גולדקנופף צדק

יו"ר אגודת ישראל והעומד בראש רשימת יהדות התורה, הרב יצחק גולדקנופף, מצטלם בירושלים, 13 בספטמבר 2022 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
יו"ר אגודת ישראל והעומד בראש רשימת יהדות התורה, הרב יצחק גולדקנופף, מצטלם בירושלים, 13 בספטמבר 2022

"הציבור החרדי הוכיח מעורבות יתר אדירה והשקעה בלתי נתפסת של גמילות חסד ומעורבות בתוך השירות הצבאי בכלל וגם כגמילות חסדים בפרט", אמרה ח"כ טלי גוטליב במהלך הדיון על חוק הגיוס החדש.

הממשלה דורשת מחילונים לשרת יותר, לעשות יותר מילואים, לסכן את חייהם במלחמה נצחית, אבל לח"כ גוטליב דחוף לדבר על גמילות החסדים של החברה החרדית, אותה חברה שהממשלה החליטה לפטור מהנטל הזה. אפשר להשתגע.

הממשלה דורשת מחילונים לשרת יותר, לעשות יותר מילואים, לסכן את חייהם במלחמה נצחית, אבל לח"כ גוטליב דחוף לדבר על גמילות החסדים של החברה החרדית, אותה חברה שהממשלה החליטה לפטור מהנטל הזה

ולכן, חבל שכעסנו כל כך על השר יצחק גולדקנופף כשאמר את האמת הפשוטה: "מה שייכת הממשלת למלחמה הזו?".

גולדקנופף צדק במאה אחוז. לא הילדים שלהם נלחמים בה, ולא הם אלו שישלמו את המחירים שלה. הם לא המילואימניק שיחזור לעסק מתפורר. אפילו על משרדי האגו המיותרים שלהם הם לא יוותרו. הם באמת לא שייכים למלחמה הזו. לא למלחמה ולא למדינה.

מה שמדכא כל כך הוא הפער הבלתי נתפס בין גודל האסון לבין האנשים שאחראים לפתור אותו. לא רק שאין להם את הכישורים, אין להם את העניין. "אני לא רואה שאף אחד פורש מהממשלה הזאת. למי רע פה?" אמר גולדקנופף, וניסח שוב במדויק את הסיטואציה.

לא רע להם. אף אחד מהם לא איבד דקת שינה. אז ברור שבנימין נתניהו יכול לקשקש על "הניצחון המוחלט", סיסמת הפלא החדשה שלו; וברור שבן גביר יכול להתעקש שנילחם עד החטוף האחרון; וברור שיהדות התורה יכולה לחיות עם הארכת ימי המילואים של חיילים – מבחינתם זו רק מכה קלה בכנף, המעיל.

גולדקנופף צדק. לא הילדים שלהם נלחמים במלחמה, ולא הם ישלמו את מחיריה. הם לא המילואימניק שיחזור לעסק מתפורר. אפילו על משרדי האגו המיותרים שלהם לא יוותרו. הם באמת לא שייכים למלחמה הזו

נתניהו יכול לדבר כמה שהוא רוצה. הוא יכול לדבר על ניצחון, על מלחמה, על התוכניות האסטרטגיות שהוא עוד מתכנן, כאילו הציבור לא למד עדיין מה ערכו האמיתי של אסטרטג הכורסה הזה. נתניהו יכול לדבר כמה שהוא רוצה, כי המעשים של הממשלה שלו מדברים בקול רם יותר ממנו. ובניגוד למלים שיוצאות לנתניהו מהפה, מעשי הממשלה לא משקרים.

הנה האמת, וזו אמת שכל אזרח שחי כאן בארבעת החודשים האחרונים היה צריך ללמוד: אם ייפול קסאם על הבית שלי, המדינה לא תהיה שם. היא לא תהיה שם כדי לעזור לי לשקם את חיי ולא תהיה שם כמשענת לתמיכה זמנית.

המדינה לא תהיה שם עבור הנאנסות, שרשתות התמיכה המעטות שהיו להן הורעבו עכשיו מתקציבים. היא לא תהיה שם עבור הפצועים שידרשו לשיקום ארוך בבתי החולים, שגם את התקציבים שלהם שתו.

המדינה לא תהיה עבור בעלי העסקים הקורסים, שיצטרכו להתחנן לאיזה צ'ק בשוטף פלוס לך חפש. היא לא תהיה עבור הילדים שאבותיהם ואמותיהם לא חזרו מהמלחמה הזו.

נתניהו יכול לדבר על ניצחון, מלחמה, תוכניות אסטרטגיות שהוא עוד מתכנן, כאילו הציבור לא למד עדיין מה ערכו האמיתי של אסטרטג הכורסה הזה. הוא יכול לדבר כמה שהוא רוצה, כי מעשי ממשלתו מדברים בקול רם יותר

המדינה לא שם עבור החטופים, כמו שאינה שם עבור משפחותיהם. היא לא תהיה שם עבור תושבי העוטף, שכבר עשור לומדים את הלקח הזה, כל יום מחדש; והיא לא תהיה שם עבור תושבי הצפון.

מה כן יהיה? יהיו כמה אזרחים טובים, שיעשו הכל כדי למלא את החסר. יהיו שכנים שיביאו לך סיר של אוכל. יהיו עמותות שיארגנו מהיום להיום בגדים. יהיו חברים שילוו אותך בשיקום הארוך, כשכל דבר אחר מתמוטט.

אבל המדינה? היא תבקש ממך למלא טופס, לשלם מיסים, ולחזור בעוד שנתיים, אז נראה. המדינה תהיה שם כדי לשפץ את הבריכה של נתניהו בקיסריה. המדינה תהיה שם להעביר 30 מיליון לשיפוץ המעון של נתניהו בבלפור.

המדינה תהיה שם כדי להחזיק את אורית סטרוק, שלא סוגרת את החודש; והיא תהיה שם כדי לתת תקציבים מיוחדים למאחזים לא חוקיים של נערי גבעות מופרעים. עבורם, המדינה שם. היא לא תהיה שם עבורנו.

יהיו כמה אזרחים טובים, שיעשו הכל כדי למלא את החסר. אבל המדינה? היא תבקש ממך למלא טופס, לשלם מיסים, ולחזור בעוד שנתיים, אז נראה. המדינה תהיה שם כדי לשפץ את הבריכה של נתניהו בקיסריה

הם לא קשורים למלחמה הזו, וככה גם הם ינהלו אותה: באדישות, בפזרנות ובבוז.

עד שנקום.

עינת עובדיה היא מנכ"לית מכון "זולת" לשוויון וזכויות אדם.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
5
אם מישהו עדיין לא מבין , אז המנטליות של גולדקנופף היא כזו - לנצל את החילונים , ככי בעיני גולדקנופף אנחנו נחשבים גויים ומותר לנצל, לרמות ולגזול מאיתנו כמה שאפשר, גם אם במחיר התמוטטות המ... המשך קריאה

אם מישהו עדיין לא מבין , אז המנטליות של גולדקנופף היא כזו – לנצל את החילונים , ככי בעיני גולדקנופף אנחנו נחשבים גויים ומותר לנצל, לרמות ולגזול מאיתנו כמה שאפשר, גם אם במחיר התמוטטות המדינה, ואז כשהערבים ישלטו כאן, החרדים יהיו מיעוט נשלט תחת הפריץ המוסלמי.

כי רק ככה הם יודעים להסתדר .

עוד 637 מילים ו-5 תגובות
סגירה