שר החוץ האוקראיני אנדריי סיביהה הודיע כי אוקראינה דורשת משני דיפלומטים הונגרים לעזוב את המדינה תוך 48 שעות, בעקבות חשיפת רשת ריגול על ידי שירות הביטחון האוקראיני (SBU) שפעלה בשטח אוקראינה לטובת המודיעין ההונגרי.
"זה עתה זומן שגריר הונגריה למשרד החוץ של אוקראינה ונמסרה לו ההודעה הרלוונטית", כתב סיביהה בפוסט באנגלית ברשת X. "אנחנו פועלים בתגובה לצעדי הונגריה, בהתאם לעקרון ההדדיות ולאינטרסים הלאומיים שלנו".
מוקדם יותר היום הודיע שר החוץ ההונגרי פטר סיארטו כי הונגריה גירשה שני מרגלים שפעלו תחת כיסוי דיפלומטי בשגרירות אוקראינה בבודפשט. לפי גורמים אוקראינים, מדובר ביוצאי צבא שפעלו באזור זקרפטיה שבמערב המדינה, שם קיימת אוכלוסייה הונגרית משמעותית. הם מואשמים בהעברת מידע על כוחות צבאיים, מערכות הגנה ועמדות ציבוריות בנוגע לנוכחות הונגרית אפשרית באזור.
המשבר הנוכחי מצטרף למתיחות ממושכת בין המדינות, על רקע מחלוקות בנוגע למעמד המיעוט ההונגרי באוקראינה, התנגדות הונגריה לסנקציות על רוסיה וחסימת קידום הצטרפותה של אוקראינה לאיחוד האירופי.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
ועכשיו אנו זקוקים לתמיכה שלך עזרו לנו להמשיך ליצור עיתונות אמינה, מקצועית וליברלית
תמכו בנו