החייל שנהרג ביום רביעי במהלך ניסיון חטיפה של חמאס בחאן יונס, בדרום רצועת עזה, הוא רס"ל (מיל') אברהם אזולאי, בן 25, תושב ההתנחלות יצהר שבגדה המערבית, ששירת כמפעיל ציוד הנדסי כבד ביחידת ההנדסה הקרבית של פיקוד הדרום.
אזולאי שירת בשירותו הסדיר בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים, ובמילואים הוצב בגדוד חי"ר קל של חטיבת "חירם" 769.
מתחילת המלחמה ועד 3 במרץ 2024 שירת אזולאי 66 ימי מילואים, ובשל כך קיבל דרגת סמל ראשון. לאחר מכן ערק משירות המילואים, נענש על כך, נכלא והורד לדרגת טוראי.
עם תום ריצוי עונשו חזר אזולאי לשרת במילואים ולקח חלק בעוד 201 ימי שירות. ביוני האחרון גויס מחדש על מנת להפעיל דחפור בפעולות הנדסה קרבית ברצועת עזה.
לאור נסיבות מותו, הרמטכ"ל רב־אלוף אייל זמיר, באישור שר הביטחון ישראל כ"ץ, השיב לו את הדרגה שנשללה ממנו והעניק לו דרגת רס"ל לאחר מותו, כמקובל.
מצה"ל נמסר כי הדרגה הוענקה לו "לאור העובדה שנהרג אל מול פני האויב תוך שהוא מקריב את חייו".


תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
ועכשיו אנו זקוקים לתמיכה שלך עזרו לנו להמשיך ליצור עיתונות אמינה, מקצועית וליברלית
תמכו בנו