פרקליטי נתניהו מכחישים: לא סרבנו לקבל את חומרי החקירה ממנדלבליט

היועץ המשפטי לממשלה מנדבלבליט כתב לסנגוריו של ראש הממשלה כי "קיים קושי רב בטענתכם בדבר היקף חומרים גדול שנטען ממי שבחר תקופה ארוכה שלא לעיין בחומרי החקירה" ● במכתבו סיפר שגם הבוקר סירבו במשרד נבות תל-צור, המייצג את נתניהו, לקבל את החומרים וכתב להם: "סירוב זה הינו תמוה" ● פרקליטי נתניהו מכחישים: "השליח לא השאיר את חומרי החקירה"

בנימין נתניהו ואביחי מנדלבליט (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
בנימין נתניהו ואביחי מנדלבליט

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, טוען שראש הממשלה בנימין נתניהו וסנגוריו ממשיכים לסרב לעיין בחומרי חקירתו של רה"מ. כך עולה ממכתב ששלח הבוקר (א') מנדלבליט בתשובה לבקשתו של נתניהו מיום שלישי לדחות את השימוע שמתוכנן לו מה-10 ליולי למועד מאוחר יותר.

במכתבו של מנדלבליט נכתב: "נציין כי לפני זמן קצר הגיע שליח מטעמנו  למשרדו של עו"ד תל-צור, אך במשרד סרבו לקבל את מכתבו של היועמ"ש ואת חומר החקירה שצורף לו. סירוב זה הינו תמוה. בנסיבות אלה, שוגר המכתב אל עורכי הדין גם באמצעות דוא"ל. היועץ המשפטי ישקול את צעדיו בהתאם".

"לשם קידום הליך השימוע בתיקי החקירה… הועתקה ליבת חומר החקירה שנאספה בהם על גבי מדיה מגנטית, על מנת להקל על התמצאות החשודים בחומר החקירה ולחסוך בזמן העתקת החומרים. המדיה המגנטית, אשר הועברה לחשודים האחרים זה מכבר בהתאם לבקשתם, צורפה כעת גם למכתבו של היועמ"ש, לעיון ראש הממשלה".

"קושי בטענה על היקף חומרים ממי שבחר שלא לעיין בהם"

במכתבו ציין מנדלבליט: "במכתבם ביקשו הסנגורים כי ייקבע לוח זמנים חדש לקיום השימוע, לשם היערכות הולמת להליך. לעניין זה יובהר כי קיים קושי רב בטענה בדבר היקף חומרים גדול או בדבר הזמן הרב הדרוש ללימודו, שעה שהיא נטענת ממי שבחר משך תקופה כל כך ארוכה שלא לקבל את חומר החקירה ולהתחיל לעיין בו".

למרות זאת, מנדלבליט נענה לבקשתו של נתניהו לדחות את השימוע – ובתנאי שייקבע לו תאריך חדש תוך שבוע ושהחומרי חקירה יילמדו.

"היועץ המשפטי לממשלה מסר בתשובתו, כי הוא רואה חשיבות רבה בקיום הליך השימוע, וכפי שנמסר לא אחת – ככל שההליך אכן יתקיים, בכוונתו לקיימו בלב פתוח ובנפש חפצה", כתב מנדלבליט,  "מובן כי הסנגורים רשאים לבקש בקשות שונות בקשר להליך השימוע, והדברים יישקלו לגופם בשים לב למכלול הנסיבות, כפי שנעשה על ידי התביעה הכללית כדבר שבשגרה".

"לאור כל האמור, ומשהועברה ליבת חומר החקירה לעיון באי כח ראש הממשלה כאמור, נתבקשו האחרונים לתאם מועד לקיום השימוע עד ליום 20.5.19".

פרקליטי נתניהו: "אין ממש בפרסום הנמהר"

בתגובה לטענותיו של מנדלבליט, שלח עורך הדין נבות תל-צור ממשרד עוה"ד כספי ושות' מכתב לעו"ד גיל לימון, עוזרו של מנדלבליט, שבו הכחיש את טענותיו של היועמ"ש.

"אנו מאשרים קבלת מכתבך מהיום ללא המדיה המגנטית הכוללת את ליבת חומר החקירה", כתב תל-צור, "היום התייצב במשרדי ללא כל תיאום מוקדם שליח מטעמכם שהתיימר להמציא לנו באופן חד צדדי את ליבת חומרי החקירה לצורך השימוע. בהיעדרי ממשרדי בשעה שהשליח מטעמכם התייצב במקום, בחר אותו שליח שלא להשאיר את המדיה עם חומרי החקירה במשרד וחזר עמה כלעומת שבא".

"על כן, אין ממש בפרסום הנמהר שלכם לתקשורת לפיו החומרים 'נמסרו היום' לבאי כוחו של ראש הממשלה. יצויין כי בניגוד לפרסום מטעמכם, השליח שהתייצב במשרדנו טען כי הונחה למסור את החומר אך ורק לידי באופן אישי ועל כן בהיעדרי בחר שלא להשאיר את החומר במשרד".

"הניסיון להמציא לנו באופן חד צדדי את חומרי החקירה, חרף ההודעה המפורשת בכתב שמסרנו לכם כי לא קיבלנו על עצמנו את האחריות להליך השימוע, אינו במקומו ומשול לניסיון להמציא כתבי דין לעו"ד שלא הוסמך לטפל בתביעה".

כמו כן, הדגיש עו"ד תל-צור כי "הודענו לכם במפורש כי פרקליטיו של ראש הממשלה התנו את קבלת אחריותם לטיפול בהליך השימוע בהסדרה תחילה של תשלום שכר טרחתם".

עוד 483 מילים
סגירה