ענת אנגרסט, אימו של החייל החטוף מתן אנגרסט, בן 22, שנחטף מתוך טנק בוער בבסיס נחל עוז במהלך הקרב ב־7 באוקטובר, דיברה במסיבת עיתונאים של מטה משפחות החטופים לרגל יום הבריאות הבינלאומי.
"הפנים של מתן כבר לא סימטריות", היא אמרה. "היד שנפצעה קשה לא טופלה, ואנחנו יודעים שהיא כבר לא מתפקדת, הוא יהיה נכה לכל החיים".
לדבריה, חלק מהחטופים ששוחררו בחודשים האחרונים ראו את מתן בעזה, וסיפרו כי "הוא גווע ברעב ומוחזק בכלוב קטן, בחושך. הוא לא רואה אור יום. הוא חשוף לעינויים ולאלימות, והוא אף פעם לא רואה את הצלב האדום".
עוד סיפרה שיש לה "חיבור מיוחד" עם מתן, הבכור מבין ארבעת ילדיה. "הרגשתי אותו באוקטובר", אמרה. "בשש וחצי בבוקר התעוררתי וכתבתי לו, והוא ענה לי: 'אימא, אל תדאגי, הכול בסדר'".
"החיים שלו בסכנה", סיכמה אנגרסט. "אם הוא לא יוצא עכשיו – אולי לא נצליח להוציא אותו חי".


תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
ועכשיו אנו זקוקים לתמיכה שלך עזרו לנו להמשיך ליצור עיתונות אמינה, מקצועית וליברלית
תמכו בנו