ישראל הרסה אתמול כ־25 מבנים בכפר הפלסטיני חירבת חילת א־דבע שבהרי חברון הדרומיים, שלוש שנים לאחר פסיקת בג"ץ שקבעה כי התושבים הגיעו למקום לאחר שהוכרז שטח אש.
בין המבנים שנהרסו היו גם בתים שבהם התגוררו כ־120 בני אדם. הכפר שוכן בשטח המוגדר כשטח אש של צה"ל, ובשנת 2022 קבע בג"ץ כי לתושבים אין זכויות במקום כיוון שהתיישבו בו לאחר ההכרזה, ולכן המדינה רשאית לפנותם.
אף שבפועל ישראל נמנעה מביצוע הריסות באזור במשך שנים, לפני כחודשיים התחדשו העבודות – תחילה בכפרים הסמוכים, ולאחר מכן גם בחירבת חילת א־דבע.


תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
ועכשיו אנו זקוקים לתמיכה שלך עזרו לנו להמשיך ליצור עיתונות אמינה, מקצועית וליברלית
תמכו בנו