אגף השיקום במשרד הביטחון דיווח שקלט כ-12 אלף חיילים מפרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר 2023, כולל כאלו הסובלים מהפרעת דחק פוסט-טראומטית (PTSD).
לפי נתוני משרד הביטחון, כ-5,200 חיילים, המהווים 43% מהמטופלים במרכזי השיקום מאז תחילת המלחמה, סובלים מ-PTSD.
כ-14% מהחיילים מוגדרים כפצועים ברמת פציעה בינונית עד קשה, כולל 23 חיילים עם פגיעות ראש קשות, 60 קטועי גפיים ו-12 שאיבדו את ראייתם.
מבין 12 אלף החיילים שהגיעו לטיפול כ-66% הם אנשי מילואים.
בנוסף ציין המשרד שכ-1,500 חיילים נפצעו פעמיים במהלך המלחמה, כלומר שבו לשירות לאחר שטופלו באגף השיקום ונפצעו בשנית.
אגף השיקום מטפל גם בכ-62 אלף נכי צה"ל ממלחמות קודמות, ומעריך כי עד שנת 2030 יטופלו במרכז כמאה אלף חיילים, כשלפחות מחציתם יסבלו מ-PTSD.


תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
ועכשיו אנו זקוקים לתמיכה שלך עזרו לנו להמשיך ליצור עיתונות אמינה, מקצועית וליברלית
תמכו בנו