איראן מגבירה את קצב העשרת האורניום שלה לרמה שקרובה לרמה הנצרכת לשימוש בנשק גרעיני, בעיקר במתקן פודו, כך נמסר בדוח סודי של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), שהגיע לידיעת רויטרס.
הסוכנות אישרה כי איראן החלה להכניס גז אורניום הקספלואוריד שהועשר ל-20% במקום ל-5%, לשני מערכי צנטריפוגות IR-6 מחוברים בפודו, שמבצעים העשרה עד 60% – קרוב ל-90% הנדרש לצורך ייצור נשק גרעיני.
הדוח מצביע על כך שהקצב שבו איראן תוכל להעשיר אורניום ל-60% יעלה בצורה דרמטית, עם קצב ייצור חודשי של למעלה מ-34 ק"ג באתר פודו לבד. דוח של סבא"א שפורסם בחודש שעבר הראה כי קצב ההפקה הכולל של איראן ברמה של 60% משני אתרים, כולל פודו, עומד על כ-6 ק"ג בחודש.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
ועכשיו אנו זקוקים לתמיכה שלך עזרו לנו להמשיך ליצור עיתונות אמינה, מקצועית וליברלית
תמכו בנו