הפועל ויגן פרנדלי תל אביב? אולי בשנה הבאה

טבעונות וענפי ספורט כמו כדורגל וכדורסל נתפסים כמו ניגודים ● עמרי פז, מנכ"ל ויגן פרנדלי, נחוש לפרוץ את הסטריאוטיפ ולתת חסות לאחת הקבוצות הבכירות בארץ ● זה כמעט קרה השנה, והוא משוכנע שזה יקרה בעונה הבאה

שחקני בית"ר תל אביב עם חסות של ויגן פרנדלי במאי 2021 (צילום: ויגן פרנדלי)
ויגן פרנדלי
שחקני בית"ר תל אביב עם חסות של ויגן פרנדלי במאי 2021

זה כמעט קרה השנה, ובסבירות גבוהה יקרה בשנה הבאה: מהלך פורץ דרך של חיבור בין עולמות שונים, או לכל הפחות ניסוי מעניין בתחום המיתוג/שיווק/השפעה על דעת קהל. על הפרק: קבוצת הכדורסל/כדורגל המקצוענית הראשונה בישראל שתקבל חסות טבעונית.

עומרי פז, מנכ"ל עמותת "ויגן פרנדלי" והרוח החיה מאחורי המהלך, מספר שקבוצת הכדורסל של הפועל תל אביב – לא פחות – הייתה קרובה מאוד להיקרא השנה הפועל ויגן פרנדלי תל אביב, וההתקשרות לא יצאה לפועל רק בגלל שלא הספיקו לסגור את כל הקצוות עד תחילת העונה.

קבוצת הכדורסל של הפועל תל אביב – לא פחות – הייתה קרובה מאוד להיקרא השנה הפועל ויגן פרנדלי תל אביב, וההתקשרות לא יצאה לפועל רק בגלל שלא הספיקו לסגור את כל הקצוות עד תחילת העונה

הכסף קיים, הרצון קיים, והחיבור – עם הפועל תל אביב או מועדון אחר – יתממש כמעט בוודאות בעונה הבאה.

עומרי פז, מנכ"ל עמותת ויגן פרנדלי (צילום: עמוד הפייסבוק של עומרי פז)
עומרי פז, מנכ"ל עמותת ויגן פרנדלי (צילום: עמוד הפייסבוק של עומרי פז)

מדובר על חסות בשווי של מאות אלפי שקלים, שבתמורה לה השחקנים היו אמורים לשחק עם גופיות שעליהן מתנוסס שם העמותה, המשטח היה מתכסה בבאנרים שמעודדים טבעונות וקיימות, המזנון באולם הביתי של הקבוצה בדרייב-אין היה מופעל על טהרת הטבעונות ו"אפילו תכננו לקחת את השחקנים לעל-האש טבעוני ביום העצמאות", אומר פז.

"הפועל זו קבוצה של אוהדים ובתחילת המגעים עם הוועד של העמותה חששנו שתהיה רתיעה, אבל זה דווקא הדליק שם את האנשים. היינו ממש קרובים לסגור אבל בגלל שהתהליך התחיל קרוב מדי לפתיחת העונה זה לא הסתייע". מהפועל תל אביב נמסר לזמן ישראל: "אנחנו לא מתייחסים לפעילותנו המסחרית".

על פי הסטריאוטיפ, עולמות הספורט והטבעונות רחוקים מאוד זה מזה, אולי אפילו מנוגדים. "בהרבה מובנים, העולם של הספורט הוא אנטי-תזה לטבעונות", אומר פז, "אבל זה בדיוק הרעיון. אנחנו אוהבים לפרוץ גבולות.

"אנחנו חוששים שהקהל של הכדורגל פחות רלוונטי לנו כרגע, אז החלטנו ללכת על כדורסל. החלום המקורי היה לתת חסות למכבי תל אביב, אבל זה יותר בכיוון של 7 מליון שקל".

"אנחנו חוששים שהקהל של הכדורגל פחות רלוונטי לנו כרגע, אז החלטנו ללכת על כדורסל. החלום המקורי היה לתת חסות למכבי תל אביב, אבל זה יותר בכיוון של 7 מליון שקל"

הסנונית הראשונה עלתה על המגרש כבר בשלהי העונה שעברה, עם חסות נקודתית לקבוצת הכדורגל בית"ר תל אביב שהעפילה במפתיע לחצי גמר גביע המדינה ועלתה על הדשא עם חולצות ויגן פרנדלי.

https://www.facebook.com/veganfriendly.co.il/posts/4434767313258387?__tn__=%2CO*F

כמה מאות אלפי שקלים הם סכום עתק במונחים של עמותה דלת תקציב. רוב הספונסרים של קבוצות ספורט מגיעים מעולם התאגידים והמותגים מסחריים שהחסות היא חלק מתקציב הפרסום השמן שלהם.

אלא שוויגן פרנדלי, במידה מסויימת כמו הפועל תל אביב, מציגה מודל לא שיגרתי במגזר השלישי: ארגון אידיאולוגי מובהק שנשען על אלפי חברים (כ-6,300) שמשלמים דמי חבר קבועים (40 שקל בחודש).

התזרים הקבוע (כרבע מליון שקל בחודש עוד לפני מבצעי איסוף כספים לפרויקטים מיוחדים) מאפשר לעמותה לבצע פעולות במרחב הציבורי שבדרך כלל רק תאגידים עם כיסים שמנים יכולים להרשות לעצמם.

לפני כשנה ויגן פרנדלי טלטלה את צופי "הישרדות" ואת השיח הציבורי, כשרכשה את פרסומת הזהב בגמר של תכנית הריאליטי והעלתה סרטון שבו בני זוג מבקשים באיטליז בשר טרי טרי – ומקבלים את הכי טרי שיש: עגל חמוד וחי לגמרי. פרויקט אחר התבטא בשלטי ענק עם מסרים טבעוניים שהוצבו בנתיבי איילון וליוו מאות אלפי נהגים בפקק היומי.

בין קמפיין לקמפיין, ויגן פרנדלי מפגינה נוכחות ערה ומעודכנת ברשתות החברתיות. לדף הפייסבוק של העמותה יש 155 אלף עוקבים. הסגנון קליל, משועשע ולא חף מהומור עצמי – רחוק מהדימוי המאיים והטרחני שליווה באופן מסורתי את הטבעונים.

פז חולם עכשיו להביא את הסגנון הזה אל מגרשי הכדורסל, והוא משוכנע שההטבעה הטבעונית הראשונה היא רק עניין של זמן.

"בעונה הבאה בוודאות נאמץ קבוצה בליגה הראשונה, והתכנית היא שב-2023 אולי אפילו נקנה קבוצה – הקבוצה הטבעונית הראשונה". ועל זה נאמר – פרה פרה; או אולי מוטב – טופו טופו.

"בעונה הבאה בוודאות נאמץ קבוצה בליגה הראשונה, והתכנית היא שב-2023 אולי אפילו נקנה קבוצה – הקבוצה הטבעונית הראשונה"

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
אני טבעוני הדוק כ-4 שנים. הפכתי לכזה מסיבה אחת ויחידה - צפייה בסרטון של 'קירות שקופים' בבית מטבחיים. מאז שאני טבעוני הגוף הרבה יותר קליל (להפתעתי, חשבתי שאחלש), ומשהו באווירת האנרגיה הת... המשך קריאה

אני טבעוני הדוק כ-4 שנים. הפכתי לכזה מסיבה אחת ויחידה – צפייה בסרטון של 'קירות שקופים' בבית מטבחיים. מאז שאני טבעוני הגוף הרבה יותר קליל (להפתעתי, חשבתי שאחלש), ומשהו באווירת האנרגיה התודעתית הכללית הפך איכשהו לנעים יותר. מי שצריך להגיע לטבעונות, יגיע; לדעתי, לא צריך או כדאי לשכנע את הסביבה הקרובה לעבור לטבעונות

עוד 585 מילים ו-1 תגובות
סגירה