כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל הופל אתמול בידי כוח יוניפי"ל במהלך משימת תצפית שגרתית באזור כפר כילא.
לפי צה"ל, הרחפן לא היווה איום על כוח יוניפי"ל, אך משקיפי האו"ם פתחו לעברו באש והפילו אותו.
יוניפי"ל טען אתמול כי הכלי טס מעל הסיור שלו "בצורה תוקפנית". עוד נמסר מטעם הכוח: "כוחות שמירת השלום הפעילו אמצעי הגנה נחוצים כדי לנטרל את הרחפן".
לאחר הפלת הכטב"ם מסר צה"ל כי הפעיל כטב"ם נוסף מעל האזור, שהטיל רימון.
יוניפי"ל טען כי הרימון הוטל בסמוך לסיור שלו, וכי טנק ישראלי פתח באש לעבר המשקיפים. צה"ל הכחיש זאת ואמר כי לא בוצע שום ירי לעבר אנשי יוניפי"ל.
הצבא מסר כי האירוע מצוי בבדיקה נוספת, "באמצעות ערוץ התיאום הצבאי".
מוקדם יותר החודש האשים יוניפי"ל את צה"ל פעמיים בהטלת רימונים בסמוך למשקיפיו – באחד המקרים נפצע קל משקיף. באותם מקרים אמר צה"ל כי ניסה לפזר פעילות של חזבאללה, ללא כוונה לפגוע בכוחות יוניפי"ל.
ישראל טוענת זה שנים שכוח המשקיפים נכשל במשימתו, ואינו מונע מחזבאללה לבנות את כוחו לאורך הגבול עם ישראל במשך עשרות שנים.


תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
ועכשיו אנו זקוקים לתמיכה שלך עזרו לנו להמשיך ליצור עיתונות אמינה, מקצועית וליברלית
תמכו בנו