת המשואות, מעיד יותר מכול שמישהו בצמרת המדינה לא הפנים את גודל האסון והשבר וכי אנו חיים במציאות אחרת

ומשאלו הם פני הדברים, מוטלת עלינו האזרחים להבהיר לממשלה כי מה שהיה לא יהיה השנה. בימים אלו איננו זקוקים למשואות, לא לבמות בידור ולזיקוקי דינור. ראוי שחיילי צה"ל ינוחו ולא יעסקו במצעדי דגלים, הצגת מערכות נשק, מטסים ומשטים.

ככל שעולה בדעתו של כותב מאמר זה נראה לי שראוי שנקדיש את יום העצמאות הקרוב לסיוע בעבודות שיקום ביישובי העוטף.

דברים אלו שלי הם קול קורא וקריאת השכמה לכלל אזרחי המדינה  להבהיר לממשלה באופן חד וברור כי יום העצמאות השנה ראוי שיהיה במתכונת אחרת ולהציע רעיונות כיצד לציין השנה את היום.

סמי אלקלעי הוא פעיל חברתי. ממקימי המקומון כל העיר של רשת שוקן וכל הזמן של מעריב. עוסק בגיוס חסויות.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
9
גם במחנות הריכוז ובמרתפי הק.ג.ב. חגגו יהודים את חג הפסח החנוכה והפורים, אף שלא היתה שום סיבה לשמוח. והם חגגו חגים אלה בדיוק כפי שאנו חוגגים אותם היום. יום העצמאות הוא זה שבגינו אנחנו יכ... המשך קריאה

גם במחנות הריכוז ובמרתפי הק.ג.ב. חגגו יהודים את חג הפסח החנוכה והפורים, אף שלא היתה שום סיבה לשמוח. והם חגגו חגים אלה בדיוק כפי שאנו חוגגים אותם היום. יום העצמאות הוא זה שבגינו אנחנו יכולים להלום באויבינו גם אם חטופינו עודם בידם. וכל הרוצה להשרות ביום זה אווירת נכאים, מעיד על עצמו שאינו מבין דבר מה היא עצמאות.

מילים כדורבנות, ראוי להפנות את כל המשאבים לשיקום העוטף והצפון ולהכריז כי ברוח האסון שפקד אותנו כמדינה אין זה הזמן לחגיגות ,משואות, והצדעות למנהיגי המדיה שהביאונו עד הלום .מקומם של חיילי... המשך קריאה

מילים כדורבנות, ראוי להפנות את כל המשאבים לשיקום העוטף והצפון ולהכריז כי ברוח האסון שפקד אותנו כמדינה אין זה הזמן לחגיגות ,משואות, והצדעות למנהיגי המדיה שהביאונו עד הלום .מקומם של חיילינו עכשיו הוא בשדה הקרב, בשיקום נפשם הפצועה מהחזית ומאובדן חבריהם, או ברגיעה עם בני משפחותיהם שלא היו איתם חודשים.
זה בוודאי לא הזמן למצעדי הצדעה!
תתעוררו למציאות שהבאתם על עם ישראל…

עוד 591 מילים ו-9 תגובות
סגירה