אוצר מילים
מושגי יסוד להבנת המציאות הישראלית
הֶסְכֵּם

חשיפה בלעדית: אמיר בן-דוד מפרסם את ההסכם שנחתם בין אביגדור ליברמן (להלן ״ישראל ביתנו״) לבין בני גנץ, יאיר לפיד, משה בוגי יעלן וגבי אשכנזי (להלן ״כחול-לבן״) בנוגע לחלוקת עודפי קולות המצביעים התמימים במועד ב' של בחירות 2019

"ראיתי את התגובה של הליכוד שהצחיקה אותי. נתניהו עשה הסכם כניעה עם חמאס. אני עשיתי הסכם עודפים עם כחול לבן, נראה לי עדיף"

(אביגדור ליברמן, 20 באוגוסט 2019)

הסכם שנערך ונחתם בישראל

בין אביגדור ליברמן
(להלן "ישראל ביתנו")

לבין בני גנץ, משה (בוגי) יעלון, גבי אשכנזי ויאיר לפיד
(להלן "כחול-לבן")

בנוגע לחלוקת עודפי קולות המצביעים התמימים במועד ב' של בחירות 2019

הואיל ו"ישראל ביתנו" ו"כחול-לבן" הן שתי מפלגות המתמודדות בבחירות בלי שמישהו מבין במה הן באמת מאמינות, על מה הן מתכוונות להיאבק, במי הן תומכות ומה הן מתכוונות לעשות אם וכאשר ירכיבו את הממשלה;

והואיל ו"ישראל ביתנו" מושכת שונאי ערבים ושונאי חרדים דוברי רוסית מהעשירונים התחתונים ו"כחול-לבן" מושכת שונאי ערבים ושונאי חרדים ילידי הארץ מהעשירונים העליונים;

והואיל וראשי שתי המפלגות חולקים סלידה עמוקה, תיעוב מוחלט ובוז גמור לראש הממשלה בנימין נתניהו;

והואיל ושתי המפלגות מחויבות לעשות כל מה שניתן כדי להחליף את ראש הממשלה בהקדם ואז להמשיך ולנהל את ענייני המדינה בדיוק כמוהו;

לפיכך הוצהר, הותנה והוסכם בין הצדדים על חלוקת עודפים כדלהלן:

  1. "כחול-לבן" ו"ישראל ביתנו" יוסיפו להשתמש לאורך כל מערכת הבחירות בכל ארסנל הטיעונים השחוק שלהן בלי לומר דבר חדש או מעניין, ומאידך שתי המפלגות מתחייבות לא לתקוף זו את זו, עד שהנסיבות ישתנו וישתלם להן לחזור ולתקוף זו את זו.

    במסגרת הבנות אלו, "כחול ביתנו" ו"ישראל לבן" מתחייבות להוסיף ולכסח את בוגדי השמאל הקיצוני, לבזות את הטפילים החרדים ולהאשים את הטרוריסטים הערבים, כולל שימוש מניפולטיבי, אלטרנטיבי וקריאטיבי בעובדות תוך זריעת פילוג ושנאה, בלי שהדבר ימנע מהן להכריז על פי הצורך, שהן בסך הכל מפלגות מרכז מתונות, שכל מטרתן לאחד את העם ברוח המורשת הציונית המפוארת של מנהיגי האומה בעבר, מנחם בגין, יצחק רבין ו/או יוסף (טומי) לפיד (השם האחרון נוסף להסכם כדרישה מטעם "כחול-לבן", בלי שנלווית סנקציה להתעלמות ממנו).

  2. כאקט של רצון טוב על ההיענות לבקשה המוזרה האחרונה, יצהיר יאיר לפיד (בתגובה לחשיפה של שלום ירושלמי בזמן ישראל, לפיה יש עתיד בחנה פרישה מרשימת "כחול-לבן" לטובת חבירה אל ליברמן): "היו אלף איש שדיברו והעלו אלף רעיונות, יש בלי סוף שמועות, אבל אני בחיים לא הייתי שובר מילה או הסכם, בטח לא עם בני גנץ שאני מאמין לו וחבר שלו". בתמורה ליברמן מתחייב לא להתפקע מצחוק בנוכחות מצלמות ומכשירי הקלטה.

  3. שתי המפלגות מתחייבות לבקר, לגנות, להוכיח בשער, לנגח ולקטול את כל מופעי השחיתות והסיאוב של נתניהו, בני משפחתו והמקורבים אליו.

    במסגרת חלק זה בהסכם מתחייבים ראשי "כחול-לבן" לא להזכיר ולו ברמז את כל פרשות השחיתות החמורות שבהן הורשעו בכירי "ישראל ביתנו". כמו כן מתחייבת "כחול-לבן" לא להטריד את ליברמן בשאלות קשות על מיליוני הדולרים שהגיעו באורח פלא לחשבונות בנק עלומים בקפריסין שהיו רשומים על שם בתו של ליברמן, מיכל, ועל שמו של הנהג שלו, איגור שניידר.

    כמו כן מתחייבים ראשי "כחול לבן" לא להזכיר ולו ברמז את ההליך המדהים, שבסופו הורה היועץ המשפטי לממשלה לגנוז את תיק החשדות נגד ליברמן בעבירות של הלבנת הון, קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים והטרדת עד, כולל אירועים משונים ומעוררי תמיהה, שקרו לעדים שונים בתקופת החקירות.

    בנוסף מסכימים ראשי המפלגות, כי השם מרטין שלאף לא יוזכר כלל במערכת הבחירות, בהתאם לעקרון המשפטי המקובל: "מה שקורה בווינה, נשאר בווינה".

  4. עד ליום הבחירות יחלקו ראשי המפלגות את הכותרות והשערים של "ידיעות אחרונות", לפי המפתח הבא: בשבוע שבו שער "7 ימים" יוקדש לבכיר ממפלגה אחת, יזכה בכיר מהמפלגה השנייה לראיון מלטף במוסף הפוליטי ו/או בעמודי הכלכלה, בתוספת צילום מפרגן מאירוע זניח כלשהו הכולל קשישים/נכים/עולים/עניים/חיילים, על פי בחירתו.

    מוסכם, בהקשר זה, כי ראשי שתי המפלגות יימנעו כמיטב יכולתם מלהתייחס לחלקו של מו"ל "ידיעות אחרונות", נוני מוזס, בפרשה הידועה כ"תיק 2000".

  5. בכירי שתי המפלגות רשאים לומר כל דבר שעולה על דעתם ביחס לעזה בכלל ולשלטון חמאס בפרט, כולל שימוש במילים הרס, כתישה, מיגור, פצפוץ, חיסול, מחיקה, ריסוק, השמדה, פירוק, גירוש, הגליה וכיסוח.

    יחד עם זאת, כאקט של רצון טוב, מחוץ לתחולת מסגרת הסכם זה, מתחייבים ראשי שתי המפלגות שלא להזכיר זה לזה ולציבור את העובדה, שבמהלך שני העשורים האחרונים כיהנו כולם בתפקידי מפתח ביצועיים בצה"ל ובממשלה, בלי שקידמו ולו הצעה אחת ששיפרה את המצב הבטחוני בדרום.

  6. "כחול-לבן" ו"ישראל ביתנו" מתחייבות לפעול בכל דרך אפשרית – כולל העלאת סטוריז מצחיקים באינסטגרם, ראיונות בשבתרבות, ופרסום סרטוני רשת ילדותיים – להביא לידיעת הציבור כל פרט המחזק את הטענות, שראש הממשלה בנימין נתניהו הוא אדם מסואב, מושחת, חורש רע, תככן, נשלט על ידי אשתו ובנו ומסוכן לציבור.

    עם זאת – עד ליום הבחירות, שתי המפלגות לא יזכירו זו לזו את השנים הרבות שראשיהן כיהנו בממשלותיו של נתניהו, ישבו לצידו בקבינטים ביטחוניים, או שירתו תחתיו כרמטכ"לים.

    אחרי הבחירות, ובהתאם לתוצאותיהן, יחליטו ראשי המפלגות על המשך חוסר הטיפול שלהם בכל הסוגיות העקרוניות השונות שפורטו בהסכם זה ויחזרו לתקוף אחד את השני, כמידת הצורך.

  7. בדיחה גסה, ילדותית, מיותרת וחסרת טעם המסכמת את מה שהחתומים על ההסכם הזה יעניקו לציבור הרחב אחרי הבחירות.

אוצר צלילים: הפלייליסט השבועי

עוד 739 מילים
סגירה