בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד, 15 בנובמבר 2021 (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
נועם רבקין פנטון/פלאש90

האפשרות שיעזוב את הפוליטיקה לכמה שנים, ללא קלון, יעשה לביתו - וכל זה בתמורה להרשעה מינורית, באמת קסמה לנתניהו ● עד כדי כך, ששמר את דבר המו"מ בסוד ולא אמר דבר גם אחרי שהמגעים נחשפו ● עכשיו כשהעסקה נפלה זמנית, נתניהו מסתער בחזרה על הנהגת הליכוד - יותר זהיר כלפי מערכת המשפט, והרבה יותר אכזרי ונקמן כלפי אלו שחשבו להחליף אותו ● פרשנות

בשבועות שבהם בנימין נתניהו ניהל משא ומתן על עסקת טיעון, הוא מילא את פיו מים.

האפשרות (שטורפדה) שהוא יעזוב לכמה שנים את החיים הפוליטיים, ללא קלון, בתמורה להרשעה מינורית וביטול המשפט קסמה לנתניהו עד מאוד. הוא שמר על המגעים שניהל בסוד – וגם אחרי שפורסמו, הוא לא עדכן את בכירי המפלגה שלו, שגיששו באפלה והסתבכו באמירות שעלולות לעלות להם ביוקר בזמן הקרוב. אולי רק יריב לוין ידע משהו.

נתניהו לא פיזר את ענני האי-ודאות. הוא עשה צחוק גם מהביביסטים במפלגה שלו. האמירה שהם שיננו בשנים האחרונות ש"לא יהיה כלום כי אין כלום", התחלפה בדברים עלומים שאמר לחבריו בכנסת. "חבר'ה, אין מה לעדכן. אם יהיה מה לעדכן – אעדכן". ועם האמירה המזלזלת הזו עוד היו חברי הכנסת צריכים להסביר למה נתניהו מודה במה שהוא עשה ואפילו סופג עונשים.

התסכול בסיעה היה נוראי. נראה שח"כ גלית דיסטל-אטבריאן לקחה את זה קשה מדי, אחרת קשה להסביר את התפרצויות הזעם שלה במליאת הכנסת ובוועדה לביטחון פנים.

התסכול בסיעה היה נוראי. נראה שח"כ גלית דיסטל-אטבריאן לקחה את זה קשה מדי, אחרת קשה להסביר את התפרצויות הזעם שלה במליאת הכנסת ובוועדה לביטחון פנים

התפרצות הזעם של ח"כ גלית דיסטל-אטבריאן על דוכן הכנסת, 17 בינואר 2022 (וידיאו: ערוץ הכנסת)

נתניהו היה מנתק את עצמו מהליכוד בלי שום אמוציות, אם היה נופלת לידיו עסקה טובה. כך עשה ב-1999 אחרי שהובס בבחירות בידי אהוד ברק והלך לעשות לביתו. בחוץ הוא היה מחכה להזדמנות טובה כדי לחזור בדרך המלך, אחרי שעשה כסף טוב.

בעצם, נתניהו חוזר היום להנהיג את הליכוד ואת הימין בלית ברירה, ולא צריך להתרגש מדי מהצהרות המחויבות הרגשניות שאותן פיזר שלשום בסרטון הווידיאו שהפיץ. בימים שבהם עמדה עסקת הטיעון על הפרק, הליכוד ושותפיו לא עניינו אותו. ישיבות הסיעה בוטלו, ההצהרות שלו נדמו, הטלפונים דממו, הליכוד עבר אצלו לעדיפות שנייה.

בימים שבהם עמדה עסקת הטיעון על הפרק, הליכוד ושותפיו לא עניינו את נתניהו. ישיבות הסיעה בוטלו, ההצהרות שלו נדמו, הטלפונים דממו, הליכוד עבר אצלו לעדיפות שנייה

היום נתניהו חוזר לעניינים וכדרכו, הוא עושה את זה במהירות וביעילות כדי להדביק את הפערים. זה התחיל בסרטון הווידיאו שם ניסה להסביר "לאזרחי ישראל היקרים האהובים" שהוא מעולם לא חשב לנתק את עצמו מההנהגה של המחנה הלאומי.

אתמול הוא כבר ירד לשטח, הלך לפתע לעשות סיור בבית החולים הדסה בעין כרם ואחר כך חזר לחיים גם בפייסבוק עם סטטוס ארוך נגד הממשלה והטיפול באומיקרון, כאילו שהטיפול שלו היה אידיאלי ממש.

קשה להפריז במשמעות הפוליטית של הקאמבק של נתניהו, אחר שהיה כבר עם רגל וחצי מחוץ למערכת. שני דברים יתגלו בזמן הקרוב.

ראשית, נתניהו ימתן ואולי ישנה לגמרי את היחס שלו למערכת המשפטית. ראינו את זה כבר בסרטון שהפיץ ביום שני. המתקפות הבוטות על הפרקליטות ואפילו על התקשורת כמעט ונעלמו.

נתניהו עדיין לא ויתר על העסקה החלומית שכמעט קיבל אצל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, רגע לפני שהוא מסיים את תפקידו בעוד כשבועיים, והוא בונה על חידוש המגעים ואולי על עסקה עם היועמ"ש הבא או הבאה.

נתניהו עדיין לא ויתר על העסקה החלומית שכמעט קיבל אצל מנדלבליט, רגע לפני שהוא מסיים את תפקידו בעוד כשבועיים, והוא בונה על חידוש המגעים ואולי על עסקה עם היועמ"ש הבא או הבאה

מרתק יהיה לראות גם את אמיר אוחנה, דוד אמסלם, דיסטל-אטבריאן, שלמה קרעי וכל האחרים –  האם הם יקבלו הוראה מגבוה למתן מעכשיו את המסרים נגד המשטרה והפרקליטות לטובת הבוס?

שנית, נתניהו בחן היטב מבחוץ את קרבות הירושה שהתחוללו על כסאו מהיום שבו חשף בן כספית את המו"מ על הסדר טיעון, לפני שבועיים בדיוק. נתניהו לא יעבור על זה בשקט. לוין הרי כבר הצהיר, כפי שנחשף בזמן ישראל, שאסור בכלל לדבר על היום שאחרי. ח"כ מיקי זוהר הוסיף אתמול כי "כל העיסוק ביום שאחרי נועד להקדים את לכתו של נתניהו".

בימים הקרובים נדע האם נתניהו הוא שעומד מאחורי ההתקפות הקשות של ח"כ מירי רגב על ישראל כ"ץ  – "כ"ץ הוא גדעון סער החדש", אמרה – והאם הוא יחריף בעצמו את הטון מול כ"ץ, אחד האנשים החזקים בליכוד, שמקבל כבר תמיכה עתידית מדוד ביטן ודוד אמסלם.

בימים הקרובים נדע האם נתניהו הוא שעומד מאחורי ההתקפות הקשות של ח"כ מירי רגב על ישראל כ"ץ  – "כ"ץ הוא גדעון סער החדש", אמרה – והאם הוא יחריף בעצמו את הטון

מעניין יהיה לראות מה נתניהו יעשה גם עם ניר ברקת, שצובר תאוצה בימים האלה. ואיך הוא יתייחס לאוחנה, שגם הוא ומקורבתו דיסטל-אטבריאן התחילו לדבר על "היום שאחרי".

נתניהו ירצה באופן טבעי לבצר את מעמדו אחרי התסיסה הגדולה בליכוד. הוא יודע היטב לערוף ראשים. הוא לא מאמין לאף אחד ובאף אחד מסביבו, וגם את זה ראינו בשבועיים האחרונים.

נדמה שכמה בכירים בליכוד יצטרכו עכשיו להסתתר במערות. עדיין לא נמצא האיש בליכוד שיכול לצאת בשלום ממלחמה שיכריז עליו בנימין נתניהו.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
כל הזמן אמרתי שביבי לא ימין ובטח לא ליכוד אלה רק לעצמו דואג ולעזעזל ישראל.. והינה באה העסקה וכמה צדקתי שביבי מכולם התעלם ורק לעצמו שוב דאג עד שהכל נשבר והלך. פתאום ביבי חוזר עם דאגה ליש... המשך קריאה

כל הזמן אמרתי שביבי לא ימין ובטח לא ליכוד אלה רק לעצמו דואג ולעזעזל ישראל.. והינה באה העסקה וכמה צדקתי שביבי מכולם התעלם ורק לעצמו שוב דאג עד שהכל נשבר והלך. פתאום ביבי חוזר עם דאגה לישראל? שנתיים ויותר ללא תקציב עם חוב ענק לקופת המדינה עשה.. עכשיו הוא לנו דואג? או שוב לעצמו קהל בבונים רוצה?

אוהבים את שלום ירושלמי, ואת 'זמן ישראל' בכלל - איכות בגובה העיניים. לענייננו, ביבי זה טרגדיה יוונית, תאבת הבצע העבירה אותו על דעתו, ויחד עם העונג שבשררה הגיעה הנרקיסיזם - בקיצור, סרט ער... המשך קריאה

אוהבים את שלום ירושלמי, ואת 'זמן ישראל' בכלל – איכות בגובה העיניים. לענייננו, ביבי זה טרגדיה יוונית, תאבת הבצע העבירה אותו על דעתו, ויחד עם העונג שבשררה הגיעה הנרקיסיזם – בקיצור, סרט ערבי של יום שישי בשעה ארבע לפני 40 שנה עם פאריד שאוו'קי ועוד. איזה בעסה יא אללה, לא בא לי עכשיו ללעוס גת מזה שהתעסקתי בביבי השרלילה (רק שישמור על הזיזה בכלא, שלא יעשו לו שם דיגי-דיגי…)

עוד 717 מילים ו-3 תגובות
סגירה