חדש בהתנחלויות: קבוצת תמיכה להוריי להט"בים

סיבה לגאווה לראשונה תיפתח קבוצת תמיכה להורים דתיים לילדים גאים בשטחים ● יו"ר מועצת אפרת: "אני ממליץ לכולם לעזור לזולת ולא לנסות לשנות אותו. זה לא קורה בדת וזה לא קורה בהעדפות מיניות"

אילוסטרציה (צילום: istockphoto)
istockphoto
אילוסטרציה

לראשונה מעבר לקו הירוק: המועצה האזורית גוש עציון וההתנחלות הסמוכה אפרת, שתיהן בגדה המערבית, יתמכו בקבוצת תמיכה חדשה להורים לילדים מקהילת הלהט"ב, ויצטרפו בכך לקומץ רשויות דתיות שנקטו צעד דומה.

ביום שישי האחרון, ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי העלה מודעה על היוזמה בפייסבוק, וכתב: "אנחנו לא נאבד את הילדים שלנו".

הקבוצה תנוהל על ידי ארגון תהל"ה, שמספק תמיכה -מהורים – להורים שיש להם ילדים בקהילה הגאה. פעילי תהל"ה, נאווה אברמוביץ' וישראל לייבוביץ', אמרו לנו כי הקבוצה בגוש עציון תצטרף ליותר מ-20 קבוצות אחרות ברחבי הארץ. עם זאת, רק מעט מהקבוצות האלה מיועדות ספציפית להורים דתיים.

לדברי השניים, הפורום החדש יערוך פגישות החל מהחודש הבא במיקומים "סטריליים", כדי להגן על הפרטיות של מי שיבחר להצטרף אליהן. הם מעריכים כי 10-12 הורים ישתתפו בפגישות החודשיות מעבר לקו הירוק.

לא מאבדים את הילדים שלנו

פורסם על ידי ‏Oded Revivi עודד רביבי‏ ב- יום שישי, 25 באוקטובר 2019

התמקדות בצרכים ספציפיים

אברמוביץ' ולייבוביץ' אומרים כי קבוצת תמיכה דומה פועלת כבר בירושלים, משם שניהם מגיעים, אך מדובר בקבוצה מעורבת של משפחות דתיות וחילוניות.

הם הסבירו כי הפורום החדש יתייחס ספציפית לצרכים של הורים דתיים, שמתמודדים עם האתגרים ההלכתיים העולים מהעובדה שיש להם ילד בקהילת הלהט"ב. "אין דבר כזה בהתנחלויות", אומר לייבוביץ'. לדברי אברמוביץ', ארבעה זוגות הורים כבר יצרו קשר עם תהל"ה והביעו עניין בהצטרפות לקבוצה.

רביבי אומר כי הוא הציע את הסיוע בפרסום ובאירוח הפגישות לאחר פנייה של אנשי תהל"ה. הפוסט שלו קיבל מאות לייקים ועשרות תגובות אוהדות. גולש אחד תקף את היוזמה, אבל התנצל על הערותיו ומחק אותן

רביבי אומר כי הוא הציע את הסיוע בפרסום ובאירוח הפגישות לאחר פנייה של אנשי תהל"ה. הפוסט שלו כבר קיבל מאות לייקים ועשרות תגובות אוהדות. אחד הגולשים תקף את היוזמה, אבל מאוחר יותר התנצל על הערותיו ומחק אותן.

"כבר אמרו חכמים 'כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל עולם ומלואו'", הוסיף רביבי, "ומשם ההבנה שאנו מחויבים לעזור לחברי הקהילה ולהוריהם.

"אני ממליץ לכולם לנסות לראות כיצד ניתן לעזור לזולת ולאו דווקא להאמין שבכוחנו להפוך כל אחד ואחת לתעתיק שלנו. זה לא קורה בפוליטיקה, זה לא קורה בדת וזה לא קורה בהעדפות מיניות", סיכם ראש המועצה.

ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי (צילום: אבי היימן תקשורת)
ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי (צילום: אבי היימן תקשורת)

עלייה בקבלה

במהלך השנים האחרונות, המועצה האזורית גוש עציון, ובאופן ספציפי המועצה המקומית אפרת, הובילו את הקבלה של חברי קהילת הלהט"ב בשטחים.

ביוני 2018, נערך באפרת אירוע "גאה" ראשון מסוגו מעבר לקו הירוק, שבו השתתפו 100 תושבים ששמעו נאומים של רביבי, לצד ראש המועצה האזורית גוש עציון, פסיכיאטר דתי מוביל, וחברי הקהילה הדתית הגאה. האירוע התמקד בקבלת צעירים להט"בים, משום שכל דבר שהוא פחות מכך יסכן את שלומם.

בקיץ האחרון נערכו מספר אירועים אינטימיים יותר ברחבי המועצה האזורית גוש עציון, עבור תושבים מקומיים שעושים צעדים לקראת קבלת קהילת הלהט"ב. אך מאמצים אלו נתקלו גם במכשולים. אירוע אחד, שהיה אמור להיערך בנווה דניאל הועבר מההתנחלות, לאחר שרב היישוב אסר על קיומו במקום.

בקיץ האחרון נערכו מספר אירועים ברחבי גוש עציון, עבור תושבים מקומיים שעושים צעדים לקראת קבלת קהילת הלהט"ב. אירוע אחד, שהיה אמור להיערך בנווה דניאל הועבר משם, לאחר שרב היישוב אסר על קיומו במקום

בחודש מאי, נטע חדיד, טרנסג'נדרית בת 23 שגדלה בהתנחלות אחרת בגוש, אלון שבות, התאבדה – לא מקרה המוות הלא טבעי הראשון של להט"ב שגדל באזור.

עם זאת, לאחר האירוע ב-2018 באפרת, הוקמה קבוצת תמיכה לצעירים מהקהילה הגאה בגוש. הפורום צמח בהדרגה ל-20 איש בגילאי 18 עד 23, שנפגשים פעמיים בחודש. קטינים נאלצים עדיין להגיע לירושלים כדי לקבל סיוע, משום שקבוצת הגוש מוסמכת לשרת רק בגירים על פי חוק.

גם לפני השקת הקבוצה להורים, תושבים רבים באזור הביעו התנגדות לגילויי שנאה כלפי להט"בים. כשהרב יגאל לווינשטיין – שעורר זעם ב-2016 כשקרא לגאים "סוטים" – הוזמן לדבר בבית כנסת באפרת השנה, נערכה במקום הפגנת מחאה ורביבי הוציא הודעה המרחיקה את המועצה המקומית מהאירוע.

עם הקבוצה החדשה, רביבי אומר כי הוא מקווה שהמועצה שלו תאפשר להורים לללהט"בים "לנשום מעט לרווחה משום שמישהו סוף סוף מתייחס אליהם".

עוד 577 מילים
סגירה