דוקטור הגר מזרחי, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, אמרה בריאיון לרשת ב' כי לפי הדוח שהגיש משרדה לאו"ם על חלק מהזוועות שעברו השבויים ששוחררו, החטופים שעדיין מוחזקים בשבי במצב קשה. "זה מוכח בדוח שמבחינה בריאותית, כל מי שעדיין בשבי במצב קשה וכולם הומניטרי", כך אמרה ד"ר מזרחי.
לדברי ראש חטיבת הרפואה, חלק מהחטופים בשבי מתו מרעב. "הייתה ירידה של 15-8 קילוגרם בכחודשיים, זה נובע ממעט אוכל. הם ניזונו בחלק מהמקומות במוצרים בסיסיים בלבד ובכמות מאוד קטנה.
"התנאים הרפואיים היו קשים ונמנע מהם טיפול רפואי קבוע. אנחנו יודעים לומר שהיו מי שנפטרו כתוצאה מטיפול רפואי לא ראוי", אמרה מזרחי.
בדוח משרד הבריאות שיוגש לאו"ם מתוארות רק חלק מהזוועות שעברו החטופים והחטופות בשבי, בהן התעללות מינית ופיזית, מניעת מזון ותרופות, קשירות וצריבות.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
ועכשיו אנו זקוקים לתמיכה שלך עזרו לנו להמשיך ליצור עיתונות אמינה, מקצועית וליברלית
תמכו בנו