"יותר קשה ללמוד תורה מאשר להיות לוחם בחזית"

איש חסידות גור שהחליף את יעקב ליצמן הציג בריאיון בערוץ 13 את משנתו בנושא השוויון בנטל, ושחרר אמירות מקוממות על חשיבותם של לוחמי צה"ל ● בזמנים אחרים, דבריו היו מוציאים אלפים להפגין ברחובות ● אבל בחסות התיקו הפוליטי והחיזור המתמיד אחר המפלגות החרדיות, אנשי הליכוד, המחנה הממלכתי ואפילו יש עתיד מעדיפים לשתוק ● פרשנות

יצחק גולדקנופף בריאיון לערוץ 13 (צילום: צילום מסך, ערוץ 13)
צילום מסך, ערוץ 13
יצחק גולדקנופף בריאיון לערוץ 13

יו"ר אגודת ישראל יצחק גולדקנופף עדיין לא מוכר לציבור הרחב, אך הוא מסתמן כאיש פליטות הפה הגרועות ביותר של הכנסת ה-25.

איש חסידות גור, שהחליף את השר לשעבר יעקב ליצמן ומוביל כיום את רשימת יהדות התורה לכנסת, נשאל השבוע בריאיון לערוץ 13 על הטבות שיש לתת לחיילים משוחררים, ואחרי שגולדקנופף ציין כי יש להשוות את תנאי ההטבות שנותנים לחיילים משוחררים בסיוע לדירה, לתנאי ההטבות של אברכים ובני ישיבות, המשיך והשיב למראיינת ליאור קינן:

"את באמת חושבת שמי שיושב ולומד תורה הוא לא תורם שום דבר למדינת ישראל? זה שלומד תורה יותר קשה לו מאשר זה שהולך לחזית. תנסי לשלוח את בעלך (ספי עובדיה, שישב לצידה בשולחן המסעדה – ט"ש)  לללמוד תורה לחודש ימים. הוא יגיד לך, אני מוכן ללכת לצבא לעוד שנה ולא ללמוד תורה, כי יותר קשה. ללמוד את התורה ולזכור אותה ולהבין אותה".

"תנסי לשלוח את בעלך לללמוד תורה לחודש ימים. הוא יגיד לך, אני מוכן ללכת לצבא לעוד שנה ולא ללמוד תורה, כי יותר קשה. ללמוד את התורה ולזכור אותה ולהבין אותה"

ליאור קינן: "זה יותר קשה מלסכן את החיים שלך בשדה הקרב? לצאת לעזה, ליהודה ושומרון?"

יצחק גולדקנופף: "בואי, אין כל יום סיכונים, הסיכונים בארץ הם יותר מאשר הסיכונים בגבול".

בהמשך הסביר גולדקנופף, שכוונתו היא לכך שאזרחים ישראלים נרצחו אף הם ברחובות העיר בני ברק או אלעד. "הסיכונים הם לא רק בגבולות" אמר.

בשלב זה התערב אחד מיועצי הקמפיין של גולדקנופף ועצר את צילומי הריאיון. אחרי הפסקה קלה בה נאמרו דברים שלא לציטוט, הריאיון חודש וגולדקנופף ניסה לתקן את דבריו. מתברר שהוא מכיר כמה חיילים אישית. אפילו יש לו כמה מהם במשפחה, הוא אמר, וחתם: "אבל גם ללמוד תורה זה עבודה קשה".

מאחר שהמדינה נמצאת במערכת בחירות חמישית, ואין כמעט מי שמקשיב לפוליטיקאים הללו, הדברים נופלים על אוזניים אטומות. פוליטיקאי בא ופוליטיקאי הולך, ולציבור כבר אין חשק וכוח לשמוע את כל ההגיגים והשטויות.

לא רק שגולדקנופף לא עשה צבא, ולא הסתכן באופן אישי, הוא אפילו לא מנסה להבין ולהזדהות עם חיילים צעירים בני 18, שנאלצים לעמוד בצמתים וכפרים מסוכנים, לחדור לבתים של אנשים, לחפש כלי נשק ולחטוף אבנים ויריות, ערב ערב מזה חודשים. על מבצע "שובר גלים" הוא שמע? או שהידיעות המגיעות מדי יום על חיילים שמסכנים עצמם בכפרים פלסטיניים שקולות עבורו למדורי הרכילות?

יו"ר אגודת ישראל והעומד בראש רשימת יהדות התורה, הרב יצחק גולדקנופף, מצטלם בירושלים, 13 בספטמבר 2022 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יו"ר אגודת ישראל והעומד בראש רשימת יהדות התורה, הרב יצחק גולדקנופף, מצטלם בירושלים, 13 בספטמבר 2022 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

בעבר אמירות מסוג זה של גולדקנופף היו מקפיצות עשרות אלפים לרחובות להפגנה למען שוויון בנטל ודרישה שלא רק חילונים, דתיים, דרוזים ובדואים יצאו לשירות הצבאי הקשה ביותר, שקיים במדינות המערב.

יותר משהפגין את חוכמתו – אחרי הריאיון, אפשר בוודאות לומר שחכמה פוליטית אין לו וחכמת חיים, גם היא מוטלת בספק – גולדקנופף הוכיח ניתוק והתנשאות.

בישראל 2022, בה נהוג עדיין לחזר אחרי נציגי הציבור החרדי לצורך הקמת ממשלה, אין מי שיצא נגד אמירות שערורייתיות כאלה. בליכוד מחרישים, במחנה הממלכתי עסוקים בלחזר ולפרגן לחרדים. אפילו בסיעת יש עתיד לא רוצים ריב מתוקשר עם ש"ס ויהדות התורה ולא מגיבים לשטויות שגולדקנופף אמר. אם יש עוד מפלגה אחת שלא תסכים לקבל אמירות מן הסוג הזה, היא ישראל ביתנו.

בישראל 2022, בה נהוג עדיין לחזר אחרי נציגי הציבור החרדי לצורך הקמת ממשלה, אין מי שיצא נגד אמירות שערורייתיות כאלה. בליכוד מחרישים, במחנה הממלכתי עסוקים בלחזר ולפרגן לחרדים

גולדקנוף מזלזל בבוטות בציבור המשרתים ובני משפחותיהם. וגם כאשר הוא נזכר בפיגוע הטרור בעיר בני ברק, הוא מתעלם מכך שגם כשהיה צורך להגן על תושבי העיר, איש כוחות הבטחון אמיר חורי קיפח את חייו. מה היה קורה לו חורי היה מעדיף באותו ערב ללמוד לימודי דת ולא לדהור ברחוב אחרי הטרוריסט? גם אז לימודי הדת היו קשים יותר משירות קרבי?

המשפחה המתאבלת בהלוויית אמיר ח'ורי, 31 במרץ 2022 (צילום: דוד כהן/פלאש90)
המשפחה המתאבלת בהלוויית אמיר ח'ורי, 31 במרץ 2022 (צילום: דוד כהן/פלאש90)

גולדקנופף, כך לפי ראיון שנתן לזמן ישראל לפני כחודשיים וחצי, מתכוון לדרוש את תיק האוצר אם יהיה חלק מהממשלה הבאה. בתפקיד זה, הוא גם יהיה שר בקבינט הבטחוני מדיני. יצטרך לאשר מימון לאנשי מילואים בעת יציאה למלחמה, להגדיל את תקציב הבטחון ולחתום על רכש של ספינות, טילים וצוללות.

ניכר כי הוא יעדיף להקדיש את התקציב לעוד כוללים וישיבות, כי זה יותר חשוב מהגנה על גבולות המדינה.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
6
מי שמכיר יודע.... מי האיש ומה משנתו מנהל סמינר בית יעקב "הישן", איש שמנציח אפליה בין יהודים. מנהל סמינר שעוסק סייעות מידי שנה. האיש שיודע לקחת כל אגורה אפשרית מהמדינה ולהחזיר 0. מעניין ... המשך קריאה

מי שמכיר יודע…. מי האיש ומה משנתו
מנהל סמינר בית יעקב "הישן", איש שמנציח אפליה בין יהודים.
מנהל סמינר שעוסק סייעות מידי שנה.
האיש שיודע לקחת כל אגורה אפשרית מהמדינה ולהחזיר 0.
מעניין מתי עשו פעם אחרונה ביקורת במוסדות "בית יעקב" שלו. גוף נתמך לכל דבר ועניין.
לא בטוח, אבל יכול להיות מעניין .

עוד 611 מילים ו-6 תגובות
סגירה