אל תדאג ביבי, לא ירצחו אותך

.הפגנה לשחרור החטופים ונגד הממשלה, אפריל 2024 (צילום: Erik Marmor/Flash90)
Erik Marmor/Flash90
הפגנה לשחרור החטופים ונגד הממשלה, אפריל 2024

למיטב הבנתי, ראש ממשלת החורבן רוצה שכולם יאמינו שיש מי שרוצה לרצוח אותו. לפעמים נדמה לי שהוא בעצמו רוצה להאמין בזה. לכאורה כמובן. למה? רק כדי להסיט את האש מאחריותו הראשית לאסון 7 באוקטובר, מהפקרת הדרום, מהזנחת ביטחון המדינה, ובהזדמנות זו גם לנקות את המצפון מאחריותו לרצח ראש הממשלה יצחק רבין בנובמבר 1995.

*  *  *

למי שצריך תזכורת קצרה או נולד אחרי הרצח שזעזע את המדינה: בנימין נתניהו, אז ראש האופוזיציה, עמד בראש ההסתה נגד רבין. הוא עשה זאת עם עזרה קטנה מאיזה פרחח, איתמר בן גביר, שאחז בידו, מול מצלמות הטלוויזיה, את הסמל שנתלש ממכונית הקדילק של ראש הממשלה, ואמר:  "כמו שהגענו לסמל מהמכונית של רבין, ככה נגיע גם לרבין".

זמן קצר לאחר מכן רבין נרצח. נתניהו כמובן לא לקח אחריות על ההסתה שהביאה לרצח. מי חלם אז, שאחרי 28 שנים ימנה ראש הממשלה נתניהו את הפרחח והעבריין המורשע בן גביר לתפקיד השר לביטחון לאומי.

למי שצריך תזכורת קצרה או נולד אחרי הרצח שזעזע את המדינה: בנימין נתניהו, אז ראש האופוזיציה, עמד בראש ההסתה נגד יצחק רבין. הוא עשה זאת עם עזרה קטנה מאיזה פרחח, איתמר בן גביר

נחזור לאפריל 2024: בהפגנה הגדולה והסוערת מול ביתו של נתניהו ברחוב עזה בירושלים, בה נשמעה הזעקה לשחרור החטופות והחטופים, חצו מפגינים ספורים את אחד ממעגלי האבטחה סביב הבית. הם סולקו מייד על ידי המשטרה.

הם לא סיכנו את ראש הממשלה. אף אחד מהם לא איים או התכוון לפגוע בו, אצל אף אחד מהמפגינים לא מצאו סכין, אקדח או רובה.

מה שלא הפריע לנתניהו להתבכיין, שנשקפת סכנה לחייו. רוצים לפגוע בו. לרצוח אותו. כך, אגב, הוא נהג להתבכיין גם בתקופת ההפגנות נגדו בבלפור. איש רגיש נתניהו.

הוא אף הזעיק אליו באותו ערב את ראש השב"כ רונן בר ואילץ אותו או הנחה אותו או סיכם איתו להוציא הודעה לתקשורת, שבה הזהיר ראש השב"כ על "חריגה מכללי המחאה המקובלים, שעשויה להוביל לחיכוך אלים עם גורמי האבטחה, להפריע להם במילוי תפקידם ואף לפגיעה באישים מאובטחים".

מפגינים ספורים שחצו את אחד ממעגלי האבטחה סביב הבית, סולקו מייד ע"י המשטרה. הם לא סיכנו את רה"מ. איש מהם לא איים או התכוון לפגוע בו, אצל איש מהמפגינים לא מצאו סכין, אקדח או רובה

ראש ממשלת הטבח הגדיל לעשות ובדיון בקבינט, בסוף השבוע שעבר, אמר: "הכתובת לא הייתה על הקיר. היא הייתה על הגדר". כשהוא מתכוון לגדר של ביתו, שאליה המפגינים אפילו לא ניסו להתקרב.

אבל מה אכפת לו לשקר שוב ולהסית נגד המפגינים? מה הם כבר ביקשו? שידאג להציל את החטופות והחטופים? שייקח אחריות ויתפטר בגלל קריסת הקונספציה, הפקרת תושבי הדרום והמדיניות הכושלת שלו, שהביאה לטבח ולמרחץ הדמים ב-7 באוקטובר?

לפי דברי המשטרה והשב"כ לא נשקפה כל סכנה לראש ממשלת המחדל באותו ערב כמו גם בהפגנות אחרות וכי אין סכנה לחייו.

אבל הנוכל נתניהו לא ייתן להזדמנות כזו לחמוק מידיו. הוא ישתמש בה כדי להסיט את הדיון מבעיית החטופים, מהבידוד העולמי ומאחריותו למימון הרוצחים והאנסים של חמאס. הוא לא יחמיץ הזדמנות לשקם את תדמיתו המתרסקת, גם בקרב מצביעי ליכוד.

אחד מהשופרות של ראש ממשלת האסון הלך צעד אחד קדימה ופרסם טור בעיתון "מקור ראשון", שמתסרט את היום שבו ירצחו את נתניהו. אולי בקרב תומכיו ושופריו של ראש ממשלת המחדל יש כאלה שמדמיינים שירצחו אותו, ולו רק כדי שיוכלו לומר אחרי הרצח: "אמרנו לכם".

אבל זה לא יקרה כמובן. אף אחד מאנשי השמאל, המרכז והימין המתון לא רוצה לרצוח את ראש ממשלת הכישלון, לא מבקש את זה, לא חולם על זה ואפילו לא מייחל לכך.

האמת פשוטה: אנחנו לא יורים בראש ממשלה כדי להפיל אותו. רק הקיצונים והמטורללים מסוגלים לכך. אנחנו מחליפים ראש ממשלה רק בקלפי.

הפעם זה חייב לקרות. והאשם העיקרי במחדל הנורא יוכל להתפנות עוד בחייו לעסוק במשפטים שמתקיימים נגדו באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים, ולא שכחנו גם את פרשת הצוללות.

לפי דברי המשטרה והשב"כ לא נשקפה כל סכנה לראש ממשלת המחדל באותו ערב, כמו גם בהפגנות אחרות. אבל הנוכל נתניהו לא ייתן להזדמנות כזו לחמוק מידיו. הוא ישתמש בה כדי להסיט את הדיון מכשליו

מכאן נאחל לנתניהו בריאות טובה ואריכות ימים. אנחנו עוד נסגור איתו את החשבון בדרכים דמוקרטיות על אחריותו לאסון הנורא ביותר שקרה לנו אחרי השואה, על פגיעתו בביטחון המדינה, על ההרס שזרע כאן, על הדם שנשפך בגללו, על שריסק מדינה שלמה, על השקרים, על הפילוג, על ההסתה, על השחיתות ועל מכונת הרעל.

אין ספק שיש כבר כותרת למורשת שישאיר אחריו: "ראש הממשלה הכושל והמסוכן ביותר שהיה כאן". הוא ראוי בצדק לתואר הזה.

ירמי עמיר הוא עיתונאי, יוצר וחיית תרבות. עורך תרבות וכתב בכיר לשעבר ב"ידיעות אחרונות", כתב את דרמת הטלוויזיה הבועטת "סקס, שקרים וארוחת ערב", ערך את הסדרה "מי מפחד מצופית גרנט", הגיש תוכניות ברשת ב' וברדיו FM 103, הופיע בתיאטרון הקאמרי, כתב שלושה ספרים: "ירמיהו כוס קקאו" (לילדים), "השליפות של המדינה" ו"יש לי בלעדיות". אין דמוקרטיה בלי עיתונות חופשית.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
את ביבי, אף אחד לא רוצה לפגוע בו, כי : החמאס - לעולם לא יזכה בראש ממשלה ישראלי כל כך טוב בשבילו. הימין - כי זה לא מה שכתוב לו בדף המסרים. המרכז - כי רק בקלפי ניתן להחליף ראש ממשלה, כי כ... המשך קריאה

את ביבי, אף אחד לא רוצה לפגוע בו, כי :
החמאס – לעולם לא יזכה בראש ממשלה ישראלי כל כך טוב בשבילו.
הימין – כי זה לא מה שכתוב לו בדף המסרים.
המרכז – כי רק בקלפי ניתן להחליף ראש ממשלה, כי ככה זה במדינות דמוקרטיות או כאלו שרוצות להיות.
השמאל – כי הם רובם יותר מידי יפי נפש שלא יפגעו אפילו בזבוב.

עוד 680 מילים ו-2 תגובות
סגירה