איתמר בן-גביר (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90

בניסיון להצטייר ממלכתי, בן-גביר שולח מסרונים גם לאנשי שמאל-מרכז

בן-גביר עושה לעצמו "קמפיין ממלכתי" לפי הנוסחה המוכרת: תדרוכים של מובילי דעה עד כמה הוא השתנה, התבגר, נרגע ● אך בעוד שבמחנה הימין עוסקים בנרמולו של בן-גביר ובהכנה לקראת מינויו לתפקיד שר, בשמאל נשמעות זעקות שבר ● לא בטוח שבוחרי הימין מבינים את גודל התיעוב מהאיש ● וגם: בן-גביר חוזר על הקמפיין של משה פייגלין מ-2019, רק בלי הסוטול ● פרשנות

מספר מכרים קיבלו בימים האחרונים הודעת סמס ובה הקלטה קולית של ח"כ איתמר בן-גביר הקורא להם להצטרף אליו. אותם נמענים בוחרים מדי בחירות מפלגות הנמצאות על הציר מרצ-העבודה-יש עתיד. אחת הנמנעות להודעה הקולית האוטומטית של בן גביר הייתה בכלל ילדה בת 10, נטולת זכות בחירה.

וזהו המסר שבן-גביר נשמע אומר בהודעה:

"יש לי מסר חשוב מאוד עבורכם: מפלגת עוצמה יהודית פותחת את השורות ומזמינה את כל תומכי ארץ ישראל, תורת ישראל ועם ישראל להצטרף אלינו בבחירות הקרובות. אנחנו מזמינים את כולכם, מסורתיים, דתיים, חילונים, חרדים, אנשי פריפריה, שכונות, צברים, עולים חדשים. הגיע הזמן שלכל אוהדי הימין יהיה מקום שבו הם יכולים להרגיש בבית. תודה שהקשבתם לי ובזכותם ובעזרת השם נחזיר את הימין לשלטון. ומשהו קטן וחשוב אחרון: אם אתם מעוניינים לקחת חלק בהצלחה, הקישו 1".

הודעה הסמס הקולית ששלח איתמר בן-גביר, אוגוסט 2022

אין בהודעה עצמה דבר יוצא דופן, מעבר לסיסמאות בחירות נדושות, אך מעניין ששירות הפצת התכנים, עליו משלם בן-גביר (באמצעות כספי משלמי המיסים, כי מימון הבחירות שלו יוצא מהכיס של כולנו), מטרגט את מאגר הטלפונים שהייתם מצפים למצוא בידי מפלגת העבודה. יתרה מזאת, חלק ממספרי הטלפון שקיבלו את הסמס, הם של חברים רשומים במפלגת העבודה.

מבחינת בן-גביר, מדובר בניסיונות לשכנע את המשוכנעים. אלה הם אנשים שבוודאות מוחלטת לא יצביעו לאלט-רייט הישראלי.

בעוד שבמחנה הימין עוסקים בנרמולו של בן-גביר ובהכנה לקראת מינויו לתפקיד שר (אם לבנימין נתניהו יהיו לפחות 61 מנדטים להקמת ממשלה), בשמאל נשמעות זעקות שבר. לא בטוח שבוחרי הימין מבינים את גודל התיעוב מהאיש.

בעוד שבמחנה הימין עוסקים בנרמולו של בן-גביר ובהכנה לקראת מינויו לתפקיד שר, בשמאל נשמעות זעקות שבר. לא בטוח שבוחרי הימין מבינים את גודל התיעוב מהאיש

בן-גביר עושה לעצמו "קמפיין ממלכתי" לפי הנוסחה המוכרת: תדרוכים של מובילי דעה עד כמה הוא השתנה, התבגר, נרגע. כמעט היה נדמה שיש פה פרסומאים שמוכרים מרכך שיער או ניחוח כביסה חדש.

כאשר רעייתו של בן-גביר, איילה, נשאלה לפני כמה חודשים על הסרת התמונה של ברוך גולדשטיין מקיר הסלון בבית, היא אישרה שכך היה. כאילו זהו הסממן הישראלי המובהק להתמתנות. ובאותה נשימה הוסיפה שבכל זאת, הם החליטו להשאיר את תמונת הרב מאיר כהנא "כי אני פשוט תולה תמונות שאני מקבלת במתנה".

לפני מספר ימים, בן-גביר שכח שהוא אמור להצטייר כמתון, לפחות עד לרגע סגירת הרשימות, ולו רק כדי לממש את משאלות הלב של יו"ר האופוזיציה נתניהו ולאפשר לו להדביק חזרה את הציונות הדתית, עוצמה יהודית ונעם לרשימה אחת גדולה.

בן-גביר השיב ברוחב לב לשאלות על גירוש ישראלים שהדעות שלהם אינן מקובלות עליו. "כשנרכיב את הממשלה אני אקדם את חוק הגירוש שיגרש מכאן כל מי שפועל נגד מדינת ישראל לחיילי צה"ל", אמר לספי עובדיה ויניר קוזין. "זורקי אבנים ובקבוקי תבערה על חיילים יגורשו מכאן. מי שפועל נגד המדינה כמו עופר כסיף יגורש. אולי לאירופה, צריך שם ידיים עובדות".

בן-גביר האשים ברדיו את חברי הכנסת איימן עודה ועופר כסיף בהיותם "תומכי טרור". אולם חבר הכנסת היחיד כיום שהורשע בעבירות הקשורות לטרור, הוא בן-גביר עצמו. הוא הורשע בבתי המשפט בישראל שמונה פעמים – בגין התפרעות, הפרעה לשוטר, הסתה לגזענות, שתי הרשעות בגין החזקת חומר תעמולה עבור ארגון טרור ושתי הרשעות על תמיכה בארגון טרור.

ארגון הטרור בהרשעותיו של בן-גביר, הוא תנועת כ"ך מיסודה של מאיר כהנא, אותו אדם שתמונותו תלויה עד היום בביתה של משפחת בן-גביר.

חבר הכנסת היחיד כיום שהורשע בעבירות הקשורות לטרור, הוא בן-גביר עצמו. ארגון הטרור בהרשעותיו של בן-גביר, הוא תנועת כ"ך מיסודה של מאיר כהנא, שתמונותו תלויה עד היום בביתה של משפחת בן-גביר

בן-גביר הוא פייגלין בלי הסוטול

ההתנהלות הפוליטית של בן-גביר היא תזזיתית. זה אולי מסייע לו בסקרים, אך לא בטוח שזה יועיל לו ביום הבחירות. כמה אנשים באמת מאמינים שבאמת ירוץ בנפרד מבצאל סמוטריץ', ולא שהשניים למעשה מחכים לדקה ה-90, רק כדי לרוץ מדלת לדלת במסדרונות הכנסת ביום סגירת הרשימות? התמונות של בן-גביר נואם לעיתונות בפאתוס מחוץ לחדר ועדת הבחירות המרכזית בליל הגשת הרשימות זכורות היטב.

העובדה שבן-גביר מוביל בסקרים על סמוטריץ' מזכירה את מהלכיו של משה פייגלין לפני שלוש שנים וחצי, מעט לפני מערכת הבחירות לכנסת ה-21 באפריל 2019. מספר שבועות לפני אותן בחירות, מפלגת "זהות" בראשותו של פייגלין עמדה על 7 מנדטים בסקרים.

משה פייגלין בכנס פעילים של זהות בתל אביב, ב-27 באוגוסט 2019 (צילום: תומר נויברג/פלאש90)
משה פייגלין בכנס פעילים של זהות בתל אביב, ב-27 באוגוסט 2019 (צילום: תומר נויברג/פלאש90)

גם פייגלין היה אז תזיזתי ובלתי ניתן להכלה – התנפח מהסקרים, ניסה לשאת חן בעיני בוחרי מרכז תומכי לגליזציה, והצטלם לראיון הזוי בו עיסה את רגליו של גבר והצליף בהן. יש הטוענים שאותו מסאז' ציבורי הוא זה שהפיל אותו אל מתחת לאחוז החסימה בסופו של דבר.

בן-גביר רוכב על אותם סנטימנטים לאומניים, גזעניים, של עליונות יהודית. אך אצלו זה לא מלווה בקמפיין בריאות של רכיבה על אופניים ו/או במסרים בעד שימוש בקנאביס. לבן-גביר אפילו אין את ערך המוסף הזה, שקירב את פייגלין לצעירים מן המרכז.

אם הסקרים שמנבאים לבן-גביר הצלחה כזו כבירה בקלפיות מדויקים, הדבר יבוא על חשבון הציונות הדתית וסמוטריץ' שעשוי למצוא את עצמו כמו נפתלי בנט ואיילת שקד באותן בחירות ב-2019, עם 1,400 קולות חסרים כדי לחצות את אחוז החסימה.

אם הסקרים שמנבאים לבן-גביר הצלחה כזו כבירה בקלפיות מדויקים, הדבר יבוא על חשבון הציונות הדתית וסמוטריץ' שעשוי למצוא את עצמו כמו בנט ושקד, עם 1,400 קולות חסרים כדי לחצות את אחוז החסימה

הקיצוניות של בן-גביר ונכונות הליכוד לשתף איתו פעולה הן כבר עובדה מוגמרת. נתניהו הלבין את בן-גביר פעם אחר פעם, ואין כל ספק שאם בן-גביר אכן ישיג מספר גבוה של מנדטים, אצל נתניהו הוא יהיה השר הכי חזק, עם מאיר כהנא תלוי בסלון כתמיכה רעיונית.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
לקח לי פחות משלושת רבעי שעה להגיש תלונה נגד בן גביר בגין הטרדה טלפונית שלי ושל שני הילדים שלי שהם קטינים. להלן פחות או יותר העדות שמסרתי לחוקר: זה כבר כמה ימים שאני וילדיי מקבלים שיחות ... המשך קריאה

לקח לי פחות משלושת רבעי שעה להגיש תלונה נגד בן גביר בגין הטרדה טלפונית שלי ושל שני הילדים שלי שהם קטינים.
להלן פחות או יותר העדות שמסרתי לחוקר:
זה כבר כמה ימים שאני וילדיי מקבלים שיחות טלפוניות מוקלטות של איתמר בן גביר ממספרים שמתחלפים כל פעם כך שגם אם חוסמים את המספר, זה ממשיך לחזור על עצמו.
זו הטרדה לכל דבר ועניין. הילדים שלי לא צריכים לחוות את זה. אני, כפעילת שלום ודור שני לניצולי שואה, מרגישה מאוימת רק מלדעת שלאיש הזה יש את מספרי הטלפון שלנו, לאור החוקים שהוא רוצה לקדם.
זה חייב להיפסק.

רשמו בפניכם/ן את המספרים שמהם התקשרו אלינו:
050-280-8773
054-428-7058
054-390-6894
054-346-3857
050-434-2296
050-280-8904
054-235-2410
ותגישו תלונה גם אתם/ן אם זה קורה גם לכם/ן!

טל שניידר היקרה. סגנון הכתיבה הבוטה שלך והדחיה של אנשים מהשמאל שבטוחים כי המדינה היא הם. אנשי שמאל קיצוני המשוכנעים כי דעתם היא "המרכז" ו"האמת המוחלטת" אתם לא דוחים ומתעבים את "בן גביר... המשך קריאה

טל שניידר היקרה. סגנון הכתיבה הבוטה שלך והדחיה של אנשים מהשמאל שבטוחים כי המדינה היא הם. אנשי שמאל קיצוני המשוכנעים כי דעתם היא "המרכז" ו"האמת המוחלטת"
אתם לא דוחים ומתעבים את "בן גביר"
חלקים עצומים מהציבור חשים שאתם דוחים את כל מי שאינו אתם.
בידיכם אתם דוחפים את המדוכאים ל"בן גביר המושמץ"

תפסיקו לדכא ולהתייחס לאנשים מצד אחד בלבד כאל "לא לגיטימיים"

עוד 825 מילים ו-2 תגובות
סגירה