משרד האוצר של ארצות הברית אישר היום את הייצור, האספקה והמכירה של נפט איראני – צעד שהובטח במסגרת ההסכם שהושג על ידי וושינגטון וטהרן בשבוע שעבר.
הרישיון הכללי, שעליו הוכרז כששני הצדדים ממשיכים בשיחות שמטרתן להגיע להסכם שלום סופי, מתיר את הייצור, האספקה והמכירה של נפט גולמי ושל מוצרים פטרוכימיים ומוצרי נפט שמקורם באיראן עד 21 באוגוסט.
"בהתאם לשיחות הפוריות המתמשכות בשווייץ, איראן התחייבה לאפשר מעבר חופשי ופתוח במצר הורמוז ולתת לפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבב"א) להיכנס למדינתה", כתב שר האוצר סקוט בסנט בפוסט ברשת X.
"כחלק מהמסגרת, משרד האוצר הנפיק רישיון כללי זמני לשישים יום המאשר את הייצור, האספקה והמכירה של נפט איראני".
לפי מזכר ההבנות שנחתם בשבוע שעבר בין וושינגטון לטהרן, ארצות הברית הסכימה להנפיק פטורים עבור הייצוא של נפט גולמי איראני, מוצרי נפט ונגזרותיהם, וכל השירותים הנלווים לכך, כולל עסקאות בנקאיות, ביטוחים ותובלה.
העסקאות שאושרו היום ברישיון הכללי כוללות ייבוא של נפט גולמי, מוצרים פטרוכימיים ומוצרי נפט שמקורם באיראן אל ארצות הברית.
הרישיון מציין כי ניתן לייבא נפט איראני אל ארצות הברית תחת הפטור כאשר הדבר נחוץ כדי להשלים את מכירתו או אספקתו.
הוא אינו מאשר עסקאות המערבות את קוריאה הצפונית או קובה, מדינות הנתונות לסנקציות כבדות מצד ארצות הברית.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
ועכשיו אנו זקוקים לתמיכה שלך עזרו לנו להמשיך ליצור עיתונות אמינה, מקצועית וליברלית
תמכו בנו