כלי תקשורת בלבנון מדווחים כי הלילה יחל צבא לבנון להחרים נשק ממחנות הפליטים אל־בס בצור ובורג' אל־בראג'נה בביירות.
המחנות הללו הוקמו ב־1948 עם הגעתם של פליטים פלסטינים ללבנון, ובמרוצת השנים שלטו בהם בפועל ארגונים פלסטיניים חמושים, ללא שליטת הרשויות הלבנוניות.
לפי הדיווחים, המהלך הוא חלק ממאמץ רחב יותר של לבנון להבטיח שכלי הנשק במדינה יהיו בידי המדינה בלבד, כאשר מוקד המאמץ הוא פירוק חזבאללה מנשקו.
הדיווחים בלבנון מציינים כי הצעד נעשה בעקבות שיתוף פעולה בין הרשות הפלסטינית לממשלת לבנון. על אף שאין לרשות הפלסטינית שליטה ישירה במחנות הפליטים, היא שומרת על מידה של השפעה בהם בשל הזהות הפלסטינית של תושביהם.


תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
ועכשיו אנו זקוקים לתמיכה שלך עזרו לנו להמשיך ליצור עיתונות אמינה, מקצועית וליברלית
תמכו בנו