מכתב לתובע כרים קאן

מפגינים נגד נתניהו וההפיכה המשפטית, ניו יורק, ספטמבר 2023 (צילום: Luke Tress/Flash90)
Luke Tress/Flash90
מפגינים נגד נתניהו וההפיכה המשפטית, ניו יורק, ספטמבר 2023

שלום לתובע כרים קאן.

לפני מספר ימים פרסמת הודעה לפיה בכוונתך להגיש בקשה לערכאת קדם המשפט בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, להוצאת צווי מעצר נגד מר בנימין נתניהו בחשד לביצוע פשעי מלחמה.

כידוע, צווי המעצר אינם המטרה אלא האמצעי כדי לחקור את מר נתניהו, על החשדות האמורים. חקירה אשר מיועדת לקבוע האם יש להעמיד אותו לדין בפני בית הדין הפלילי הבינלאומי. אני שייך לאותם אנשים (שהם רבים מאד בישראל) אשר מקווים כי יוצא נגדו צו מעצר, שכן בכך תהיה הצלה לאזרחי מדינת ישראל ובמיוחד לחטופים הנמצאים אצל ארגון הטרור חמאס, ממעשיו ומחדליו.

אני שייך לאותם אנשים (שהם רבים מאד בישראל) אשר מקווים כי יוצא נגד מר בנימין נתניהו צו מעצר, שכן בכך תהיה הצלה לאזרחי מדינת ישראל ובמיוחד לחטופים הנמצאים אצל ארגון הטרור חמאס, ממעשיו ומחדליו

כפי שאתה בוודאי יודע, כמו כל עו"ד העוסק בליטיגציה, כאשר אתה מבקש לחקור אדם – הן חקירה בפני גורם חקירתי כמוך, או חקירה בפני מותב של בית המשפט, ישנה חשיבות רבה להיכרות מוקדמת עם הנחקר, אופיו, דרכיו, התנהגותו ועוד. בקיצור, ראוי "ללמוד" את הלקוח טרם שמתחילים לשאול אותו שאלות בחקירה.

במאמר זה הייתי רוצה להציג בפניך שלושה מאפיינים חשובים ומהותיים של אופיו ומהותו של הנחקר הצפוי להיות, נתניהו. הם אינם המאפיינים היחידיים כמובן, אבל הם מאפיינים משמעותיים, בוודאי ביחס לטענות שנגדו על החשדות לביצוע פשעי מלחמה. אני מקווה שלמידת מאפיינים אלו תעזור לחקירה שלך להגיע לחקר האמת, מבלי להתיימר לדעת מראש מה תהיה התוצאה שלה.

1

המאפיין הראשון ואולי העיקרי של מר נתניהו הוא שמדובר בשקרן ברמה הגבוהה ביותר האפשרית. אני משוכנע כי במהלך הקריירה המשפטית שלך נתקלת לא אחת (כמו כל ליטיגטור) בנחקר או עד אשר משקר. ובכן, תשכח מכל הניסיון הקודם שלך, בשקרן כמו נתניהו אני מבטיח לך שלא נתקלת מעולם.

מר נתניהו מסוגל לשקר, ואכן משקר, כמעט ביחס לכל עובדה או עניין, גם אם האמת נמצאת ממש מול העיניים והשקר בולט לעין. שכן אצל מר נתניהו תשובות לשאלות אינן בגדר מסירת מידע לשואל, אלא הזדמנות לשקר כדי לעשות תעמולה.

אני משוכנע כי במהלך הקריירה המשפטית שלך נתקלת לא אחת (כמו כל ליטיגטור) בנחקר או עד אשר משקר. ובכן, תשכח מכל ניסיונך הקודם. בשקרן כמו נתניהו אני מבטיח לך שלא נתקלת מעולם

אילו הייתי צריך לרכז את כלל השקרים של נתניהו בימי חייו הפוליטיים, אזי סביר להניח כי השרת המאחסן את האתר בו נכתב מאמר זה היה קורס מרוב עומס. לכן אסתפק בשתי דוגמאות:

  1. מר בצלאל סמוטריץ', השייך למפלגה יהודית גזענית ומשמש כיום שר אוצר בממשלת נתניהו, אמר בעצמו על נתניהו כי הוא "שקרן בן שקרן". אציין, למען הסדר הטוב, כי איני יודע לומר אם אביו של נתניהו היה גם הוא שקרן כפי שהעיד סמוטריץ', אך נראה כי הכוונה שלו בביטוי זה היא להדגיש את המהות השקרנית המאפיינת את נתניהו.
  2. והנה דוגמה שנייה. בחודש יולי 2023 התראיין מר נתניהו אצל וולף בליצר מרשת CNN. בבדיקה של תוכן הריאיון על ידי בעז גאון, סופר, מחזאי והייטקיסט ישראלי נמצא כי מתוך 1670 המילים שלו בראיון רק 263 היו אמת, והיתר היו או שקרים בוטים או סתם חצאי אמיתות שדינם כדין שקר. כלומר היקף השקרים של נתניהו בראיון אחד הוא של יותר מ-80% מכלל הדברים שהוא אומר.

2

תכונה בולטת נוספת של מר נתניהו היא של האשמת אנשים אחרים בדברים שהוא אחראי עליהם או שאמור היה להיות אחראי עליהם.

בבדיקת תוכן ריאיון של נתניהו ל-CNN ע"י בעז גאון, סופר, מחזאי והייטקיסט ישראלי נמצא, כי מתוך 1670 המילים שלו בראיון – רק 263 היו אמת, והיתר היו שקרים בוטים אוחצאי אמיתות שדינם כדין שקר

לפני שלוש שנים בדיוק אירע אסון באתר הנמצא בהר מירון. עקב דוחק רב של מתפללים שהגיעו לשם במסגרת קיום מצווה דתית של הדלקת מדורות בחג ל"ג בעומר, נספו 45 בני אדם, בהם ילדים רבים.

הסכנה של דוחק במקום ושל אי ההתאמה שלו לכמות המגיעים למקום הייתה ידועה לכל גורם בממשלת ישראל מזה שנים רבות, וכמובן גם למר נתניהו עצמו. אלא שהוא טען בפני ועדת חקירה שהוקמה לאחר האסון (ועדה ברשות שופטת של בית המשפט העליון): "אם היו תופסים בדש מעילי ואומרים לי שעומד לקרות אסון נורא – הייתי מטפל".

טענה שקרית זו נדחתה כמובן במפורש על ידי ועדת החקירה, אבל היא מלמדת על אופיו של האדם – תמיד להאשים אחרים ותמיד להסתתר מאחורי תירוצים של ילד מסוג "לא אמרו לי".

3

התכונה השלישית המאפיינת את מר נתניהו, וגם היא מאד רלוונטית לחקירה שלך נגדו, היא דרך מינוי בעלי התפקידים על ידו, הן בעלי תפקיד בלשכתו שלו והן שרים בממשלה.

מבלי להתיימר לנבא מה יענה לך נתניהו בחקירה, סביר להניח שהוא יטיל את האחריות כמעט לכל טענה שתעלה כנגדו על מישהו אחר, ויוסיף ויאמר לך "זה באחריות השר הזה והזה שאני מיניתי והוא אחראי על העניין".

טענת נתניהו השקרית – "אם היו תופסים בדש מעילי ואומרים לי שעומד לקרות אסון נורא – הייתי מטפל", נדחתה ע"י ועדת החקירה, אך מלמדת על אופיו – להאשים אחרים ולהסתתר מאחורי תירוצים ילדותיים

ובכן חשוב לך לדעת כי ככל הנראה מר נתניהו ממנה אנשים לתפקידי שרים לפי שני קריטריונים ושניים בלבד. כאשר מדובר במינוי של אנשים מהמפלגה שלו הוא ממנה את האנשים הבלתי כשירים ביותר לתפקידם, כשהשיקול היחיד למינוי הוא מידת הליקוק של אותו מינוי למר נתניהו (וגם לאשתו). וזאת ללא קשר, ולמעשה לרוב תוך קשר הפוך, למידת ההתאמה של אותו אדם לתפקידו ולמידת מסוגלותו לבצע את התפקיד. וכאשר מדובר באנשים ממפלגה אחרת, האינטרס היחיד שלו למינוי הוא תמיכה בהמשך הכהונה שלו כראש ממשלה, וכלום מעבר לכך.

כך למדנו רק לאחרונה, בתחקיר ששודר באחת מרשתות התקשורת בישראל, כי שרה בכירה בשם מירי רגב, אשר מונתה על ידי נתניהו לתפקיד שרת התחבורה, לא מבצעת כלל (לשון המעטה) את תפקידה כשרת התחבורה של מדינת ישראל. למעשה, היא פועלת במסגרת תפקידה באופן כמעט בלעדי כדי לקדם את עצמה אצל הבוחרים של מפלגת הליכוד אליה היא משתייכת. כך, למשל, מר נתניהו מינה אנשים נטולי כישורים לחלוטין – כמו אדון בשם עמיחי שיקלי לתפקיד שר התפוצות, גברת בשם מאי גולן לתפקיד השרה למשהו, והכל כדי לשמור על האינטרס הפנים-מפלגתי שלו.

באותו אופן בדיוק מינה נתניהו לשר האחראי על המשטרה עבריין לשעבר בעל עשרות כתבי אישום כנגדו, שבחלקם הורשע, ובהם גם בסיוע לטרור. אדם שבנוסף לכך הוא גזען, אשר תמך בעברו ברוצח המונים, והגיע לעמדת מפתח בתנועה בשם "כך", שהוצאה בישראל מחוץ לחוק.

דבר זה מראה לך עד כמה למר נתניהו אין כל בעיה למנות לתפקידים מאוד חשובים ומרכזיים בממשלת ישראל אנשים, שלייחס להם חוסר כישורים לתפקיד – זה בלשון המעטה שבהמעטה.

לכן גם בהקשר זה, כאשר יסביר לך מר נתניהו בחקירה כי הוא אינו אחראי, למשל, על משטרת ישראל, ולכן לא ניתן לדרוש ממנו את האחריות לכך שפורעים עצרו משאיות עם סיוע הומניטרי לעזה בהיעדר אכיפה על ידי המשטרה – תוכל לשאול אותו מה בדיוק הוא חשב כאשר מינה עבריין לשעבר וגזען לשר האחראי על המשטרה.

כשנתניהו יסביר בחקירה כי אינו אחראי על משטרת ישראל, ולכן אינו אחראי לעצירת משאיות הסיוע לעזה בהיעדר אכיפה משטרתית – תוכל לשאול למה מינה עבריין לשעבר וגזען לשר הממונה על המשטרה

אלו כאמור 3 תכונות מאפיינות של מר נתניהו, אני משוכנע כי לאחר שתחקור אותו, תיווכח גם בעצמך לדעת, כי באיש זה הצטברו, באופן מפתיע, כמעט כל התכונות הגרועות שקיימות אצל בני האדם.

עורך דין המתמחה בתביעות ייצוגיות ובעתירות חוקתיות

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
5
אני בעד המדינה שלי ונגד מדינה פלסטינאית, ואם זה לא ברור למישהו אז הנה אני כותב את זה שחור ע"ג תכלת. ביבי הוא ראש הממשלה הגרוע ביותר שהיה למדינת ישראל, ואני מאד מקווה שלעולם לא יהיה לנו ... המשך קריאה

אני בעד המדינה שלי ונגד מדינה פלסטינאית, ואם זה לא ברור למישהו אז הנה אני כותב את זה שחור ע"ג תכלת.
ביבי הוא ראש הממשלה הגרוע ביותר שהיה למדינת ישראל, ואני מאד מקווה שלעולם לא יהיה לנו ראש ממשלה שאפילו מתקרב לכמה שהוא רע למדינה.
ועצוב לי שהעם שלי לא מצליח להעיף אותו מהשלטון.
וכדי להיות הוגן, אכתוב גם את דעתי על עוד:
גנץ – זה שהוא היה רמטכ"ל, ובעל זכויות רבות בכל הקשור לבטחון המדינה (ואף אחד לא ייקח אותן ממנו), עדיין לא הופך אותו למנהיג ראוי כי – גם אם תיקח סמרטוט רצפה ותשים עליו חרב עם שני פלאפלים זה עדיין לא הופך אותו למנהיג – מקסימום יהיה סמרטוט רצפה מפואר (ולא סתם סמרטוט מהסופר של רמי לוי)
אייזנקוט – עם כל זה שהוא פותח את הפה בהרבה יותר נחישות ואומץ מגנץ, ועל הדרך מנסה לעשות קולות של "עדיין יש לי סכין בין השיניים" , הוא לא באמת משכנע, כי עד לכאן רואים שבין השיניים יש לו סכין מפלסטיק (כזו של פורים), חראם, הבנאדם היה לו הכל כדי לפרוץ את "תקרה החנוניות" של המרכז, אבל הצליח לפספס את המומנטום שקיבל.
טוב יעשו שניהם אם יפרשו מהפוליטיקה ויאפשרו למנדטים שלהם להתארגן מחדש, חלקם ללפיד (שהגבורה שלו הסתכמה בשירות במחנה, ולמרות זאת יש לו יותר עמוד שדרה משני רמטכל"ים ביחד) וחלקם לליברמן + סער + בנט (את סער לא יודע להעריך, את בנט מעריך ומכבד מאד, ואת ליברמן מכיר אישית ויודע שהוא מסוגל לבצע אחלה עבודה, אמיתית ולא רק עבודה בעיניים)

גיל הלר ורן לוי היקרים תקראו הת הפוסט שלי ותבינו עם מי אתם נמנים עם עוכרי ישראל ביבי לא מעניין אותי אותי מעניין שתפסיקו לתת לגויים חומר תבערה על ישראל אתם לא בוחלים בשום אמצעי גם במחיר... המשך קריאה

גיל הלר ורן לוי היקרים תקראו הת הפוסט שלי ותבינו עם מי אתם נמנים עם עוכרי ישראל ביבי לא מעניין אותי אותי מעניין שתפסיקו לתת לגויים חומר תבערה על ישראל אתם לא בוחלים בשום אמצעי גם במחיר לתת מדינה לפלסטינים כדי שבסוף ישלטו בנו במקום ביבי אני חושב שאתם צריכים פשוט להתבייש לא רק שניכם כל מי שנמנה יחד איתכם אתם פשוט בושה אין מילה אחרת.

שחר בן מאיר אני פעם ראשונה שומע את השם הזה בתקשורת ונראה לי שמישהו מהמסיטים הממרידים הגיע אליך כדי שוב לרצות בכל הכח להוריד את נתנייהו מכסא ראש הממשלה לדעתי שאני כלום גם לא לטובת נתנייה... המשך קריאה

שחר בן מאיר אני פעם ראשונה שומע את השם הזה בתקשורת ונראה לי שמישהו מהמסיטים הממרידים הגיע אליך כדי שוב לרצות בכל הכח להוריד את נתנייהו מכסא ראש הממשלה לדעתי שאני כלום גם לא לטובת נתנייהו ההתלהבות מלהפיל את נתנייהו גובלת בטיפשות ולא בשכל יש להפיל הרבה חכי"ם ואנשי צבא לפני נתנייהו ורוצה אני לחפש בראשך למה רק עכשיו החלטת לכתוב לגוי הערבי הזה דווקה נגד יהודי כמוך אין גבול לבושה שכך אנשים מתנהגים אחרי מה שעברנו ב7.10 הצטרפת לחוג מצומצם של אנשים שרק רוצים להפיל ראש ממשלה בכל דרך אז אדוני הנכבד צר לי שלא אתה ולא מי שאתה נמנה איתו בדרך תצליחו להוריד את ביבי שוב אני אומר אני לא עם ביבי ואני יגלה לך אני עם בן גביר כי ביבי אני קורא לו הצלף יש סרט כזה הוא מצליח ליירט אותכם אחד אחד ואתם לא רואים אותו אבל בסוף 27.10.26 שוב ביבי יקבל לא 64 מנדטים אלה 70 ויירט את כל המתנגדים שלו גם בבית המשפט על כל מה שעשו שנה לפני ה7.10 ועד הבחירות שיבואו.ברכה והצלחה עם השתתפותך במייזם.בושה

סוף סוף מאמר לפנתיאון שזוקף בגאון את ראשם של מיליוני ישראלים ציונים ופטריוטים המקווים, מצפים ומייחלים שביבים שקרניהו יוסגר לבית הדין הפלילי בהאג, שם יבוא על עונשו מלא-מלא. האמת היא שכשל... המשך קריאה

סוף סוף מאמר לפנתיאון שזוקף בגאון את ראשם של מיליוני ישראלים ציונים ופטריוטים המקווים, מצפים ומייחלים שביבים שקרניהו יוסגר לבית הדין הפלילי בהאג, שם יבוא על עונשו מלא-מלא. האמת היא שכשלנו כחברה ישראלית מלהגיע לעצמנו אל הפתרון הסופי של בעיית ביבים שקרניהו. עלינו להיעזר ולהודות על כל סיוע חוץ בנושא זה.

עוד 1,111 מילים ו-5 תגובות
סגירה