היסטריית האופוזיציה נובעת מההבנה המחלחלת שהשלטון מתרחק מהם

דוד אמסלם נואם (צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב)
דוברות הכנסת – דני שם טוב
שר הסייבר והמקשר בין הכנסת לממשלה דודי אמסלם נואם לקראת הקריאה הטרומית: הפסקת כהונה של ראש הממשלה מחמת הגשת כתב אישום

"אתה מתנהג כמו סמרטוט רצפה" הטיח ח"כ דודי אמסלם ביו"ר הכנסת מיקי לוי.
כדאי לבחון לעומק את האבחנה הפסיכולוגית, פוליטית ואנושית של מר אמסלם. היא מכילה הגדרת התנהגות והיא מכילה דימוי להתנהגות.

אמסלם הוא הבוטה והקולני מבין חברי הכנסת של האופוזיציה. מחרים אחריו מאי גולן מירי רגב והחברים שלמה קרעי, יואב קיש והחכים מש"ס. גם איתמר בן גביר וחבורת הגברתנים שלו עם בצלאל סמוטריץ וגברת אורית סטרוק לא טומנים ידם מחוץ לגיהינום הפרלמנטרי.

"אתה מתנהג כמו סמרטוט רצפה" הטיח ח"כ דודי אמסלם ביו"ר הכנסת מיקי לוי.
כדאי לבחון לעומק את האבחנה הפסיכולוגית, פוליטית ואנושית של מר אמסלם. היא מכילה הגדרת התנהגות והיא מכילה דימוי להתנהגות

כל הטיעונים של חברי האופוזיציה נמצאים על הרצף המילולי שבין קללות להשמצות. אין שם טיעון אחד ששייך לאינטרס אחד של אזרחי ישראל.

השבוע הם תקפו בחמת זעם את רה"מ בנט על חוק החשמל, שמאפשר מעתה חיבורי חשמל גם לבתים בפזורה הבדואית שטרם אושרו.

האופוזיציה לא העלתה שום נימוק להתנגדות. חוק שבעבר אותם חברים רצו לקדם כשהם היו בשלטון, ולא ביצעו ולא העבירו אותו.

אבל האופוזיציה למעשה מבוהלת מעניין אחר. חבריה לא מגינים על הציבור ישראל בהתנגדותם לחוק החשמל. הרי החוק לא פוגע באזרחי ישראל, אלא מסייע לחלק מהם – אזרחים בדואים.

אלא שהחוק הזה מאיים דווקא על האופוזיציה. הוא פשוט מסכן את חזרתה של האופוזיציה לשלטון. כמו כל מהלך של הממשלה החדשה שמיטיב עם פלח אוכלוסייה מסוים, שנזנח והודר שנים בידי ממשלת נתניהו, גם המהלך הזה מדיר שינה מעיני נתניהו וחבורתו. הם יודעים שהמהלכים הללו ישכנעו יותר אזרחים ערבים לצאת להצביע בעד ממשלה שמטפלת בחייהם. יותר מצביעים ערבים במערכת הבחירות פירושו, שהשלטון מתרחק עוד יותר מחברי האופוזיציה של היום. די אם רע"ם תשיג עוד שני מנדטים, כדי שהליכוד ימצא עצמו לעוד שנים ארוכות ומתסכלות בספסלי האופוזיציה.

אלא שהחוק הזה מאיים דווקא על האופוזיציה ומסכן את חזרתה לשלטון. ככל מהלך של הממשלה החדשה שמיטיב עם פלח אוכלוסייה שנזנח והודר שנים, הוא עלול לשכנע אזרחים ערבים לצאת להצביע בעד הממשלה

נתניהו הוא הראשון להבין את זה, וכל התלויים בו מבינים היטב שבלעדיו הם בעצם כלום. המאבק שלהם כיום בכנסת הוא לא בעד שיפור חיי האזרחים בישראל, אלא ניסיון אלים וולגרי למנוע מהממשלה לתפקד ולקדם נושאים לטובת האזרחים.

כל קידום נושאים כמו חוק החשמל, העברת מעונות גיל הרך למשרד החינוך, רפורמת הוזלת מחירי מוצרי חלב או פשוט ניהול חיים לצד הקורונה בלי סגר –  משכנע עוד ועוד אזרחים לתמוך בממשלת השינוי. לתמוך בנורמליות ובתפקוד דמוקרטי וענייני.

ההיסטריה של האופוזיציה היא הידיעה המחלחלת במורד גוום המזיע שהשלטון מתרחק מהם.
צמרמורת ההכרה במציאות הנוראה.

במשך שנים ידע נתניהו ליצור משוואה בין היותו רה"מ לבין היותו של הליכוד בשלטון. הליכוד ולוויניו החרדים והימנים.

המשוואה הזו התרסקה כעת. קואליציית אנטי ביבי היא קואליציה למען המדינה, לא רק נגד ביבי. התחושה הזו קונה מקום בליבם של מי שנחשף יומיום למהלכים של הממשלה.

מנגד פועלת האופוזיציה לא כאופוזיציה, כי חבריה לא מציגים אלטרנטיבה לשלטון ולא מציעים חוקים טובים יותר לייעול המשק וחיי האזרחים. הם נמצאים פשוט במסע הסתה מטורף, אלים מילולית ופיזית נגד הממשלה, כאשר סיסמאות "דיקטטורה" נישאות בפיהם השכם והערב בלי שום קשר למציאות.

המאבק של נתניהו והתלויים בו כיום בכנסת הוא לא בעד שיפור חיי האזרחים בישראל, אלא ניסיון אלים וולגרי למנוע מהממשלה לתפקד ולקדם נושאים לטובת האזרחים. תפקוד שמשכנע רבים לתמוך בממשלת השינוי

הדיקטטור ששלט כאן 12 שנה ועל פיו הוחלט בישראל כל דבר ועניין, מצוי כעת על ספסלי הנאשמים בביהמ"ש המחוזי ואבוד במסדרונות הכנסת.

תומכיו מחרימים את מוסדות הדמוקרטיה,  פוגעים יומיום בתפקוד הכנסת ומנסים לחבל, פשוטו כמשמעו, בכל הליך חקיקה. הם מנעו תקציב במשך שנתיים, יצרו כאוס כלכלי חברתי בניהול כאוטי של משבר הקורונה, מנעו מינויים מרכזיים במשטרה, בפרקליטות ובעשרות מוסדות שלטון, וכיום הם מתנגדים לכל מהלך שלטוני ולכל חוק.

הם התנגדו לחוק שמירת ערכות אונס, לחוק פינוי שדות מוקשים, ועוד. במקביל הם מנאצים את רה"מ ואת יו"ר הכנסת, זועקים כקוזקים נגזלים נגד "חיסול הדמוקרטיה", מפעילים את ה"תנזים" היהודי של נוער הגבעות בשטחים ואת כוחות איציק זרקא מול בתיהם של שרי הממשלה.

תומכיו מחרימים את מוסדות הדמוקרטיה, פוגעים בתפקוד הכנסת ומנסים לחבל בכל הליך חקיקה. הם מנעו תקציב במשך שנתיים, יצרו כאוס כלכלי חברתי בניהול כאוטי של משבר הקורונה ומנעו מינויים מרכזיים במוסדות שלטון

נאומו של ח"כ אמסלם הוא, אם כן, שיקוף מראה של מצבם. סמרטוטי הרצפה של נתניהו הפכו בשנותיו בשלטון לעבדים נרצעים שלו ואסקופה נדרסת לכל גחמה שלו ושל משפחתו. כעת, במקום להפנות את הזעם והתסכול כלפיו, הם מייללים במסדרונות הכנסת.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
5
עוד 680 מילים ו-5 תגובות
סגירה