פנייה נואשת לאריה דרעי

יו"ר ש"ס אריה דרעי (צילום: חיים גולדברג/פלאש90)
חיים גולדברג/פלאש90
יו"ר ש"ס אריה דרעי

אריה דרעי,

כמי שהכיר מקרוב את הוריך ז"ל, וכיליד מקנס במרוקו, עיר בה חונכנו שנינו על ערכי סובלנות ואחווה, אני פונה אליך, בדחילו ורחימו, קום ועשה מעשה שיוציא את המדינה מהמצב הנוראי אליו היא נקלעה.

לנוכח השבת השחורה והפוגרום שיהודים עברו בארצם, לא יתכן שבנימין נתניהו, האמון על ביטחון המדינה ולכל הדעות אחראי אישית לתוצאות מדיניותו, ימשיך ויכהן כראש הממשלה. ועוד יותר נורא כשהוא מעדיף את ענייניו האישיים על פני טובת המדינה.

לנוכח השבת השחורה והפוגרום שיהודים עברו בארצם, לא יתכן שבנימין נתניהו, האמון על ביטחון המדינה, ולכל הדעות אחראי אישית לתוצאות מדיניותו, ימשיך ויכהן כראש הממשלה

אני חי בפריז ועוקב בדריכות גדולה אחר הפוליטיקה הישראלית ובכלל בעולם הנאור. בכל מדינה מתוקנת – שר, ודאי ראש ממשלה שכשלו, ואפילו חלקית בלבד, היו מתפטרים מרצונם לטובת הניהול התקין של המדינה ומתוך כבוד עצמי.

אתה ידוע כאיש מתון. בתחילת דרכך בפוליטיקה נחשבת לעילוי צעיר המבשר גדולות לישראל ובמיוחד לעדה שלנו שהייתה עד אז חסרת מנהיג בעל שיעור קומה. נכון, מעדת בדרך. אומרים שהשלטון משחית. ואכן בעקבות זה הקצנת, פוליטית ומדינית, בניגוד לאמונתך הבסיסית. אבל כאמירת חז''ל: ''מקום שבעלי תשובה עומדין, צדיקים גמורים אינם עומדין''. אין כוונתי לחזרה בתשובה דתית, אלא לחזרה מוסרית וחברתית.

היום, אתה נחשב לבעל הניסיון העשיר והנבון ביותר בקרב חברי הממשלה. זו לך הזדמנות לתקן ולכפר על כישלונותיך, על ידי לקיחת יוזמה שתביא למהפך ללא אלימות ותבטיח שינוי שאליו זועק העם. כמי שעומד בראש מפלגה עם 11 חברי כנסת כשלרובם עמדות מתונות, מנהיגותך איתנה.

ביכולתך ובכישרונך תקום ותיזום מהפך קואליציוני, על ידי שימוש ב''חוק הקונסטרוקטיבי'', זה שמאפשר למליאה להעביר חוק אי אמון בממשלה ומיד לאחר מכן להציג ממשלה חדשה.

ש"ס יכולה להשתלב לגמרי עם מפלגות המרכז והשמאל, בהתאם לצו השעה וכפי שעשתה בעבר. תפעל להקמת ממשלה חלופית שבראשה תעמוד דמות ראויה המוסכמת על רוב חברי הקואליציה החדשה. הזנחת המדינה בידי איש המתעלם מהמצב הנוראי אליו היא נקלעה, עלול להוביל אותנו עד למעמקי התהום.

ש"ס יכולה להשתלב לגמרי עם מפלגות המרכז והשמאל, בהתאם לצו השעה וכפי שעשתה בעבר. תפעל להקמת ממשלה חלופית שבראשה תעמוד דמות ראויה המוסכמת על רוב חברי הקואליציה החדשה

תאריך לבחירות חדשות יקבע מראש וזמן כהונתה יוגדר לתקופה של 6 עד 12 חודשים. עיסוקה יצומצם לניהול המצב הביטחוני בו אנו עדיין נתונים, לשיקום נזקי השבת השחורה, מנהל תקין של מוסדות המדינה, ובעיקר החזרת כל החטופים לביתם במחיר של יציאה מרצועת עזה, הסכמה לסיום המלחמה והחזרת אסירים אפילו עם דם על הידיים.

במקרה של אי היענות חמאס להצעה ברורה שכזו, ישראל תוכל להמשיך את מלחמתה עם תמיכה של ארה''ב ושאר מדינות העולם הנאור. למלחמה אפשר לשוב. את החיים של השבויים אי אפשר יהיה להשיב. כדברי הרמב"ם: ''אין לך מצווה גדולה כפדיון שבויים''.

בימים אילו בהם ''חוק הגיוס'' נידון כחלק ממהות קיומה של המדינה, מהפך ביוזמת ש''ס יביא לדיון מחדש, שקול ומאוזן. זו גם תהיה הזדמנות פז להפגין את ההבדל בין ש''ס, אשר רוב חבריה ציונים פטריוטים, לאגודת ישראל – המכריזה, ללא כחל וסרק, על התנגדותם לציונות.

מהלך זה, בכוחו להביא לאיחוד העם. איחוד אינו אומר דעה אחת ואחידה, אלא כיבוד הדדי של מגוון הדעות הפוליטיות והחברתיות ושאיפה לחיים משותפים שלווים ככל הניתן.

מודה אני, עד לשבת השחורה, התנגדתי נחרצות לקיום מפלגות עדתיות ובעיקר לש"ס. המציאות העכשווית, בה לא נמצאו 5 צדיקים בעיר (בליכוד) שיקומו ויכירו בכישלונם הקולקטיבי, אתה, אריה, כשמך המעורר כבוד, קום והושיע, הן את העם ובאותה הזדמנות את דמותך. אנא, הושיענא! מנתניהו, השתלטן האנוכי והמחריב ביותר שידעה המדינה.

מודה אני, עד לשבת השחורה התנגדתי נחרצות לקיום מפלגות עדתיות ובעיקר לש"ס. המציאות העכשווית, בה לא נמצאו 5 צדיקים (בליכוד) שיכירו בכישלונם הקולקטיבי, קום אתה והושיע את העם ואת דמותך

זו היא זעקת קיומה של המדינה, היקרה לכולנו מכל. אם לא ימצא צדיק אחד בעיר (בקואליציה הנוכחית), גורלנו כגורל סדום. העם לא ישתוק. הזעם ילך ויגבר. הקיטוב יתדרדר לאלימות. קל להרוס. קשה מאוד לבנות מחדש, ובטח לא אמון וערכים.

דר׳ מיכאל פריאנטה הוא מו׳׳ל, סופר ופובליציסט שחי בפריז. כותב ומפרסם פרוזה ומאמרי דעות בעברית ובצרפתית. בין ספריו האחרונים: ׳׳פרנסוס האחר׳׳, רומן העוסק בבעיות זהות, ׳׳בצל החומות׳׳, זכרונות ילדות המלח של מקנס, מרוקו, ׳׳מבן גוריון ועד נתניהו׳׳, ספר פוליטי חברתי. הוא חבר אגודת העיתונאים של תל-אביב ומפרסם מאמרי דעה ב-הארץ, מעריב, Ynet Times of Israel ,Libération ,Le Mond.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
7
טוב , כנראה אין לך מושג ירוק מי הם מצביעי ש"ס.... 70% ממצביעי ש"ס הם בני תורה ומשפחותיהם שדעתם לא שונה כלל מיהדות התורה אז לא יודע מי נתן לך תואר ד"ר שאפילו מחקר פשוט אתה לא יודע לעשות... המשך קריאה

טוב , כנראה אין לך מושג ירוק מי הם מצביעי ש"ס….
70% ממצביעי ש"ס הם בני תורה ומשפחותיהם שדעתם לא שונה כלל מיהדות התורה
אז לא יודע מי נתן לך תואר ד"ר שאפילו מחקר פשוט אתה לא יודע לעשות וניזון ממה שהתקשורת העוינת מפרסמת

לך לעזאזל, שקרן כמו כל הרמאים בגלות,סובלנות וכד' שקרים על גבי שקרים,בובלנות כן אך לא עם רדעים מחריבים,כמו כל הפרוגרסיבים, ואריה דרעי הוא אינטרסנת שקרן, ופתאום הוט נהיה אהובכם, רק בשביל ... המשך קריאה

לך לעזאזל, שקרן כמו כל הרמאים בגלות,סובלנות וכד' שקרים על גבי שקרים,בובלנות כן אך לא עם רדעים מחריבים,כמו כל הפרוגרסיבים, ואריה דרעי הוא אינטרסנת שקרן, ופתאום הוט נהיה אהובכם, רק בשביל זה אנו נדאג להחזיר את כל בוחרי ש"ס,למקומם הטבעי לציונות וחעזוב את,הכספים, והתיעוב הפרוגרסיבי

לכתוב היקר והנעים בראשית דברי אומר שלא מין הראוי שתטיף מוסר כשאתה חי בפריז ואנחנו כאן מתמודדים עם מצב בטחוני מורכב אבל עוד יותר מוזר שאני בתור מצביע שס כל ימי חיי לא מבין מאין החוצפה ... המשך קריאה

לכתוב היקר והנעים
בראשית דברי אומר שלא מין הראוי שתטיף מוסר כשאתה חי בפריז ואנחנו כאן מתמודדים עם מצב בטחוני מורכב
אבל עוד יותר מוזר שאני בתור מצביע שס כל ימי חיי לא מבין מאין החוצפה שלך לומר לאחריה דרעי מי הם מצביעי שס ומה דעותיהם ועוד לייעץ לו עיצות מה לעשות ומה לומר
התכבד ושב בפריז ותשאיר לנו מצביעי שס את היכולת לעשות מה שנראה לנו טובת המדינה
וכן גם אם זה לא נראה לך זוהי דמוקרטיה אמיתית
חג שמח

לא מבין מהיכן אתה שואב את המחשבה שדרעי ילך נגד ביבי הקשר הזה חקוק בסלע ... ולא מעט דרעי לכאורה מוביל מהלכים בשבילו דרעי בעצמו כשל .. וידיו לא נקיות עד התערבות בתי המשפט בעניינו ובי... המשך קריאה

לא מבין מהיכן אתה שואב את המחשבה
שדרעי ילך נגד ביבי
הקשר הזה חקוק בסלע …
ולא מעט דרעי לכאורה מוביל מהלכים בשבילו

דרעי בעצמו כשל .. וידיו לא נקיות
עד התערבות בתי המשפט בעניינו וביכולותיו
החוקים להחליט

עדיף שתעשה עליה
וכמו כולנו תתערב מתוך המדינה ..

אחת הטענות נגד ביבי בנושא ה"קונספציה" היא שבמך 12 - 13 השנים האחרונות ביבי הוא היחיד שהיה בהנהגה ברצף (למעט הפסקות קצרות) וכל האחרים באו והלכו (ראשי מוסד, רמטכ"לים ראשי אמ"ן וכו'). ביב... המשך קריאה

אחת הטענות נגד ביבי בנושא ה"קונספציה" היא שבמך 12 – 13 השנים האחרונות ביבי הוא היחיד שהיה בהנהגה ברצף (למעט הפסקות קצרות) וכל האחרים באו והלכו (ראשי מוסד, רמטכ"לים ראשי אמ"ן וכו'). ביבי נשא את הלפיד ה"קונספציה" לכל אורך הדרך. "מר ביטחון" יודע כל שכל השאר התיישרו על פי מדיניות הראש.
היחיד שהיה איתו לכל אורך הדרך הוא אריה דרעי. הוא הבן והשותף של אבי ה"קונספציה".
אריה דרעי שהזניח את דרך היהדות לטובת עבודה לאלוהי שלשת ה- כפים (כבוד, כסף וכח) מצופה ממנו לחזור בתשובה ולפרוש.
כל הכבוד לאופטימיות.

עוד 595 מילים ו-7 תגובות
סגירה