ישראל הנחיתה כוחות מן האוויר בבסיס הגנה אווירית לשעבר שבאזור כפרי בדרום־מערב דמשק במהלך סדרת תקיפות באזור – אך נסוגה לאחר מכן, כך אמרו ביום רביעי שני גורמים בצבא סוריה.
הבסיס להגנה אווירית שימש את איראן בתקופת שלטונו של נשיא סוריה בשאר אל־אסד. יעדי התקיפות – אזור אל־כיסווה והגבעה האסטרטגית ג'בל מניעה – היו גם בין המוצבים הצבאיים המרכזיים ביותר ששימשו מיליציות פרו־איראניות בתקופת כהונתו של אסד.
כשנשאל על התקיפות, אמר דובר צה"ל: "איננו מגיבים על דיווחים זרים".
שישה חיילים סורים נהרגו בתקיפות כטב"ם ישראליות בכפרי דמשק, סמוך לאותו אזור, 24 שעות קודם לכן – כך דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית הסורית.
ישראל הגבירה את חדירותיה לדרום סוריה, והתקיפות האחרונות חפפו לשיחות ביטחוניות בין דמשק ליריבתה הוותיקה במטרה להפחית מתחים.
גורם צבאי נוסף אמר כי סוריה סבורה שציוד נותר בשטח, אולי בידי מיליציות פרו־איראניות שהתבססו שם. הצבא הסורי החדש הקים מאז נוכחות סמלית במקום.
אותו גורם הוסיף כי היו דיווחים ראשוניים על כמה נפגעים.
נשיא סוריה אחמד א־שרע השתתף באותו זמן בפתיחת תערוכת עסקים, כ־15 קילומטרים מהאזור שהותקף – כך הוסיף אחד המקורות הסוריים.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
ועכשיו אנו זקוקים לתמיכה שלך עזרו לנו להמשיך ליצור עיתונות אמינה, מקצועית וליברלית
תמכו בנו