"תחושת הביטחון חזרה לפארק מדרון יפו"

תושב האזור: "יש כאן נוכחות גדולה של שוטרים, וסוף סוף יש אכיפה. זה הבדל גדול ביחס למה שהיה כאן" ● המשטרה: "הוקצו כוחות נוספים, וניתן יתר דגש על האזור הזה כדי להתמודד עם הבעיות"

פארק מדרון יפו (צילום: Ori~/Wikipedia)
Ori~/Wikipedia
פארק מדרון יפו

פחות מחודשיים לאחר פרסום תחקיר זמן ישראל על המציאות האלימה בפארק מדרון יפו, ניכר שינוי בשטח.

"זו הפעם הראשונה שאני רואה שעוצרים נהג טרקטורון באזור פארק המדרון, לא נתקלתי בזה קודם. יש כאן נוכחות גדולה של שוטרים, וסוף סוף יש אכיפה. זה הבדל גדול ביחס למה שהיה כאן. תחושת הביטחון חזרה", אמר לנו השבוע בני, תושב האזור, והתייחס לתגבור כוחות המשטרה באזור.

גם איריס, שרואיינה לכתבה שפרסמנו על תחושת חוסר הביטחון של התושבים, אמרה השבוע: "מאז פרסום התחקיר, יש יותר נוכחות של משטרה בפארק".

"הפארק נהפך למערב הפרוע"

בתחקיר שפרסמנו בנובמבר חשפנו כיצד הפך פארק המדרון ביפו מגאווה עירונית לטריטוריה עבריינית, הנשלטת בידי צעירים בעלי מאפיינים עברייניים לכאורה, שעל פי העדויות "הפכו את המקום למערב הפרוע".

תושבי האזור סיפרו אז כיצד נשק קר, טרקטורונים נהוגים בידי צעירים בשבילי הולכי הרגל, "משחקי דריסה" מסוכנים של נשים וילדים, כלבי תקיפה משוחררים, ערימות אשפה ומנגלים מזהמים, הפכו לחלק בלתי נפרד משגרת הפארק.

ניידת משטרה בפארק מדרון יפו, דצמבר 2019
ניידת משטרה בפארק מדרון יפו, דצמבר 2019

המרואיינים בכתבה סיפרו גם על תחושת פחד קיומית כתוצאה מהמתיחות באזור: "הייתה פעם שהערתי לאופנוען שכמעט דרס את הבן שלי, ומיד מצאתי את עצמי מול סכין, מאוים בדקירה, כשהבן שלי לידי", אמר אלון, אב לתינוק וילד בן חמש. "אני לא מרגיש שאני מסוגל להגן עליו אם יחליטו להתנפל עלי"

אחד התושבים הוסיף כי "זה לא עניין של יהודים וערבים, כי גם הערבים פוחדים מהעבריינים. אבל בגלל שרבים מהמתפרעים הם ערבים, התדמית של כל האזור נפגעת. בסופו של דבר מה אדם רוצה? ביטחון ושקט, ואת זה אין כאן לכולם".

מפקד מרכז השיטור הקהילתי של יפו העתיקה, גיא בן יצחק, שפארק המדרון סופח לאחרונה לאזור האחריות שלו, אישר כי "הוקצו כוחות נוספים, וניתן יתר דגש על האזור הזה כדי להתמודד עם הבעיות שהועלו. גם אנשי יחידת הסיור הרגלי שיושבת בנמל קיבלו הכוונה ספציפית לאזורים האלה. בצמוד איתי המש"ק הקהילתי, ומה שמורגש בשטח זו תוצאה של שיתוף הפעולה הכולל בין כולנו.

בן יצחק הוסיף כי, "כעת יש כאן פעילות מערכתית שלמה בהנחיית מפקד תחנת משטרת יפו, שאמונה על האזור. תלונות שמגיעות ואירועי מוקד שהתקבלו מטופלים, יש נוכחות של כוחות ומענה בשטח. אני מזמין את התושבים לפנות אלינו ישירות כדי שנוכל לבצע את הפעולות הנדרשות להתמודד עם הבעיה".

עוד 334 מילים
סגירה