היום ה־205 ללחימה ● 133 חטופים עדיין בעזה

סמוטריץ' מאיים להפיל את הממשלה אם לא תהיה פעולה ברפיח

הרמטכ"ל אישר את התוכניות לפעולה ברפיח ● דיווחים: משלחות מחמאס וישראל יגיעו לקהיר לדון בעסקה ● רקטה שוגרה מעזה ונפלה בעוטף; אין נפגעים ● חזבאללה תקף בגליל, חייל נפצע קל, צה"ל תוקף בלבנון ● משרד הבריאות בעזה: 34,454 פלסטינים נהרגו ברצועה מאז תחילת המלחמה ● הממשלה תדון מחרתיים במינוי אשר גרוניס ליו"ר הוועדה המייעצת למינוי בכירים ובקיצור כהונת חברי הוועדה מ-8 ל-6 שנים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר  האוצר בצלאל סמוטריץ' בדיון על תקציב המדינה, 7 בפברואר 2024 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' בדיון על תקציב המדינה, 7 בפברואר 2024

אזעקות הופעלו הלילה בגליל העליון. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו 26 שיגורים מלבנון שנפלו בשטחים פתוחים באזור הר מירון. המועצה האזורית גליל עליון דיווחה כי זוהו נפילות רבות, אך לא ידוע על נפגעים בגוף או נזק. בין השאר נשמעו אזעקות ביישובים ספסופה, אור הגנוז, כפר חושן ובר יוחאי.

לאחר מכן דווח באתר הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" על תקיפות אוויריות של צה"ל בטיר חרפא ובמארון א-ראס שבדרום לבנון.

אתמול (אחר הצהריים, לפי שעון ארה"ב) התקיימו הפגנות נרחבות בארה"ב נגד תמיכת ממשל ביידן בישראל במלחמתה בחמאס וחזבאללה.

בהפגנות נעצרו יותר מ-200 פעילים, ביניהם גם ג'יל שטיין, המועמדת היהודייה לנשיאות ארה"ב של מפלגת השמאל "הירוקים". שטיין הצטרפה להפגנה בקמפוס אוניברסיטת וושינגטון בסנט לואיס שבמיזורי, בדרישה שהאוניברסיטה תפסיק להשקיע בחברות שמושקעות בתעשייה ביטחונית שעובדות עם ישראל.

מאות מפגינים הפגינו בוושינגטון הבירה, סמוך לאירוע של תא כתבי הבית הלבן, במחאה על הסיקור האוהד, לטענתם, לישראל ולמלחמה. המפגינים צעקו לעבר העיתונאים "תתביישו לכם", וטענו כי "התקשורת מסתירה את הזוועות".

במתחם קמפוס של אוניברסיטת אינדיאנה בבלומינגטון נעצרו לפחות 23 מפגינים שבנו מאהל מחאה במקום וסירבו להתפנות, בחשד להסגת גבול. האוניברסיטה טענה כי הזהירה את המפגינים לפני שהזעיקה את המשטרה.

הפגנה נגד התמיכה האמריקאית בישראל ליד הבית הלבן בוושינגטון, ארה"ב, 28 באפריל 2024 (צילום: AP Photo/Terrance Williams)
הפגנה נגד התמיכה האמריקאית בישראל ליד הבית הלבן בוושינגטון, ארה"ב, 28 באפריל 2024 (צילום: AP Photo/Terrance Williams)

הרב הראשי הספרדי לישראל, יצחק יוסף, אמר בשיעורו השבועי אמש כי ה"ניסים שקרו לישראל במהלך המלחמה", כהגדרתו, התרחשו בזכות לומדי התורה ולא בזכות צה"ל.

הרב אמר: "13 אלף טילים זרקו על המדינה. בזכות מה הניסים? בזכות הרמטכ"ל? בזכות בני התורה והישיבות. זו ההשקפה הנכונה. בזכות בני התורה, בני הישיבות שעוסקים בתורה – קורים לנו ניסים ונפלאות.

"ניצלנו בכל המלחמה הזאת כשאויבנו קמו עלינו מדרום ומצפון, כל הערבים, החמאסניקים האכזריים, וניצלנו מהם. בזכות מה זה? רק בזכות בני הישיבות ואברכי הישיבות. הם מגנים על כל החיילים, על כל עם ישראל".

הרב יוסף אמר דברי הבל ברוח זו גם בדרשה שנשא לפני כחודש, בנאום שבו "איים" שאם יכפו על תלמידי הכוללים להתגייס החרדים "יעזבו לחו"ל".

אמש התייחס לאותו נאום ואמר: "כשאמרתי את זה היו ראשי ישיבות הסדר, כיפות סרוגות, שתקפו אותנו בתקשורת. אתם מדברים נגד רב בישראל? איזו חוצפה, איזה דברים. כמה ראשי ישיבות הסדר שלחו לי מכתבים שאני אחזור בי, אמרתי בשום פנים ואופן לא אחזור בי. אני חוזר ואומר את זה".

שר החוץ של צרפת, סטפן סז'ורנה, צפוי להגיע היום לביקור מדיני במזרח התיכון, ולאחר מכן ימשיך לערב הסעודית ולישראל. ממשרד החוץ של צרפת נמסר כי "מטרת הביקור היא למנוע הסלמה אזורית והידרדרות נוספת של המצב בגבול בין ישראל ללבנון"

משרד החוץ הרוסי פרסם לפנות בוקר כי "ההגנה האווירית ברוסיה השמידה בשטח המדינה יותר מ-17 כטב"מים ששיגרה אוקראינה"

סגירה