מפעל לייצור "עוגה צהובה" סמוך לעיר יזד שבמרכז איראן הותקף בתקיפה אווירית לפני זמן קצר, לפי כלי תקשורת איראניים.
סוכנות הידיעות פארס ציטטה את הארגון לאנרגיה אטומית של איראן, שאמר כי המפעל בארדקאן נפגע מ"תקיפת האויב האמריקאי-ציוני".
"הערכות ראשוניות מצביעות על כך שהתקרית לא הובילה לשחרור חומרים רדיואקטיביים מחוץ למתקן, ולכן אין חשש לאזרחים או לאזורים הסובבים", נמסר.
"עוגה צהובה" הוא ריכוז אורניום בצורת אבקה ושלב מוקדם בתהליך עיבוד האורניום. הוא מיוצר באמצעות כריית עפרת אורניום מסלעים והפרדת האורניום מהם באמצעות השרייתם בחומצה. לאחר מכן ניתן להמיר את החומר, להעשירו כדי להעלות את רמת הטוהר שלו, ולהשתמש בו לייצור נשק או אנרגיה.
תקיפות ישראליות באיספהאן pic.twitter.com/BWS4Eqrd7L
— איתי בלומנטל ???????? Itay Blumental (@ItayBlumental) March 27, 2026

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
ועכשיו אנו זקוקים לתמיכה שלך עזרו לנו להמשיך ליצור עיתונות אמינה, מקצועית וליברלית
תמכו בנו