מכתב אישי ליחיא סנוואר

יחיא סנוואר במנהרות חמאס בחאן יונס ב-10 באוקטובר 2023, מתוך סרטון שחשף דובר צה"ל ב-13 בפברואר 2023 (צילום: צילום מסך)
צילום מסך
יחיא סנוואר במנהרות חמאס בחאן יונס ב-10 באוקטובר 2023, מתוך סרטון שחשף דובר צה"ל ב-13 בפברואר 2023

שלום יחיא,

אני פותח את מכתבי אליך במילה שלום, כי כך נהוג בין בני אדם, למרות שאין מילה בעברית או בערבית, שלום או סלאם, שיותר רחוקה ממך. אתה יצור מפלצתי ורוצח אכזרי ורע לב, שכל תאוותו בחיים היא לרצוח יהודים.

אתה פושע מלחמה לפי כל קנה מידה, שהרג באכזריות באמצעות אנשיו 1500 נשים, גברים, חיילים וילדים קטנים ואף תינוקות שעדיין לא למדו ללכת. חלקם עזרו לפלסטינים כמוך שחלו בסרטן להגיע לביה"ח "סורוקה" בבאר שבע לקבל טיפול רפואי.

אתה פושע מלחמה שהרג באכזריות באמצעות אנשיו נשים, גברים, חיילים וילדים קטנים ואף תינוקות שעדיין לא למדו ללכת. חלקם עזרו לפלסטינים כמוך שחלו בסרטן להגיע לביה"ח "סורוקה" בבאר שבע לקבל טיפול רפואי

לעולם לא נסלח לך על המעשים הנפשעים שעשו אנשיך על פי הנחייתך. לעולם לא נשכח את האכזריות שלכם כלפי נשים שנאנסו, קשישים שעונו, ותינוקות שלא עשו שום דבר רע לאיש.

אני מרשה לעצמי לכתוב לך בעברית, משום ששמעתי שבזמן שהותך בכלא בישראל למדת את השפה שלנו ואתה מדבר עברית שוטפת. ראיתי בטלוויזיה את הריאיון שנתת ב-2006 לעיתונאי יורם בינור בעברית. אמרת לו אז "כפי שמיררנו את החיים לישראלים בתקופת ההתנגדות לכיבוש, כך נמרר להם את החיים בדיאלוג על הפסקת האש".

באותו ראיון אמרת גם: "אנחנו לא ננהל מו"מ קל ופשוט. בסופו של דבר אם נגיע להפסקת אש ארוכת טווח או קצרה נכבד את הפסקת האש ונוכיח כפי שהוכחנו תמיד שאנחנו עומדים מאחורי המילה שלנו".

זה נכון שהפתעתם אותנו ב-7 באוקטובר כי זלזלנו בכם. התייחסנו אליכם בביטול ושילמנו על כך מחיר יקר. אבל מאז המצב השתנה לחלוטין. צה"ל פירק את מרבית הגדודים שלכם, הרג אלפי מחבלי נוח'בה, ביניהם בכירים בחמאס כמו מרואן עיסא, הרס את מרבית המנהרות שחפרתם ולקח בשבי אלפי אנשי חמאס, ביניהם קצינים בכירים הכפופים לך, שמספרים בחקירתם על ההכשרה שלהם, על התוכניות המבצעיות שלעולם לא יתגשמו. כדי להשלים את המלאכה עלינו להיכנס לרפיח ולחסל את ארבעה הגדודים האחרים שלכם.

חשוב שתדע שאנחנו בדרך לניצחון גדול ושהתבוסה שלכם תהיה מוחלטת. מצאנו בתוך המנהרות את כל התוכניות שלכם, כמויות נשק ותחמושת עצומות וכסף רב בשקלים ובדולרים.

אנחנו נתחיל בקרוב לשקם את כל היישובים שלנו בעוטף עזה שספגו מכה קשה בהתקפה המפתיעה שלכם, ביום שמכונה אצלנו "השבת השחורה", אבל כל הישובים הללו יפרחו בעוד שנה מחדש. הם יהיו גדולים ויפים יותר מכפי שהיו בעבר.

מאז שצה"ל נכנס לעזה אתה מתנהג כפחדן ומוג לב. אתה רק נס על נפשך ומנסה להימלט מידי צה"ל, אבל חבל על המאמץ. בסוף חיילי אחת הסיירות המפוארות שלנו יתפסו אותך חי או מת.

אינני יודע אם סיפרו לך שהציגו אצלנו בטלוויזיה סרטון בו רואים אותך בורח יחד עם ילדיך במנהרות של חאן יונס. כבר אז ביום הראשון של המלחמה, נמלטת כאחרון הפחדנים דרך המנהרות עם כפכפים ולבוש מרושל.

במהלך המלחמה  הקשר אתך נותק. השמועות אומרות שאתה מקיף את עצמך בכמה חיילים ישראלים שחטפתם ב-7 באוקטובר. היו גם שמועות שברחת למצרים, אבל שום דבר לא יעזור לך. אין לך שום סיכוי להינצל. קראתי בכמה ראיונות שאמרת שאינך חושש למות כשהיד, אז קרוב לוודאי שתוכל להגשים את החלום הזה בקרוב. הכי טוב שתתקע לעצמך כדור בראש.

אנחנו נתחיל בקרוב לשקם את כל ישובינו בעוטף שספגו מכה קשה בהתקפה המפתיעה שלכם, ביום שמכונה אצלנו "השבת השחורה", אבל כל הישובים הללו יפרחו בעוד שנה מחדש. גדולים ויפים יותר מכפי שהיו

בשבוע שעבר התחדש בקטאר המו"מ לשחרור 134 החטופים שאתם מחזיקים בידיכם, ביניהם נשים וילדים. הנציגים שלך הציגו דרישות מוגזמות. אין שום סיכוי שנענה לכולן, למרות שבניגוד לך אנחנו חרדים ודואגים מאד לגורל השבויים שלנו ואיננו מפקירים אותם. אנחנו מוכנים לשלם מחיר יקר כדי שהחטופים יחזרו לחיק משפחותיהם אחרי כל העינויים שעברו במהלך חמישה וחצי החודשים שחלפו מאז החלה המלחמה.

לסיום מכתבי אני רוצה לאחל לך שסופך יהיה קרוב ותגיע ישירות לגיהינום, כי אתה לא בן אדם אלא שטן.

גדעון אלון הוא עיתונאי. הוא עבד 35 שנים כעתונאי ב״הארץ״, מתוכן 17 שנים ככתב פרלמנטרי של הארץ, ולאחר מכן 14 שנים ב״ישראל היום״. הוא הגיש תכניות בערוץ הכנסת, הפיק סרט תיעודי על תפקוד ועדת חוץ ובטחון ופירסם שלושה ספרים. האחרון שבהם הוא: ״מתחככים״, ובו סיכום 40 שנות עבודתו העיתונאית. בסוף אפריל 2021 יצא לגימלאות.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 581 מילים ו-1 תגובות
סגירה