רגע המבחן של בנט

אתמול חזר נתניהו לנהל יחסי עובד-מעביד עם בנט, ואף הציב לו אולטימטום ● וכמו תמיד, כשהוא מגיע לעימות מול נתניהו, בנט מהסס ● אבל עכשיו ההזדמנות של בנט להציג מנהיגות - ולהיות אדון לגורלו ● הוא כבר חצה את הרוביקון - אסור לו לסגת ברגע האחרון ● פרשנות

נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
נפתלי בנט

בסוף 2006 מונה נפתלי בנט לראש המטה של  בנימין נתניהו שישב אז באופוזיציה. אחד התפקידים של בנט היה להיפטר מאנשים בסביבה שנתניהו לא אהב. בנט העיף אותם בלי סנטימנטים. בסוף הוא עזב בעצמו, כזכור.

אתמול חזר ראש הממשלה נתניהו לנהל יחסי עובד-מעביד עם בנט, כאילו שלא עברו 14 שנה, ובנט לא הפך בינתיים לשר בכמה קדנציות ויו"ר מפלגה בינונית, שנתניהו תלוי בה. נתניהו כינס מסיבת עיתונאים בנושא החיסונים, איך לא, אבל שידר גם אולטימטום לבנט.

"אין אפשרות להקים ממשלה עם רע"ם" הודה נתניהו. "זה או בחירות ישירות או מפלגת שמאל עם בנט. אם בנט רוצה ממשלת ימין הוא צריך להביע עוד היום תמיכה בבחירות ישירות".

יש כרגע 2 אפשרויות: או להקים ממשלת שמאל עם עלה תאנה ימני – עם מרצ, המשותפת, העבודה – בניגוד לרצון הבוחר ובניגוד…

Posted by ‎Benjamin Netanyahu – בנימין נתניהו‎ on Tuesday, April 20, 2021

אין חוצפה גדולה יותר מזו. נתניהו אומר לבנט בעצם "אתה יכול כנראה להיות ראש ממשלה, אבל תוותר על זה ותגרור יחד אתי את המדינה לבחירות חמישיות, שאתה מתנגד להן, כדי לראות אותי מתמודד בהן מול יאיר לפיד, בתמיכתך. אני גם אנצח בבחירות הללו ואהיה בעזרתך ראש ממשלה, למרות שהבטחת להחליף אותי בבחירות האחרונות ואמרת שאני כישלון".

נתניהו אומר לבנט בעצם "אתה יכול כנראה להיות ראש ממשלה, אבל תוותר על זה ותגרור יחד אתי את המדינה לבחירות חמישיות, שאתה מתנגד להן, כדי לראות אותי מתמודד בהן מול יאיר לפיד, בתמיכתך"

בנט לא הביע תמיכה אמש בבחירות ישירות, כנדרש, אבל גם לא התנגד. כמו תמיד, כאשר הוא מגיע לעימות מול נתניהו הוא נאחז בחיל ורעדה. נתניהו המשיך להכות בו, ועוד יכה בו .

"בנט מנהל במקביל מו"מ להקמת ממשלת שמאל רק בגלל אמביציה אישית להיות ראש ממשלה עם שבעה מנדטים", אמר נתניהו. "בנט לא נותן לנו למצות את המנדט להקים ממשלת ימין יציבה".

ככה זה. אצל נתניהו לא משנה העובדה שבנט מתרפס בפניו וממלא את משאלותיו. לא חשוב שבנט ואיילת שקד אומרים בכל מקום שהוא יכול לספור אותם בממשלה ובקואליציה שלו.

איילת שקד בכנסת (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
איילת שקד בכנסת (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

לא משנה לו שהם התייצבו לפני יומיים לצדו בהצבעה הראשונה על כינון הוועדה המסדרת. לא יעזרו לבנט גם השעות הרבות שהוא מבלה עם נתניהו וביחד הם מטקסים עצה שתעזור לנתניהו לשרוד. מה שלא יעשה, בנט יחטוף את הסטירה שלו בסוף.

בנט צריך להציג מנהיגות אחרת, כאן ועכשיו. הוא כבר חצה את הרוביקון ואסור לו לסגת ברגע האחרון. בנט היה צריך לחתוך אתמול אחרי שנתניהו הודיע שאין לו ממשלה עם רע"ם. הוא היה צריך לכנס מסיבת עיתונאים, להודיע שהוא נתן לנתניהו את ההזדמנות, ראש הממשלה מודה שנכשל ועכשיו צריך לבנות לו אלטרנטיבה.

בנט היה צריך לחתוך אתמול אחרי שנתניהו הודיע שאין לו ממשלה עם רע"ם. הוא היה צריך לכנס מסיבת עיתונאים, להודיע שהוא נתן לנתניהו את ההזדמנות, ראש הממשלה מודה שנכשל ועכשיו צריך לבנות לו אלטרנטיבה

באותה הזדמנות היה בנט צריך לגרש מעל פניו (ופנינו) את שערוריית הבחירות הישירות. לא בגלל שהן רעות לו, אלא בגלל שהן רעות למדינה, אינן מתיישבות עם הרעיון הדמוקרטי ואין להן סיכוי לעבור.

אבל בנט מהסס. הוא לא רוצה להראות לבייס שלו שהוא אנטי נתניהו, זה נכון, אבל ברגע שראש הממשלה מודה שאין לו ממשלה, בנט צריך להיכנס לוואקום ולתבוע ממנו להחזיר את המנדט מיד כדי לנסות משהו אחר.

בכלל לא בטוח שתקום ממשלה אלטרנטיבית של גוש השינוי, אבל למה שקורה היום בממשלה ובכנסת פלוס רעיונות הבחירות המוזרים שצצים כאן, צריך לשים סוף. ובנט הוא היחידי שיכול.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
5
מה הסיפור הזה ש’בנט פוחד מהבייס שלו? לפיד מציע לבנט ראשון ברוטציה. איפה הבייס נכנס לתמונה? בנט רוצה להיות נשיא ארהב? הבייס הזה רלוונטי רק לקדנציה שניה כראש ממשלה, אם וכאשר, כי הרי בקרוב... המשך קריאה

מה הסיפור הזה ש'בנט פוחד מהבייס שלו? לפיד מציע לבנט ראשון ברוטציה. איפה הבייס נכנס לתמונה? בנט רוצה להיות נשיא ארהב? הבייס הזה רלוונטי רק לקדנציה שניה כראש ממשלה, אם וכאשר, כי הרי בקרוב יגבילו רו'מ לשתי קדנציות.

בנט יש לי חדשות בשבילך:

1. אין לך בייס
2. בחיים הליכוד לא יתיישר מאחוריך, כי אתה זה שהחלפת את ביבי. וכל ה'מחבואים' שלך, וההרטבות הליליות לא ישנו את זה
3. לא תהיה לך קדנציה שנייה. אין סרט כזה, ולא משנה מה תעשה

קריאת מפה כל כך עקומה לא נראתה במחוזותינו. לפיד, לתשומת לבך. יש לצידך ילד טמבל פחדן שחי בלללנד

כשסמוטריץ התפרע על רעמ, מנסור עבאס הוציא לביבי כרטיס צהוב, ביבי ישר הזמין את סמוטריץ לשיחה להוריד להבות. זה איך שמנהיג של המפלגה הכי קטנה בכנסת מנקה עם ביבי את הריצפה. יודע שביבי לחיץ, ... המשך קריאה

כשסמוטריץ התפרע על רעמ, מנסור עבאס הוציא לביבי כרטיס צהוב, ביבי ישר הזמין את סמוטריץ לשיחה להוריד להבות. זה איך שמנהיג של המפלגה הכי קטנה בכנסת מנקה עם ביבי את הריצפה. יודע שביבי לחיץ, שביבי פחדן, ומשחק על החולשות האלה, אומר לו 'בוא, זה אתה שמפחד ממעשיהו לא אני'. בנט הוא סמרטוט, תמיד היה, תמיד יהיה. ולפיד צריך להבין את זה ולהתנהג בהתאם מולו

אברהם לינקולן אפשר לשקר לחלק מהאנשים כל הזמן, אפשר לשקר לכל האנשים חלק מהזמן, אבל אי אפשר לשקר לכולם כל הזמן. בנט מוותר על העמדות המוסריות שלו, נתניהו מזמן שכח שיש כאלה. וחברי הליכוד? ... המשך קריאה

אברהם לינקולן
אפשר לשקר לחלק מהאנשים כל הזמן, אפשר לשקר לכל האנשים חלק מהזמן, אבל אי אפשר לשקר לכולם כל הזמן.
בנט מוותר על העמדות המוסריות שלו, נתניהו מזמן שכח שיש כאלה.
וחברי הליכוד?
חבורת לוזרים נהנתנים שהולכים אירי נתניהו בעצימת עיניים, לכן הם לא רואים שהם על פי התהום.

בסוף האמת תצא לאור, השקרים של נתניהו מיצו את עצמם.

אני חושב שהפרשנות לשתיקתו של בנט מוטעית. זה לא שבנט לא הגיב לביבי בגלל שהוא "נאחז בחיל ורעדה" אלא משום שהוא בחר להתעלם באופן מופגן ומזלזל מהניסיון של ביבי לקבוע סדר יום שבמרכזו רעיון הב... המשך קריאה

אני חושב שהפרשנות לשתיקתו של בנט מוטעית. זה לא שבנט לא הגיב לביבי בגלל שהוא "נאחז בחיל ורעדה" אלא משום שהוא בחר להתעלם באופן מופגן ומזלזל מהניסיון של ביבי לקבוע סדר יום שבמרכזו רעיון הבחירות הישירות לראשות הממשלה.
למעשה, כשהאולטימטום של ביבי נפגש בדממה של בנט, זה מייצר אפקט של זלזול. זה מזכיר במידת מה את ההתעלמות של ביבי מההזמנה של יאיר לפיד (ואח"כ היתה הזמנה של בנט) להתעמת איתו במהלך הבחירות.

עוד 492 מילים ו-5 תגובות
סגירה