טראש-הממשלה

בנימין נתניהו "משתין מהמקפצה" (צילום: יוצר דיגיטלי: אורן אדלר Oran adler)
יוצר דיגיטלי: אורן אדלר Oran adler
בנימין נתניהו "משתין מהמקפצה"

"אם יש משמעות למושג אחריות, ראש הממשלה חייב ללכת".

את זה בנימין נתניהו אמר ב-2008. ולא תאמינו מה עוד אמר. ותקראו בלי לצרוח:

"אומרים לנו בציניות: 'זה שכשל הוא זה שיתקן, אסור להחליף את הקברניט', זה בערך כמו להגיד אחרי אסון הטיטניק שאם הקברניט היה שורד צריך היה לתת לו עוד אונייה".

"חיי אומה אינם מסלול הישרדות אישי של ראש ממשלה".

"נשאלת קודם כל השאלה: מה עשית שם? מה עשית שם? לא קבעת אסטרטגיה, לא התווית מדיניות, לא נתת קו מנחה, אז מה עשית שם? בצה"ל קוראים לזה לדשדש במקום. בשפת הלוחמים – להתברבר בשטח".

נתניהו בעבר: "חיי אומה אינם מסלול הישרדות אישי של רה"מ. נשאלת קודם כל השאלה: מה עשית שם? מה עשית שם? לא קבעת אסטרטגיה, לא התווית מדיניות, לא נתת קו מנחה, אז מה עשית שם?"

"היום כבר ברור, איך הייתה יכולה להיות שם הכרעה אם אתה, שאחראי על המערכה, כלל לא ידעת מה אתה עושה? כמה עוד החמצות ישראל תצטרך לספוג מצד הממשלה הזאת? שקר הוא אמת, רע הוא טוב, כישלון הוא הצלחה, זאת המנהיגות שנציב בפני ילדינו? זאת הדוגמה? הציניות הזאת? חוסר האחריות? אדוני ראש הממשלה, לא תוכל לאורך זמן לחמוק ממשפט הציבור. הבחירות יגיעו ושם כולנו נפגוש את רצון העם".

איזה נחוש, אה? אותה בלורית שיער מודבק ואותה זקיפות קומה. איך חבל שהוא לא ראש ממשלה, הכל היה נראה אחרת אם היה אוחז במושכות ולא השמאל.
עכשיו הסוסים ברחו מהאורווה עם החטופים אבל זה לא מפריע לו, למה שיפריע? הוא יוכל לקרוא לבוקר לילה ואנחנו נזרום. כאלה אדישים.

מסתבר שחיי אומה הם כן מסלול הישרדות של ראש ממשלה, אם בראשה עומד הישראלי המכוער. ועם הנצח פוחד מדרך ארוכה אם הוא מוכן להקריב חטופים. אם לא תהיה עסקה זה וידוא הריגה לחטופים, גיל תמרי צדק ואנחנו צבועים, האמת היא שלא מעט יעדיפו שימותו במנהרות העיקר לנצח את יחיא סנוואר ששוחרר מכלאו ע"י בנימין נתניהו בכבודו ובעצמו.

על הדרך כדאי להפסיק לזלזל באויב. התייהרנו מאוד ולא ראינו איך בעודו "מורתע" צמח החמאס והתעצם לנגד עיני נתניהו, ואף הרביץ בנו שיעור כואב במחיר כבד מנשוא. חמאס ניצח בשבעה באוקטובר ולא הפנמנו את גודל התבוסה.

איזה נחוש! איך חבל שהוא לא רה"מ, הכל היה נראה אחרת אם היה אוחז במושכות ולא השמאל. מסתבר שחיי אומה הם כן מסלול הישרדות של ראש ממשלה, אם בראשה עומד הישראלי המכוער

המדינה מחרחרת תחת נתניהו, ממשלתו מורכבת מחלקי חילוף לא מקצועיים, הוא קורס בסקרים ומבין:
אם החטופים חוזרים הוא הולך.

זה מה שמנהל אותו. הוא מנסה לדחות את הקץ. קץ שלטונו. עכשיו התירוץ זה רפיח. הוא לא רוצה לחכות ליום שאחרי. אם יחכה ימצא את עצמו על ארבע, ולא לכיוון מכה אלא ברחוב עזה, עם שרה שמחכה עם נבוט.

הוא עוד בשבעה באוקטובר, וחושב שהמילואימניקים שעזבו אז הכל ויצאו להילחם בלי היסוס, יחזרו למילואים רק כי הוא מתכנן שרפיח תהיה לו עיר מקלט מבחירות כמו המלחמה הזאת.

גורל החטופים נחרץ. ראש ממשלה עם מחדל מדמם על הידיים החליט על סמך סקרים – כמה נורא האיש הזה – שלא להחליט, ולהניח לחטופים להירקב מתחת לאדמה במנהרות שהוא עצמו מימן במזוודות כסף לחמאס (המורתע, כזכור), ואלה נחפרו לו מתחת לאף. מאות קילומטרים של בטון מזויין בלי שזז לו תלתל מודבק.

אז בנו מנהרות, אז חטפו ורצחו ואנסו וקשרו ועינו. קורה.

הוא מחוסל בסקרים אבל לוקח את הזמן, תחילה ייסר אותנו בשוטים ועכשיו בעקרבים. אי אפשר להיפטר ממנו. הוא יעשה הכל, יקמבן מפלגה מחוט דנטלי ושאריות אוכל מקולקל. ככה נולד איתמר בן גביר, עוד ישראלי מכוער. אנחנו מתרבים בקצב.

גורל החטופים נחרץ. רה"מ עם מחדל מדמם על הידיים, החליט על סמך סקרים שלא להחליט, ולהניח לחטופים להירקב מתחת לאדמה במנהרות שהוא עצמו מימן במזוודות כסף לחמאס (המורתע, כזכור)

האיש שכשל ונשאר – מחרטט עכשיו בעזות מצח במסיבות עיתונאים על "מחיר". הישראלי המכוער, שמחדל הטבח רשום על שמו באותיות של דם חפים, הבין שאפשר לחכות עד בוש עם שחרור האומללים וזה יתקבל באדישות לאומית בלתי נתפסת. רק המשפחות בתוך הקרב הנורא הזה, נואשות ואבודות ולא יודעות את נפשן מאימה. העם איתן רק על הנייר. בגלל "המחיר".

הכעס הלא ייאמן שבא עליהן מידי בני עמם ממש, גם הוא מעשה ידיו להתבייש של נתניהו. שיסוי הוא נשק יעיל כשמחברים אותו לפטריוטיות מדומה.

פוליטיקאים חסרי בושה, עוד ישראלים מכוערים, נותנים לו מעטפת מגן שתשמר גם את כיסאם. הישראלי המכוער לא פוסח על עיתונאים שחלקם אינם יותר מניצבים עם שאלות קש במסיבות העיתונאים שהוא ממחזר לעייפה, בנאומי צ'רלי צ'פלין שכמו נגזרו מהסרט "הדיקטטור הגדול".

גם את זה אמר:

"ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות, אין לו מנדט מוסרי וציבורי לקבוע דברים כל כך גורליים למדינת ישראל. כי קיים חשש, אמיתי ולא בלתי מבוסס, שהוא יכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית שלו, ולא על בסיס האינטרס הלאומי".

האיש מלא המלצות כרימון חי, תברחו!

לפני כמה שנים אמרה כתבת פוליטית אצל רפי רשף:

"בכיר בליכוד אמר לי על הריאיון עם נתניהו: 'זה היה ראיון מעולה, הוא לא הפסיק לשקר'".

באולפן צחקו. ככה זה, ישראלים. גם אני הייתי צוחקת אם זה לא היה שלנו. עכשיו אנחנו בשידור חוזר, גם הוא וגם אנחנו לא למדנו כלום.

האיש שכשל ונשאר – מחרטט עכשיו בעזות מצח במסיבות עיתונאים על "מחיר". הישראלי המכוער, שמחדל הטבח רשום על שמו באותיות של דם חפים, הבין שאפשר לחכות עד בוש עם שחרור האומללים

העולם לא נעצר. הפגנות מרוסנות בכוח הזרוע כי "לא באמצע מלחמה". עוד מסיבת עיתונאים ועוד סקר שבו אזרחים שעוד לא נולדו כשנתניהו ירד מהארץ מתלבטים בסוגיית "החזרת חטופים בעד ונגד" וה"מחיר" כבד מדי, זה לא אמא שלנו שם במנהרות. אנחנו שמתהדרים בכוחנו העצום, עם הנצח שלא פוחד מדרך ארוכה, משקשק ממחיר החזרת אזרחים שנחטפו מביתם וממיטתם בבוקר חג. זה אותו עם?

יחד ננצח – בלי החטופים?

מחכים לניסים שלא יקרו, ובינתיים השליט שהמיט עלינו אסון נושא נאומים ריקים, אני ואני ואני, איפור ומחטב שמחזיק את סוכת בנימין הנופלת. ההצלחות על שמו והכישלון עליכם.

תסתכלו על ראש הממשלה ותראו מדינה מתה. המדינה מתה אבל לא מגלים לה.

זה לא שמאל וימין, גם הימין לא ימין. זה בנימין, ממשלה של איש אחד. מירי רגב וטלי גוטליב זה הגרון שלו, בצלאל סמוטריץ' הידיים שלו, יריב לוין זה הקיבה, ניסים ואטורי זה הטחורים וכל הקואליציה בתחת שלו.

והנאומים לאומה, תקשיבו להם ותסלחו לי על הצרפתית שלי אבל כל משפט – נפיחה:

"יש מספיק חטופים בחיים כדי שנמשיך במלחמה".

המשפט המטרוף הזה הוא רק אחד מני רבים של רה"מ הכי עוף קפוא של העם המרוט. זה מצטרף לשלל התבטאויות שמתקבלות כאילו נאמרו מפי שוטה חביב.

יחד ננצח – בלי החטופים? מחכים לניסים שלא יקרו, ובינתיים השליט שהמיט עלינו אסון נושא נאומים ריקים, אני ואני ואני, איפור ומחטב שמחזיק את סוכת בנימין הנופלת. ההצלחות על שמו והכישלון עליכם

הישראלי המכוער ששולט כאן, והגדיר את דרישות חמאס "הזויות" כאחרון הטיקטוקרים, הוסיף:

"כניעה תזמין טבח נוסף".

סליחה? מי מזמין, איפה ההנהלה ומי אדוני, אין לך תכנית מגירה? משהו כמו "למקרה של טבח נוסף נא הקש SOS", לגייס חרדים הקש אימוג'י צוחק ובמקרה של מתקפת טילים הקש בעץ, אנא עארף מה?

או פשוט לתקן את הגדר, להציב שומרים, להתארגן על צבא, לקום מוקדם בבוקר כאילו אתה ראש ממשלה ולא מנהל משמרת בסניף ארומה.
ראש הממשלה, א-ת-ה מאיים בטבח?

ככל שטראש-הממשלה משקר, שונא, מסית ומשסה – הוא מתחזק. לאיש אין מענה לזה. וחרב אין ביד דוד. "זה היה ראיון מעולה, הוא לא הפסיק לשקר".

מי יגול עפר מעיניך, תיאודור הרצל. ותגיד, ככה רצית? ככה חלמת? סרסור עברי ראשון בשלטון וכהניסט קטן נוהג בו?

כבר אין לי ציפיות. הרוב הדומם הוא צפרדע שהתרגלה להתבשל ברותחין, המדינה על הצלחת. אכול ושתה כי ברצותו – מלחמה. פעם חשש ממלחמות אבל זה עבר לו.

"כניעה תזמין טבח נוסף". סליחה? מי מזמין? איפה ההנהלה? אין לך תכנית מגירה? משהו כמו "למקרה של טבח נוסף נא הקש SOS", לגייס חרדים הקש אימוג'י צוחק ובמקרה של מתקפת טילים הקש בעץ?

העם סובל הכל, יחד ננצח, עד הניצחון המוחלט, הכל בשקל, רק היום. העולם הוא כדור ונתניהו בלע אותו.

כרמלה כהן שלומי היא אזרחית מודאגת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 1,209 מילים ו-2 תגובות
סגירה