רשת אל-ג'זירה הקטארית דיווחה כי מצרים הציגה לחמאס הצעה להסכם הפסקת אש בעזה במהלך ביקור המשלחת של הארגון בקהיר בימים האחרונים, כך לדברי גורם בכיר בחמאס.
על פי הדיווח, ההצעה כללה שחרור מחצית מהחטופים שעדיין מוחזקים ברצועה במהלך השבוע הראשון של הפסקת אש שתימשך 45 יום. יתר החטופים, חיים וחללים, יימסרו ביום ה-45.
עוד דווח כי המצרים הבהירו לחמאס שלא תושג הסכמה לסיום המלחמה ללא משא ומתן על פירוק הארגון מנשקו, וכי נקודה זו נכללה בהצעה בצורה מפורשת.
על פי המקור, חמאס השיב כי נושא הפירוז אינו פתוח כלל לדיון, וכי הארגון יסכים לכל הסכם רק אם יתבסס על סיום המלחמה – לא על פירוז.
בשעות האחרונות דיווחו כלי תקשורת ערביים כי משלחת חמאס, שהייתה בקהיר מאז יום שישי כחלק מהמו"מ על הפסקת אש, עזבה את מצרים.


תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
ועכשיו אנו זקוקים לתמיכה שלך עזרו לנו להמשיך ליצור עיתונות אמינה, מקצועית וליברלית
תמכו בנו