לייזר ברמן
הזמן של
לייזר ברמן

הכתב המדיני של The Times of Israel

גורם מדיני: אין מו"מ לחילופי שבויים עם חמאס

גורם מדיני אומר כי בניגוד לדיווחים השונים, "לא מתקיים משא ומתן" לשחרור השבויים הישראלים. מוקדם יותר דווח כי מתקיימים מגעים בתיווך קטאר לשחרור ילדים ונשים ישראלים.

עוד 26 מילים

באוקראינה מקווים שהפגישה עם נתניהו לא תיגמר בעוד אכזבה

לקראת פגישת רה"מ נתניהו עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי היום בשולי עצרת האו"ם, מקורות דיפלומטיים אומרים לזמן ישראל כי הנשיא האוקראיני יתמקד בשיחה בין השניים בבקשה לקבל מערכות להגנה מפני טילים למדינתו, כיפת ברזל ושרביט קסמים (קלע דוד), אותן מייצרת ישראל ונמנעה מלהעביר לאוקראינה למרות בקשותיה מאז תחילת העימות מול רוסיה.

"יש רק חמש מדינות בעולם שמייצרות מערכות הגנת טילים אפקטיביות וישראל אחת מהן", אמר גורם אוקראיני.

עוד עולה כי אוקראינה מאמינה שנתניהו ישמש בפגישה כתירוץ שלא לקבל את הזמנת זלנסקי לבקר בקייב. "נתניהו המנהיג היחידי מהמדיניות הידידותיות שלא ביקר בזמן המלחמה, מציין הגורם. "אנחנו עדיין מקווים שהנשיא הרצוג או יו"ר הכנסת אוחנה יגיעו".

עוד 106 מילים

נתניהו מיהר להתפאר בהחלטה לחבר את המזרח התיכון ברכבת, אבל זה לא אומר שיש התקדמות כלשהי לקראת נורמליזציה עם ערב הסעודית ● בין החזון הנוצץ לבין מימושו בפועל קיימים עוד אתגרים רבים ● מומחים אזוריים מדגישים כי המיזם הוא בכלל תוצאה ישירה של היריבות הגוברת בין ארה"ב לסין: "קשה לראות את זה מתגשם. אני חושב שזו יותר הצהרת כוונות – שארה"ב משקיעה בהודו"

עוד 1,024 מילים

אדריכל תוכנית השלום של טראמפ מאשים את ממשל ביידן בבלימת הנורמליזציה

ג'ייסון גרינבלט, לשעבר השליח המיוחד של ארה"ב למזרח התיכון, אומר בריאיון לזמן ישראל כי ביידן מקשה על הרחבת "הסכמי אברהם" ומעניק בקלות רבה כסף לפלסטינים: "לחלק כספי מיסים אמריקאים כאילו זה ממתקים זה לא טוב – לא לעם הפלסטיני ולא לפיתוח פוטנציאל של שלום בהמשך"

עוד 1,128 מילים ו-1 תגובות

התפיסה של ישראל כמפתח להתקרבות לוושינגטון התערערה עם סירובו של ביידן להזמין את נתניהו לביקור על רקע המהפכה המשפטית וקואליציית הימין הקיצונית ● נתניהו שואף לנרמל את היחסים עם ערב הסעודית אך נמצא במלכודת ללא דרך מוצא – לא רצוי בבית הלבן ומחויב לשותפים שרק מרחיקים אותו מהרחבת "מעגל השלום"

עוד 1,228 מילים

מאז הקמת הממשלה, נוצרים מדווחים על עלייה במספר התקיפות נגדם

מנהיגי כנסיות מדווחים על עלייה במספר התקיפות הכוללות יריקות, ונדליזם והשחתה מאז הקמת ממשלת נתניהו השישית ● שרי הממשלה מתעקשים שהם נלחמים באופן פעיל במעשי העוינות, אך חוסר מקצועיות בתוספת הביקורת הבינלאומית על המהפכה המשפטית עלולים להצית משבר חדש עם בעלות הברית הקרובות ביותר של ישראל

עוד 1,933 מילים

שר החוץ אלי כהן נענה להזמנה האוקראינית לבקר בקייב

פרסום ראשון: שר החוץ אלי כהן שוחח עם מקבילו האוקראיני דמיטרו קולבה ואמר לו שהוא קיבל את הזמנתו לבקר בקייב.

כהן גם אמר לקולבה בשיחתם שהשגרירות הישראלית באוקראינה תשוב לפעילות מלאה תוך 60 ימים.

על רקע השימוש הרוסי בנשק איראני במלחמתה באוקראינה קרא כהן לקייב להצטרף למאבק במשמרות המהפכה ולעודד את אירופה להכריז עליו כעל ארגון טרור.

שר החוץ האוקראיני דימיטרו קולבה בביקור בסופיה, 19 באפריל 2022 (צילום: AP Photo/Valentina Petrova)
שר החוץ האוקראיני קולבה בביקור בסופיה בחודש אפריל האחרון (צילום: AP Photo/Valentina Petrova)

כהן הביע בשיחה את תנחומיו על התרסקותו אתמול של המסוק, שבו נספו שר הפנים האוקראיני, סגנו ו-12 בני אדם נוספים.

עוד 74 מילים

בלעדי ישראל עשויה להפוך למרכז אזורי לאספקת תרופות עבור ארה"ב

USIEA, ארגון קטן מאלבמה, מוביל יוזמה למימון ולפתיחת משרד של מנהל המזון והתרופות האמריקאי בישראל כדי להפחית את התלות בסין ולחזק את שותפות "הסכמי אברהם" ● היוזמה זוכה לתמיכה דו־מפלגתית בוושינגטון אבל במנהל המזון עצמו עדיין מתלבטים ● מנהל קרן השקעות בטכנולוגיות בריאות: "הגורל של היוזמה מונח כעת בידי הקונגרס"

עוד 1,553 מילים ו-1 תגובות

תיעוד מהשטח חציית הדונץ

צבא אוקראינה נאלץ להרוס את הגשרים המובילים לכפר זדונצקה לאורך נהר הדונץ כדי להאט את הכוחות הרוסיים, מה שיצר בעיית אספקה חריפה ● סטארט־אפ של יזם ישראלי מצא דרך נוספת לחציית הנהר ● לייזר ברמן הצטרף למתנדבים מחארקיב כל הדרך עד לגדה השנייה ושמע על המצב במדינה: "האנשים האלה באמת צריכים עזרה"

עוד 1,213 מילים

"האוקראינים עוברים תופת וזוועות שקשה לתאר, אנו צריכים לעמוד לצדם"

מייק אוונס מסייע לניצולי שואה יהודים באוקראינה כבר יותר מעשור ● מתחילת הפלישה הרוסית, האוונגליסט הציוני עוזר ליהודים רבים להימלט מאזורי הקרבות ● בריאיון לזמן ישראל הוא מסביר למה בחר לקשור את קמפיין התמיכה באוקראינה לרצח ג'ורג' פלויד ועל המהפך שעבר בקשר לראש הממשלה בנט: "אמרתי כמה דברים שלא הייתי צריך לומר"

עוד 2,008 מילים
סגירה
בחזרה לכתבה