אם תרצו - קלמן ליבסקינד

הפגנה נגד מתווה הפליטים מול ביתה של שרת הפנים איילת שקד, 17 במרץ 2022 (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
אבשלום ששוני/פלאש90
הפגנה נגד מתווה הפליטים מול ביתה של שרת הפנים איילת שקד, 17 במרץ 2022

קלמן ליבסקינד במאמר במעריב בכותרת "איילת (שקד), שובי הביתה: שרת הפנים קרסה מול הקמפיין האגרסיבי משמאל" מאמץ את הטיעונים ואת שיטות התעמולה של "אם תרצו". לא ברור אם ליבסקינד נשמע יותר כדובר של "אם תרצו", שופר של "אם תרצו", או חבר ב"אם תרצו".

במאמר שכותרתו "איילת, שובי הביתה: שרת הפנים קרסה מול הקמפיין האגרסיבי משמאל" מאמץ ליבסקינד את הטיעונים ואת שיטות התעמולה של "אם תרצו"

מהמאמר של ליבסקינד:

"איילת שקד שוב קרסה. ביום שלישי שעבר היא התייצבה מול אזרחי ישראל והציגה מתווה מידתי לקליטתם של מי שיצאו מאוקראינה ואינם זכאי חוק השבות. היא הגבילה את מספרם ל־5,000. היא הבהירה שממילא כבר נמצאים כאן כ־25 אלף נוספים"

"אלא ששקד לא הצליחה להחזיק מעמד […] והודיעה שלפי המתווה החדש יוכלו להגיע הנה גם קרובי משפחה לא יהודים של ישראלים, שבחלק גדול מהמקרים לא יהודים בעצמם".
.
"האוקראינים שמגיעים אלינו לא באים משדה הקרב אלא ממדינות בטוחות, ושממילא בכוונתנו לקלוט המוני פליטים אוקראינים, רק שאנחנו מעדיפים את אלה מביניהם שהם זכאי חוק השבות".

"אם תרצו" בשלטי רחוב ובפייסבוק:

"המהגרים מאוקראינה שמגיעים לישראל עוברים דרך האיחוד האירופי שכבר מוכן לקלוט, לסייע להם, להעניק להם זכויות. אסור למוטט את שערי המדינה בגלל תעמולה הקוראת להכניס מהגרים שבפועל אינם פליטים. דורשים משרת הפנים שקד מדיניות הגירה אחראית – חייבים לשמור על המדינה היהודית.

"ישראל הסכימה לקלוט 100,000 אוקראינים זכאי חוק השבות, רובם אינם יהודים. זאת בנוסף למתווה של קליטת 5,000 שאינם זכאי חוק השבות ועשרות אלפים שכבר שוהים בישראל. עכשיו יש מי שרוצים לפתוח את השערים ולהציף את המדינה בעשרות אלפי מהגרים שאינם זכאי חוק השבות".

"אם תרצו" וליבסקינד לא רוצים את הפליטים מאוקראינה בישראל, ולצורך זה הם משתמשים בחצאי אמת. שניהם טוענים שהפליטים אינם פליטים. לפי ליבסקינד "האוקראינים שמגיעים אלינו לא באים משדה הקרב אלא ממדינות בטוחות", ולפי אם תרצו הם כלל לא פליטים, הם מהגרים. "המהגרים מאוקראינה שמגיעים לישראל עוברים דרך האיחוד האירופי שכבר מוכן לקלוט, לסייע להם, להעניק להם זכויות… אסור למוטט את שערי המדינה בגלל תעמולה הקוראת להכניס מהגרים שבפועל אינם פליטים".

הם לא רוצים את הפליטים מאוקראינה ולכן משתמשים בחצאי אמת, לפיהן הפליטים אינם פליטים. לפי ליבסקינד הם "לא באים משדה הקרב אלא ממדינות בטוחות", ולפי "אם תרצו" הם לא פליטים אלא מהגרים

"אם תרצו" וליבסקינד לא רואים בכלל פליטים. אצל ליבסקינד מדובר על "מי שיצאו מאוקראינה", ואצל "אם תרצו" מדובר "בעשרות אלפי מהגרים שאינם זכאי חוק השבות". למעשה, מדובר בפליטים אוקראינים שבורחים מההרס ומהמוות. ולא מדובר במדיניות קליטה אלא במתן זכות שהייה ועבודה לפליטים עד יעבור זעם.

"אם תרצו" וליבסקינד חרדים לכאורה לרוב היהודי בישראל. זה לא מסתדר עם המספרים. גם אם יבואו מאה אלף פליטים מאוקראינה ויקבלו אזרחות הם לא ישנו את המאזן הדמוגרפי. ובמקרה הזה מדובר על פליטים שלא יקבלו אזרחות אלא אפשרות לשהות בארץ.

ליבסקינד מסביר "שממילא בכוונתנו לקלוט המוני פליטים אוקראינים, רק שאנחנו מעדיפים את אלה מביניהם שהם זכאי חוק השבות". ו"אם תרצו" אומר זאת בבוטות: "דורשים משרת הפנים שקד מדיניות הגירה אחראית – חייבים לשמור על המדינה היהודית".

במילים אחרות, "אם תרצו" וליבסקינד אינם רוצים לקבל את הפליטים מאוקראינה אלא אם הם יהודים.

כדאי להזכיר להם את דברי פרופ' מישל רבל, יהודי דתי שעלה לארץ מצרפת:

"הפגנת חמלה ופתיחת לב כלפי כל אדם באשר הוא נברא בצלם אלוקים, הוא תנאי לצביון היהודי של המדינה ולשמירת ערכיה כפי שנפרשו בתורה. קליטת גרים פליטים במסגרת פיקוח נפש היא חובה לכל אזרח ישראל, חילוני ודתי כאחד".

נראה שליבסקינד וחברי "אם תרצו" לא רק שכחו להיות יהודים, אלא שכחו מה זה להיות בני אדם. רוממות היותם יהודים רחמנים בפיהם, אבל הם לא נוהגים לפי ערכי היהדות והם לא רחמנים.

הם חרדים לכאורה לרוב היהודי בישראל. זה לא מסתדר עם המספרים. גם אם יבואו מאה אלף פליטים ויקבלו אזרחות (והפליטים האלה לא יקבלו), לא ישתנה המאזן הדמוגרפי

הפליטים האוקראינים האלו הם אנשים, בעיקר נשים, שעולמם חרב עליהם. שמבקשים מחסה כי הבית שלהם הפך לאזור מלחמה, ולמדינת ישראל יש את הכוח ואת האפשרות לתת להם את זה. אבל לליבסקינד ול"אם תרצו", אין את הרצון ואין את הנכונות ואין את החמלה האנושית כדי לעשות זאת. למרות שליבסקינד הוא חובש כיפה, הוא השיל מעליו את הציוויים המוסריים של הנביאים.

אמנון פורטוגלי הוא חוקר תאגידים, ניאוליברליזם ואנרגיה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
פוסט אחלה, כתוב תענוג. בזכות טיפוסים כמו ליבסקינד רואים יותר ברור את אוהבי ה' מחד, ומאידך את רוקדי עגל הזהב, המסריחים פנימית אך מתעטפים בבושם של כיפה, ציצית, תפילין, שמירת שבת, ובעיקר -... המשך קריאה

פוסט אחלה, כתוב תענוג. בזכות טיפוסים כמו ליבסקינד רואים יותר ברור את אוהבי ה' מחד, ומאידך את רוקדי עגל הזהב, המסריחים פנימית אך מתעטפים בבושם של כיפה, ציצית, תפילין, שמירת שבת, ובעיקר – פוזת הקנאי ליהדות. אני מעדיף חבר גוי נקי לב, ולא יהודי כבן גביר או ליבסקינד המצחינים מתוך אמונתם השקרית ורדיפתם את הפרסום והחיים הטובים

עוד 636 מילים ו-3 תגובות
סגירה