אוכלוסיית רצועת עזה הצטמצמה ב־6% מאז תחילת המלחמה עם ישראל לפני כ־15 חודשים, שכן כ־100 אלף פלסטינים עזבו את הרצועה ויותר מ־55 אלף נחשבים למתים, כך לפי הלשכה הפלסטינית המרכזית לסטטיסטיקה.
כ־45,500 פלסטינים, יותר ממחציתם נשים וילדים, נהרגו מאז פרצה המלחמה, אך 11,000 נוספים נעדרים, כך מסרה הלשכה, על פי נתוני משרד הבריאות הפלסטיני.
לפיכך, אוכלוסיית הרצועה הצטמצמה במהלך המלחמה בכ־160 אלף תושבים, לכדי 2.1 מיליונים, שמתוכם יותר ממיליון, 47% מהאוכלוסייה הכוללת, הם ילדים מתחת לגיל 18, כך על פי הלשכה.
הלשכה הוסיפה כי ישראל "הסתערה על עזה בתוקפנות ברוטלית, ופגעה בכל סוגי החיים שם; בני אדם, בניינים ותשתיות חיוניות… משפחות שלמות נמחקו מרישום האוכלוסין האזרחי. ישנו אובדן אנושי וחומרי קטסטרופלי".
משרד החוץ הישראלי טען כי נתוני הלשכה הפלסטינית הם "מפוברקים, מנופחים ומעוותים במטרה להכפיש את ישראל".
הלשכה הפלסטינית מסרה כי כ־22% מאוכלוסיית עזה כיום מתמודדים עם רמות קטסטרופליות של חוסר ביטחון תזונתי חריף, על פי מדד הסיווג המשולב לרמות ביטחון תזונתי (IPC), מנגנון ניטור עולמי.
הלשכה הוסיפה כי בין אותם 22% נמנים כ־3,500 ילדים הנמצאים בסכנת חיים בשל תת־תזונה ומחסור במזון.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
ועכשיו אנו זקוקים לתמיכה שלך עזרו לנו להמשיך ליצור עיתונות אמינה, מקצועית וליברלית
תמכו בנו