ישראל תחזור מחר לספק אוהלים וציוד מחסה לרצועת עזה, לקראת תוכניות צה"ל לפינוי האוכלוסייה האזרחית הפלסטינית דרומה – כך הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש).
הסיוע יועבר לרצועה דרך מעבר כרם שלום על ידי האו"ם וגופים בינלאומיים נוספים, לאחר "בדיקה ביטחונית מקיפה" של הרשויות הישראליות, נמסר מהמתפ"ש.
המהלך מתבצע "בהתאם להנחיית הדרג המדיני, ובמסגרת היערכות צה"ל להזזת האוכלוסייה מאזורי הלחימה אל דרום רצועת עזה לשם הגנתה".
הממשלה הישראלית הנחתה את צה"ל להיערך לכיבוש העיר עזה, שבה מסתתרים לפי ההערכות כמיליון אזרחים. האזרחים יתבקשו להתפנות לדרום הרצועה לשם ביטחונם, כך אמרו גורמים רשמיים.
ישראל חידשה את העברת הסיוע ההומניטרי לרצועה ב־19 במאי, לאחר הפסקה מאז 2 במרץ, אך עד כה לא כלל הסיוע ציוד מחסה.


תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
ועכשיו אנו זקוקים לתמיכה שלך עזרו לנו להמשיך ליצור עיתונות אמינה, מקצועית וליברלית
תמכו בנו