המשטרה עיכבה מפגין בחשד כי איים לרצוח את ניר חפץ

פרסום ראשון מוטי נפתלי, פעיל ליכוד ותיק ממעלה אדומים, הגיע להפגין בבית המשפט ביום העדות הראשון של חפץ, לפני כשבועיים ● נפתלי נשא אקדח ברישיון ואחרי ההפגנה זומן לחקירה, שם הודיעו לו כי הוא חשוד באיומים, הטרדת עד, שיבוש הליכים ומסוכנות לביטחונו של אדם ● אקדחו נלקח ממנו והוא שוחרר בערבות עצמית ● נפתלי מכחיש את החשדות נגדו ודורש שהמשטרה תחזיר לו את האקדח

ניר חפץ עוזב את בית המשפט המחוזי בירושלים אחרי שעדותו במשפט נתניהו נדחתה בשבוע, 16 בנובמבר 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
ניר חפץ עוזב את בית המשפט המחוזי בירושלים אחרי שעדותו במשפט נתניהו נדחתה בשבוע, 16 בנובמבר 2021

משטרת ישראל עיכבה לחקירה פעיל ליכוד בחשד כי איים לרצוח את עד המדינה ניר חפץ. כך נודע לזמן ישראל.

ביום שלישי לפני שבועיים, ביום העדות הראשון של חפץ בבית המשפט המחוזי בירושלים, הגיעו פעילי ימין להפגין במקום. אחד מהם היה מוטי נפתלי, בן 75, פעיל ותיק של הליכוד בירושלים. נפתלי הגיע למקום עם אקדח, שאותו הוא מחזיק ברישיון.

חפץ, שהיה יועצו הקרוב של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו במשך עשור, חתם על הסכם עד מדינה ומעיד בימים אלה בבית המשפט המחוזי בירושלים במשפט נגד נתניהו, מו"ל ידיעות אחרונות ארנון מוזס ובעלי בזק לשעבר שאול ואיריס אלוביץ'.

באותו יום שלישי, האמירות נגד חפץ בהפגנה מול בית המשפט המחוזי היו קשות במיוחד. המפגינים צעקו לו "זבל", "שקרן" וניאצו גם את התקשורת. באותה הפגנה חטף גם הפרשן המשפטי של ערוץ 13 ברוך קרא חבטה בראשו, והמפגינים ליוו אותו למכוניתו בקללות.

אחרי ההפגנה, הגיעו שני שוטרים לביתו של נפתלי במעלה אדומים וזימנו אותו לחקירה. נפתלי לא היה בבית ורק מאוחר יותר הגיע לתחנת המשטרה במעלה אדומים. הוא עדיין נשא איתו את האקדח.

מוטי נפתלי (מימין, אוחז במגאפון) בהפגנת תמיכה בבנימין נתניהו מול בית המשפט המחוזי בירושלים, 16 בנובמבר 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
מוטי נפתלי (מימין, אוחז במגאפון) בהפגנת תמיכה בבנימין נתניהו מול בית המשפט המחוזי בירושלים, 16 בנובמבר 2021 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

רפ"ק יוסף חנן הודיע לנפתלי כי הוא מעוכב לחקירה בחשד כי איים לרצוח את עד המדינה חפץ. אקדחו של נפתלי הוחרם וכך גם הרישיון לאחזקת האקדח. בחקירה הודיע עוד החוקר לנפתלי כי הוא חשוד באיומים, הטרדת עד, שיבוש הליכים ומסוכנות לביטחונו של אדם.

נפתלי שוחרר בערבות עצמית של 10,000 שקל. נאסר עליו להתקרב לבית המשפט המחוזי והוא חויב להימצא מחוץ לטווח שני קילומטר מהמקום במשך 30 יום. נאסר עליו גם ליצור כל קשר עם ניר חפץ.

נפתלי שוחרר בערבות עצמית של 10,000 שקל. נאסר עליו להתקרב לבית המשפט המחוזי והוא חויב להימצא מחוץ לטווח שני קילומטר מהמקום במשך 30 יום. נאסר עליו גם ליצור כל קשר עם ניר חפץ

נפתלי, שמתפרנס כזגג בשוק מחנה יהודה, טוען מצדו שלא איים ברצח על חפץ. "צעקנו שהרמאי הזה לא יעיד, אסור לו להעיד, הלכו, עצרו, אותי לקחו לי את האקדח. אני מבקש שיחזירו לי אותו כי אני נכנס עם האקדח כל הזמן לשטחים".

לדברי נפתלי, הוא הגיע להפגנה נגד חפץ עם האקדח כי "אני כל הזמן עם האקדח. הגעתי גם להפגנות לבלפור עם האקדח. אני הייתי זה שהקים שם את האוהל של הימין. הבאתי מהליכוד את הציוד. שם לא לקחו לי את האקדח. עכשיו לקחו אותי, חקרו אותי, לא עצרו אותי, אמרו לי 'לך הביתה נראה מה יהיה'.

"עכשיו הם עלולים לעשות לי בית משפט. מי יודע מה יהיה. אני לא אמרתי לרצוח. אף פעם לא צעקתי דבר כזה. צעקנו לניר חפץ 'אתה רמאי ושקרן ואסור לך להעיד'. אמרתי את זה לכולם שם".

מוטי נפתלי מגיב לשלום ירושלמי על החשדות נגדו

בכתב הערובה של המשטרה נכתב כי נפתלי אמר בחקירתו שהוא מצטער על מה שאמר וגם כי "החשוד לא אמר דבר".

כך או כך, נפתלי דורש לקבל את האקדח וממשיך להפגין בכל מקום אפשרי עם פעילי הימין. ביום שישי האחרון הוא הפגין בשוק מחנה יהודה נגד הממשלה תחת הסיסמה "נפתלי בנט השקרן". הפעם בלי האקדח.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "במשטרת ישראל מתנהלת חקירה בנושא פנייתכם. מטבע הדברים איננו מוסרים פרטים אודות חקירות שמתנהלות".

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
עוד 474 מילים ו-2 תגובות
סגירה