שיעור בהסתה

חשיפה מדי שנה מקיים בית ספר חוף השרון מפגשים עם פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני, ומדי שנה האירוע מושך מחאות ● אולם השנה, המאבק נגד קיום האירוע חצה כל גבול ● פעילי ימין פתחו קבוצת ווטסאפ עבור התלמידים, ובלא ידיעת ההורים או צוות ההוראה שיסו בה את בני הנוער בעוצמה במשך כשבועיים ● התלמידים, רובם ככולם קטינים, נענו לקריאות בהתלהבות ● התוצאה: ביום האירוע הפכה המחאה לאלימה וגרמה לבהלה בקרב מורים ותלמידים ● ככה ייראה המאבק על מערכת החינוך בשנים הקרובות

רן כרמי בוזגלו מפגין בבית ספר חוף השרון, 13 בדצמבר 2022 (צילום: צילום מסך, עיבוד מחשב)
צילום מסך, עיבוד מחשב
רן כרמי בוזגלו מפגין בבית ספר חוף השרון, 13 בדצמבר 2022

בקבוצת ווסטאפ המכונה "לא מכניסים משפחות של מחבלים", התגוללה בשבוע שעבר השיחה הבאה בין רן כרמי בוזגלו, פעיל ימין רב-מעללים, לבין כמה בני נוער בגילאי תיכון מאיזור השרון:

תלמיד: חברים, גם ידידיה חבר שלי בא להפגנה הולך ליהיות שמח *

כרמי בוזגלו: אל תחששו! אני מבטיח לכם שרבים ילכו בעקבותיכם. אתם המנהיגים לעתיד. נדאג שכל התלמידים יסרבו להיכנס לכיתות. האמת תמיד מנצחת את השקר. בקרוב נחשוף את מסכת השקרים של ההנהלה הסוררת

תלמיד: רן אל תידאג. אני מבטיח לך שהמנהלת אחרי ההפגנה משנה את השם משפחה למוחמד אל ג'ברי

כרמי בוזגלו: חחההההה

הדיאלוגים האלה ודומיהם – טעויות הכתיב או טעויות בעברית הן כולן במקור, שמות התלמידים הושמטו – במסגרתם פעילים פוליטיים מן הימין הקיצוני משסים תלמידים קטינים בהנהלת בית הספר, מדרבנים אותם להגיע ולהפר את הסדר והלימודים במוסד החינוכי, ומפיצים טענות כזב כאילו ההנהלה וצוות המורים תומכים במחבלים ובני משפחותיהם ואף מארחים אותם אחר כבוד בבית הספר – רצו בקבוצה הזו במשך יותר משבועיים.

קללות, בדותות, התלהמות, בדיחות שחורות, כרוזים ומכתמים נגד ההנהלה עפו כמעט ללא הפסקה. בקבוצה המדוברת נכחו עשרות תלמידים בגילאים 17-14 וגם כמה מבוגרים. מבוגרים בודדים אלה (קומץ הורים ושלל פעילים פוליטיים שתפסו על הבלגן טרמפ), לפחות על פי תגובותיהם, לא ממש יכולים להתאים להגדרה "מבוגרים אחראים".

בשביל להבין איך נוצרה ההשתוללות הזאת בתוך קבוצת ווטסאפ המבוססת ברובה על תלמידים קטינים הרחק מעינם של ההורים – דיאלוג נפיץ שתרם להתלקחותה של סיטואציה מתוחה ממילא והסתיימה בדיווח על "אלימות, בריונות ותחושה של חוסר מוגנות" – צריך לחזור אחורה כמעט שלושה שבועות.

שבועיים ליום הדין: "מחר יוצאים לקרב"

כרמי בוזגלו משתף מכתב המיועד אל צוות המורים בתיכון חוף השרון.

תלמידה: רן כל הכבוד לך

כרמי בוזגלו: לך הכבוד. תעבירו למורים. עוד טיפה מאמץ ויקבלו עמוד שידרה

תלמידה: *

תלמידה: אלוף

כרמי בוזגלו: תדפיסו ותתלו בכל ביה"ס. תציפו!!!…אתם יכולים לעשות היסטוריה!!! להדפיס מאות עותקים ולהדפיק בכל מקום. גם מחוץ לביה"ס. יורידו? תדביקו עוד 10. קדימה!

תלמיד: בן גביר מגיע?

תלמידה: ב"ה

כרמי-בוזגלו: להפיץ את הפניה למורים, להדפיס ולהדביק בכל מקום. אתם האמיצים, ההולכים בראש המחנה. ורבים ינהרו בעקבותיכם. נערות ונערים בגילכם חצבו בדמם את מדינת היהודים. ועליכם מוטלת שליחות חשובה: לשמור על הגחלת המרחשת. נפלה בחלקכם הזכות העצומה להביא לידי ביטוי את הדי.אן.אי של עמנו המפואר. ואני יודע כי תעמדו במשימה.

בבית הספר התיכון בית החינוך המשותף חוף השרון, בו לומדים ילדי הקיבוצים והמושבים במועצה האיזורית חוף השרון כמו גם חניכי האקדמיה לספורט בוינגייט, לא נרתעים ממפגשים טעונים בין קורבנות הטרור היהודים לבין נציגי השכול הפלסטיני, על אף שמפגשים אלה תמיד שנויים במחלוקת.

מדי שנה מקיימת הנהלת המוסד מפגשים כאלה במסגרת אירועי "שבוע הסובלנות" ובחסות פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני, בו חברים מאות משפחות משני צידי הגדר אשר איבדו בן משפחה כתוצאה מהסכסוך המתמשך בין העמים.

למרות שההשתתפות באירועים אלה אינה מוגדרת כפעילות חובה ומיועדת רק לתלמידים בשכבה הבוגרת המעוניינים בכך, יצר האירוע המתוכנן השנה סערה עוד לפני שהתקיים. הורים טענו כי נודע להם על קיומו של המפגש בשלב מאוחר, כיוון שעד אז הסתירה ההנהלה את כותרת המפגש הטעון תחת השם התמים "עגבניות ירוקות ומטוגנות", עובדה שנחשפה בערוץ 12 שבוע לפני הארוע עצמו.

ביום האירוע התקיימו הפגנות מחוץ לבית הספר בהשתתפות הורים, תלמידים ונציגי משפחות שכולות שקרוביהם נפגעו מפעולות טרור ואיבה. מי שניצח על אירועי המחאה הוא רן כרמי בוזגלו, פעיל ימין צבעוני במיוחד שהוביל בזמנו את מחאת הרחוב נגד העמדתו לדין של אלאור אזריה.

רן כרמי בוזגלו (צילום: אבנר הופשטיין)
רן כרמי בוזגלו (צילום: אבנר הופשטיין)

במשך יותר משבועיים ניהל כרמי בוזגלו קמפיין אגרסיבי נגד המפגש המתוכנן בתיכון חוף השרון, וקרא לתלמידי התיכון להחרים את האירוע ו"לצאת לקרב" חזיתי נגד הנהלת בית הספר והמורים.

בשרשרת סרטוני וידיאו שהקליט לא חסך כרמי בוזגלו בהפרזות, והציג את ההתנגדות האקטיבית של תלמידים למפגש שיח עם בני משפחות פלסטינים (אשר לא היו מעורבים בשום פעילות אלימה) בשורה אחת עם פעולות הפרטיזנים נגד הנאצים באירופה ועם מגש הכסף של הצעירים אשר מסרו נפשם למען המדינה במלחמת העצמאות.

בסרטון שפרסם בטוויטר, כרמי בוזגלו פנה אל התלמידים:

"מחר אנחנו יוצאים לקרב. קרב נחוש שהוא בראש ובראשונה הפגנת נאמנות למדינה וגם הוקרת תודה לאלה שמסרו נפשם על קידוש השם והמולדת. מולנו התארגנות שזוממת לכרסם בזהות היהודית של מדינת היהודים…המטרה שלהם למחוק אותה קליל מעל אדמת המזרח התיכון הישן-חדש. ואתם כפי שנוער התקומם לאורך כל ההסטוריה של עמנו המפואר, גם במאבק בנאצים ימח שמם ובצוררים וגם במערכות ישראל…לי יש כבוד להילחם איתכם, זכיתי להוביל לוחמים ואני אומר לכם את המחמאה הגדולה ביותר שאני נותן: הייתי יוצא איתכם לקרב. אפגוש אתכם בבוקר".

עד כאן מחאה לגיטימית, גם אם ההשוואות לנאצים הופכות אותה למוגזמת. אולם במקביל להפגנות מחוץ לבית הספר גלשו השנה המחאות גם אל בין כותלי המוסד החינוכי, כאשר כמה מהתלמידים התפרעו בתוך בית הספר ושיבשו את שיגרת הלימודים.

"אחת האימהות וכמה תלמידות ותלמידים ניסו באלימות וביריונות להפריע לקיום יום הלימודים של השכבות האחרות, לרבות מניעת קיומו של מבחן בעברית לתלמידי שכבת י"א", דיווחה ההנהלה במכתב להורים ולתלמידים. "היו ביטויי אלימות ופגיעה בחברי הנהלה ובצוות. תלמידות ותלמידים רבים וכן חברי צוות חשו תחושה קשה של חוסר מוגנות. כתוצאה מכך מבחן בלשון לשכבה י"א נדחה".

האירועים החריגים הללו הובילו לתמיכה בלתי מסויגת בהנהלת בית הספר מצידם של ראש המועצה אלי ברכה ושל ועד ההורים הבית ספרי שנציגיו הביעו "שאט נפש מהתנהלות של תלמידים והורה שחרגו מגבולות הטעם הטוב והתירו כל רסן".

אז איך קרה שדווקא השנה העניינים יצאו מכלל שליטה? האם מדובר בריאקציה לאקלים הפוליטי המתלהט? לזמן ישראל נודע שההתפתחות לא היתה טבעית כל כך. מתברר שגם מאחורי הקלעים מלאכת שיסוי התלמידים ב"אויב" – ההנהלה וצוות המורים – פעלה ביתר שאת, ללא ידיעתם של חלק גדול מההורים.

שבוע לאירוע: "תעשיית שקרים נבזית"

תלמיד: רן הוא גיבור ישראל ונלחם עבורכם כפי שנלחם על הלוחמים שלו. צפו בכתבה ותבינו

(מצרף סרטון יוטיוב המספר את סיפור התרסקות מסוק יסעור וגבורתו של כרמי בוזגלו)

כרמי בוזגלו: בוקר טוב, את המסמך הבא חובה להעביר לכל המורים, התלמידים והוריהם

(מצרף מסמך שכותרתו "לא מכניסים משפחות מחבלים")

מנהלת בקבוצה (כנראה אחת האימהות): *

כרמי בוזגלו: שימו לב!!! נודע לי מהמורים שציוו עליהם להכין רשימות של תלמידים שלא מתכוונים להיכנס למבחן ב- 13.12 עוד כשל ממסכת ההפחדות והאיומים של המנהלת. תאשרו שאתם נכנסים ונפתיע אותם  🙂

עדנה חידקל (ד"ר למדעי המדינה ופעילת ימין): רן, בשנה שעברה ולמרות ההפגנה שקיימנו מחוץ לכותלי בית הספר, המחבלים כן נכנסו והמפגש איתם כן התקיים! זו הרי איננה השנה הראשונה שהמפגש הזה מתקיים. אל תאמינו אם יודיעו לפתע שהמפגש מבוטל! זוה הטעייה! כך היה גם בשנה שעברה!

כרמי בוזגלו: ברור. המנהלת מניפוליטיבית. הפעם נגיע בהמונינו

כבר ב- 30 בנובמבר פנה כרמי בוזגלו במכתב אל סגל המורים וקרא להם לצאת בגלוי נגד המנהלת, עירית על-דור שפירא. את המכתב פרסם גם בטוויטר:

"אני מבין שאתם נתונים ללחצים מאסיביים מצד המנהלת. ברם דווקא כעת עליכם להתייצב בעוז נוכח שטיפת המוח שהיא מבצעת לתלמידים, תוך ניצול סמכות לצורך מרות. תפקיד המחנך לחנך לחשיבה עצמאית, לא להאביס באג'נדות פוליטיות. מה גם, שבמקרה דנן מדובר בתעשיית שקרים נבזית המשרתת את אויבנו המרים…התלמידות והתלמידים שלכם יתגייסו מחר לצבא. מדובר בנוער מצוין שיתרום למדינה ובחלקו ישרת בקרב. הם ימצאו עצמם מול אויב אכזר. הבלבול שנוטעת בהם המנהלת עלול עלות להם בחייהם. תזמינו אותי לפגישה ואחשוף בפניכם את פרצופה האמיתית של ההתארגנות החתרנית, הפרצוף שכל כך מתעקשים להסתיר".

לאחר שליחת המכתב נודע למורים בבית הספר על כי כרמי בוזגלו אף פתח קבוצת ווטסאפ אשר בה משדלים תלמידים, ללא ידיעת הוריהם, לצאת נגד ההנהלה וצוות המורים. אחד מאנשי בית הספר נכנס לקבוצה ותיעד את התכתובת בה.

הוא הופתע לגלות כי מהר מאוד הפכה ההתכתבות בקבוצה למפגן תמוה ומקומם של ניסיון להשפיע על נערים ונערות, רובם ככולם קטינים, להחרים את בית ספרם, לרדוף באופן אישי ובוטה את המורים והמנהלים שלהם ואף להילחם בחבריהם לספסל הלימודים "השמאלנים" במלוא העוצמה.

התכתובת ממחישה כי כרמי בוזגלו – אשר הצהיר בעבר בראיון לזמן ישראל "אני לא פרובוקטור" – חדל להבין את ההבדל בין מחאה פומבית בשטח ציבורי לבין שידול ישיר ומניפולטיבי של קטינים, רובם ללא ידיעת הוריהם, ואשר ככל הנראה דירבן תלמידים לחצות את הקווים.

התכתובת בקבוצה נפתחה בקריאה של כרמי בוזגלו אל התלמידים לפנות באופן ישיר אל המורים:"אני מבקש שתעבירו למורים את הפנייה שלי. אל תחששו!".

חלק מהתלמידים מתחילים לגלות התלהבות. אחד מהם מגיב בהתרגשות: "מרגיש סוכן מוסד שהולך להרוג את נסראלה".

תלמיד אחר שואל: "בן גביר יגיע?" וכרמי בוזגלו מאשר: "עובד על זה. רוב הסיכויים שכן".

איתמר בן גביר והצל אחרי תוצאות המדגם בבחירות לכנסת ה-25, 1 נובמבר 2022 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
איתמר בן גביר והצל אחרי תוצאות המדגם בבחירות לכנסת ה-25, 1 נובמבר 2022 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

כאשר האווירה בקבוצה מתחממת, וכמה תלמידים מעיזים למחות על דבריו של כרמי בוזגלו, כמה תלמידים מימין מבקשים מ"שמאלנים" לצאת מהקבוצה. כרמי בוזגלו נראה מרוצה:

"הכל טוב. אנחנו לא סותמים פיות, כמו השמאל הצבוע. תמשיכו בנחישות ובהתמדה. אתם מקור לגאווה…תנו לשמאלנים לטנף ולגדף. זה ממחיש, יותר מכל, את טיבם".

תלמידה: "ניסיון ההשתקה לא יעבוד להם. מנסים להשתיק אותנו, להוריד לנו שלטים. כל מי שמוריד דיקטטור ולוקח לנו את הזכות להתבטא".

תלמיד: "הוריד לנו הכל אבל שמנו מחדש".

תלמידה: "מניפולציות שקריות".

בינתיים עובר כרמי בוזגלו להעלאת הקלטות וסרטונים הקוראים לתלמידים להילחם חזיתית במנהלת בית הספר ולהחרים את הלימודים:

"כבר לא מדובר בשמאל וימין…כל מי שרואה עצמו אזרח המדינה חייב להתקומם. פשוט ביזוי זכר הנופלים, אסופת שקרים פשוט הכל. כל ההתנהלות של המנהלת היא שרשרת ארוכה של שקרים ומניפולציות. אתם חייבים להתקומם. האנשים האלה לא ראויים לחנך! האנשים האלה לא ראויים לחנך אתכם. לכן אני אומר לכם: אל תיכנסו לכיתות! תגיעו להתייצב תאמינו לי אף אחד לא יגע בכם. יש לכם אחלה גב. תאמינו לי חומה בצורה. אל תוותרו! מחר זה מבחן שלכם כאזרחים שעתיד המדינה נשען עליכם".

בהקלטה אחרת הוא אומר:

"שימו לב איך המנהלת מנסה להשתיק, להפחיד. קובעת מבחן גורלי דווקא ביום של המפגש השערורייתי. מסירים את הכרוזים שלכם, אבל אל תוותרו. אנחנו נגבור על כל השטיקים, הטריקים המניפולציות. כי אתם נושאים בליבכם את האמת הצרופה".

ובהקלטה שלישית:

"הבנתי שמורידים לכם את הדפים שאתם תולים. אל תוותרו. תכתבו מתחת בכתב יד 'מי שמוריד – דיקטטור'. אני רוצה להציף כל יום את מורי בית הספר. זאת מלחמה! ותזכרו: הם מניפולטיביים, הם סותמי פיות. הם משקרים. הם מסתירים את האמת. אנחנו בגלוי ובגאון".

יומיים לפני: שלום, שמי שי גליק

תלמיד: זה חבר שלי ידידה, עיתונאי מפורסם. אנחנו נראה להם מאיפה משתין הדג

מנהלת בקבוצה: כל הכבוד *

כרמי בוזגלו: מעול

תלמידה: אלוף

תלמיד: "דיברתי עם הצל וחיים גוזלי. הם יגיעו.  בתקווה

מנהלת בקבוצה: *

כרמי בוזגלו לא היה היחיד שראה בקבוצה נתיב פוטנציאלי להשפיע על בני הנוער. מהר מאוד נכנסת לקבוצה דמות חדשה. "שלום רב, שמי שי גליק, מנכ"ל בצלמו", הוא מכריז. "לפי החוק (בבית הספר) חייבים להזמין (למפגש עם הפלסטינים) נציגים מכל הצדדים. אודה להזמנתי".

שמאי (המכנה עצמו לעיתים שי) גליק התפרסם לאחרונה כמי שהיה שותף להפצת הסיפור השקרי על הרופא בהדסה, וכמי הוביל לפסילת הקרנתו של סרט על חברון במועצה אזורית פרדס חנה.

כרמי בוזגלו מרוצה מהתוספת החדשה לקבוצה: "שי גליק עומד בראש ארגון 'בצלמו' שפועל רבות לבלימת השמאל החתרני", הוא מסביר התלמידים. "לזכותו נזקפים הישגים רבים. לא לבלבל עם 'בצלם' ארגון שמאל שפוגע בחיילים".

גליק משיב: "יאללה, אפשר לבלבל ואז המנהלת תזמין אותי".

שי (שמאי) גליק (צילום: אורן פרסיקו)
שי (שמאי) גליק (צילום: אורן פרסיקו)

אחד התלמידים משתף פוסט של ידידיה אפשטיין, שהתפרסם לאחרונה בתור העיתונאי הצעיר בישראל, נער בן 15, שמדווח על האירועים הצפויים בבית הספר תחת הכותרת (השקרית) "רוצים להסביר לנוער שצה"ל נוראי בבית הספר".

"טירוףףףףף", כותב אפשטיין, "בית הספר המשותף חוף השרון מתכנן להביא משפחות של מחבלים לבית הספר להרצאה לתלמידים כמה צה"ל נוראי והסתה שלמה כמה צה"ל רוצח ילדים". כאמור, אף מילה בדיווח הזה אינה נכונה.

בינתיים, גליק מנצל את הבמה הטרייה לפמפם הפגנות של הארגון שלו נגד הקרנת סרטים בפרדס חנה ובתל אביב. "בואו הערב לתמוך ולחזק נכי צה"ל ומשפחות שכולות מול קומץ שמאל קיצוני שבאים מתל אביב לפגוע במרקם העדין של מושבת פרדס חנה ולפגוע בחיילי צה"ל", הוא מצהיר. הוא גם מבקש מחברים בקבוצה לארגן לו מרואיינים. אחרי הכל, כל ישראל חברים.

בשלב מסוים, רשימת אנשי הציבור המתגייסים לחנך את הצעירים משתדרגת גם בנציג חדש מבית הנבחרים הישראלי.

"בוקר טוב", מכריז כרמי בוזגלו ב-6 בדצמבר, "נמצא איתנו חבר הכנסת אלמוג כהן מעוצמה יהודית. איש יקר שעושה לילות כימים על הגנת המולדת. הוא מגיע להפגנה ואיתו עוד חברי כנסת. איתמר יעשה מאמץ להגיע".

חבר הכנסת אלמוג כהן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
חבר הכנסת אלמוג כהן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ח"כ כהן מגיב: "כבוד גדול להיות פה". הוא נשאר בקבוצה כפי הנראה, אך כמתבונן מהצד.

דמות נוספת שמצטרפת לחגיגה היא ד"ר עדנה חידקל, מרצה למדע המדינה וליחסים בינלאומיים ופעילה פוליטית מחדרה. גם היא לא חושבת לרגע שלנוכח הקהל הצעיר בקבוצה כדאי אולי לנסות ולהרגיע מעט את הרוחות.

חידקל מבשרת לאחת התלמידות, המובילה את המחאה, כי סידרה לה ראיון באחת מתחנות הרדיו המקומיות. "הוא רצה לראיין אותי", אומרת לה חידקל, "אבל אמרתי לו שלתלמידה האמיצה מגיעה הרבה יותר".

יום לפני: "אני מגיע לפה עם צבא"

כרמי בוזגלו: "דברתי כעת עם המורה הסורר".

תלמיד: אלוף! אף אחד לא ישתיק אותנו! לא יסתום פיות

כרמי בוזגלו: אל תחששו!!! יש לכם ממני גב חזק מאוד. תאמינו לי שאף מורה/מנהלת לא ירצו לפתוח מולי חזית.

תלמיד: מלך!!!!

תלמיד: ככה מיישרים מורה סורר

כדי להראות שהוא לא סתם מאיים, עובר כרמי בוזגלו לשדל את הילדים באמצעות מפגני נקמה במורים. הוא מפרסם שיחה שיזם עם מורה בבית הספר אותו הוא מאשים ב"השפלת תלמידה", ב"סתימת פיות" ובמעורבות בפגיעה בתלמידים.

באותה שיחה מוקלטת, המוצגת לראווה בקבוצת הווטסאפ כמו במשפט שדה, כרמי בוזגלו מאשים את המורה (שנשמע מופתע מהשיחה ומנסה דווקא לקיים עימו דיאלוג) כי יש לו "עדויות מוקלטות מתוך חדר המורים" על "פעילותו המזיקה" כביכול.

את "ההוכחות" לפעילות הזו כרמי בוזגלו נמנע מלהציג, אך מהדיאלוג עולה תמונה לפיה המורה נזף בתלמידה שהובילה את המחאות בתוך בית הספר, ואף השתמשה באופן בוטה וקולני במיקרופון.

רן כרמי בוזגלו (צילום: אבנר הופשטיין)
רן כרמי בוזגלו (צילום: אבנר הופשטיין)

לשווא מנסה המורה להסביר את עצמו שוב ושוב, אך כרמי בוזגלו לא מניח לו להשלים משפט, מבהיר שכרגע הוא "יוצא עם הסיפור לתקשורת" ומציע למורה "להתנצל בפני התלמידה על מה שצעקת לה", מבלי לפרט מה בדיוק צעק. מכאן השיחה מתחילה להיראות כמו איום לכל דבר:

כרמי-בוזגלו: "אני אגיד לך, נכון שאתה יודע מי אני?"

מורה: "אבל תגיד לי מה צעקתי".

כרמי-בוזגלו: "לא, זה לא משנה. מורה לא יכול להשפיל תלמידה ולומר לה 'את עולה לי על הדציבלים'. עכשיו אני נותן לך הזדמנות לרדת מהסולם הגבוה, כי אם לא אני הולך להכול – לתקשורת, לאגודה לזכויות הילדים, זה על גבול הטרדה מה שעשית. כי ניצלת מרות לצורך סמכות! עכשיו אני אתן לך הזדמנות לרדת מהעץ, אבל אם אתה מכיר את רן כרמי בוזגלו, מדובר באפשרות אחת ויחידה! … אני מוכן לתת לך עד מחר. אם לא, אתה לא מבין, תהיה פה מלחמה כוללת בסגנון פון קלאוזוביץ".

המורה: "רן, רן…"

כרמי בוזגלו: "חבל, אין לי זמן. אתה רוצה לעשות תיקון?"

המורה: "רגע, רגע".

כרמי בוזגלו: "אתה מוכן להתנצל בפניה?"

המורה: "אני מוכן לדבר איתה".

כרמי בוזגלו: "אני אגיד לך עוד משהו. אתם יכולים לשטוף את המוח של הילדים היקרים האלה אבל אני…עזוב, אתם משקרים. כל מה שאתם עושים. דרככם היא דרך המניפולציה. אני לא אתן לכם להרעיל את הילדים".

המורה ממשיך לנסות להסביר את עמדתו ואת עמדת בית הספר, אך לשווא. כרמי בוזגלו כבר במסר הבא: "ביום שלישי אני מגיע עם צבא. הצבא הזה נושא איתו שליחות קדושה. אני מגונן על התלמידים שלנו. אם אתה לא מתנצל, מחר תהיה פה מלחמת עולם".

כרמי בוזגלו מטמיע את ההקלטה בקבוצת הווטסאפ ומעדכן: "דיברתי כעת עם המורה הסורר". אחד התלמידים מאבחן: "נראה לי המורה הזה בוחש בשוקו".

בכל מקום, וביתר שאת בתכתובת בקבוצה, מקפיד כרמי בוזגלו למסגר את המפגש המתוכנן כמתן כבוד ובמה ל"מחבלים ארורים", וכזלזול בזכרם של קורבנות הטרור היהודים. חלק מהתלמידים משתפים פעולה עם הקו הזה, ומשתפים בקבוצה פוסטים ברוח זו מהרשתות החברתיות. המילה "מחבלים" מופיעה שוב ושוב וכאמור, גם כותרת הקבוצה מבהירה זאת: "לא מכניסים משפחות מחבלים".

אלא שלפחות על פי תוכנית האירוע שכרמי בוזגלו עצמו משתף בקבוצה, התיאור הזה רחוק מלהיות נכון. על פי התוכנית, האורחים הפלסטינים שהוזמנו להשתתף בשיח שהתקיים במסגרת המפגש בבית הספר הם אנשים נורמטיביים.

אחד מהם הוא ערב עראמין ששכל את אחותו בת העשר שנהרגה מירי של חייל מג"ב ליד בית ספרה ב-2007. התיק נגד השוטרים במקרה זה נסגר, אבל אין חולק שבת העשר בוודאי לא השתתפה בשום צורה ב"אירועי טרור" כשמצאה את מותה.

מנחה אחר הוא יעקוב א-ראבי, אשר אישתו עאישה א-ראבי נהרגה מאבנים שמתנחלים זרקו על מכוניתם לפני ארבע שנים. האירוע נחקר כ"טרור יהודי" בידי שב"כ, ונגד אחד מהמפגעים אף הוגש כתב אישום. מדינת ישראל אף הכירה בהריגתה כ"פעולה איבה".

פוסט של פורום המשפחות השכולות באינסטגרם אחרי הארוע בתיכון חוף השרון (צילום: צילום מסך)
פוסט של פורום המשפחות השכולות באינסטגרם אחרי הארוע בתיכון חוף השרון (צילום: צילום מסך)

בין אם המתנחלים אשמים במותה ובין אם לא – אין חולק כי א-ראבי היא קורבן לכל דבר, ובוודאי לא השתתפה בשום אירוע פח"עי מכל סוג שהוא, אפילו אם מקבלים את "התחקיר" עליו מדווח כרמי בוזגלו ולפיו נהרגה בגלל ש"מחבלים ארבו והסתתרו מאחורי אוכלוסייה אזרחית".

אורח שלישי איבד את אביו אשר לקה בהתקף לב כשעוכב במחסום ורביעי איבד את אחיו אשר חצה את הגבול מירדן לגדה ב-1970 ונורה. כרמי בוזגלו טוען כי הבחור "ייתכן שתכנן פיגוע". כך או כך, אף אחד מאלה שהוזמנו לכנס אינו עומד, אפילו בדוחק, בהגדרה "מחבל".

שעת השי"ן: "נלמד אותם לקח שלא ישכחו לעולם"

כרמי בוזגלו: אני רוצה להביע את הערכתי העמוקה על אומץ ליבכם. עשיתם, היום, דבר גדול והבסתם מנגנון דורסני. תמשיכו להגן על חברי הקבוצה ותזכרו: הרוע הצרוף מתקפל נוכח האומץ והנחישות. היה לי כבוד להפגין איתכם. תמיד זמין לכל דבר

תלמיד: מלך!

תלמיד: אתה באמת *

תלמידה: כל הכבוד לכולם.

תלמיד: תודה רבה לרן שלא עזב אותנו

כרמי בוזגלו: את השיר הנפלא הזה אני מקדיש לכל אחת ואחד מכם. שיר שהוא סיפור חיי…

(משתף את "נגד הרוח" של שלום חנוך)

כרמי בוזגלו: המנהלת המובסת מגייסת תמיכה. זה לא יעזור לה. היא הושפלה עד עפר

ערב ההפגנה, הרוחות בקבוצה סוערות. עוד ועוד סרטונים מופצים, ולצידם הבטחות לאורחים שיגיעו להפגנה הצפויה, בהם משפחות של נפגעי טרור. כרמי בוזגלו משתף פניית-איום נוספת שלו אל מורה באמצעות הווטסאפ, כולל שמה.

"אני מבקש את תגובתך על מחיקת הסרטון מקבוצת הווטסאפ של הכיתה", הוא כותב למורה, אשר מסבירה כי מחקה את הסרטון מכיוון שמדובר בקבוצה שאין בה מקום לדיונים בנושאי השעה: "זוהי קבוצה להודעות של צוות החינוך בלבד", היא משיבה.

התכתבות ווטסאפ בין רן כרמי בוזגלו ואחת ממורות בית הספר התיכון חוף השרון (צילום: עמוד הפייסבוק של רן כרמי בוזגלו)
התכתבות ווטסאפ בין רן כרמי בוזגלו ואחת ממורות בית הספר התיכון חוף השרון (צילום: עמוד הפייסבוק של רן כרמי בוזגלו)

כרמי בוזגלו לא מרוצה מהתשובה: "זו התגובה שלך? אני מתכוון לעורר תהודה ציבורית עצומה… מאפשר לך לעשות 'תיקון' ולהעלות את הסרטון מחדש. מציעה לך בידידות לנצל את המחווה. זה הולך להיות סיפור גדול מאוד".

"פשוט חוצפה. (המורה) צריכה להתפטר", מגיבה מובילת המחאה מהדור הצעיר, וכרמי בוזגלו מסכים: "בושה…לא יאמן. שפל המדרגה".

"מחר משביתים את בית הספר", מודיעה התלמידה, "כולם ככוח אחד".

כרמי בוזגלו עובר למניפסט הסיום לקראת האירוע מחר:

"אל תחששו. אנחנו נושאים שליחות קדושה. אלה המתיימרי לחינוך מתגלים במלוא עליבותם. ואנחנו נלמד אותם לקח שלא ישכחו לעולם. תעבירו בבקשה הלאה: בכל השנים שאני מנהל מאבק עיקש נגד החדרת משפחות מחבלים למוסדות חינוך לא נתקלתי בתופעה כזו: מנהלת הנוקטת בכל הדרכים הפסולות כדי להרעיל את לבבות התלמידים בתעמולה שמאלנית. היא אינה בוחלת בשקרים ובמניפולציות ומונעת מהתלמידים למחות על שטיפת המוח. אני קורא לכם להגיע מחר בבוקר לתיכון חוף השרון ולהפגין עמנו. המטרה: להשבית את בית הספר ולמנוע בכך את האירוע השערורייתי. יגיעו חברי כנסת והורים ששכלו את יקיריהם בצבא ובפיגוע טרור".

"יאללה, נעשה למנהלת בית ספר", מגיב אחד התלמידים.

ביום האירוע, כאמור, זולגים מפגינים מהכיתות ומהרחוב אל תוך רחבת בית הספר, מעוררים מהומה, מקימים שאון רב ולטענת הסגל גם משתוללים. ההנהלה, החוששת מהתלהטות הרוחות, נאלצת לבטל את המבחן שתוכנן ומורים מדווחים על פחד.

"כל הכבוד!!!", מבשרים בקבוצה. "הצלחתם לבטל את המבחן של כיתות י"א".

בימים אחר כך משתרר שקט בקבוצה. הדגלים קופלו, ה"מחבלים" הלכו הביתה. אבל שלשום (ראשון), לקראת גמר המונדיאל, מתעוררת הקבוצה לחיים וכמה מהתלמידים מבקשים לעודד את נבחרת צרפת או ארגנטינה, בהתאם לנטיית ליבם, וגם לברך את חברי הקבוצה, ובעיקר את גיבורה כרמי בוזגלו, באיחולי חג חנוכה שמח.

אולי זו רוח הקרב במגרש בקטאר, אולי זכר דם המכבים – מחזירים לשיח את אמירות ההסתה נגד החושך הגדול שבאמת צריך לגרש: מנהלת בית הספר על-דור שפירא.

"רן, יש לי הרגשה המנהלת עושה שיחת ועידה עם נסראלה מה לעשות איתנו", מעדכן תלמיד וזוכה למענה מכרמי-בוזגלו: "נדאג שתדליק נרות בבונקר".

תגובות

משרד החינוך ושרת החינוך יפעת שאשא-ביטון מסרו בתגובה: "ניסיון להלך אימים על צוותי הוראה, כמו גם הסתה מכוונת של תלמידים כלפי צוותי ההוראה, היא חציית קו אדום, שרק ממשיכה לעודד את האלימות נגדה כולנו מנסים לפעול לילות כימים, במערכת החינוך ומחוצה לה.

"משרד החינוך מגבה את צוותי ההוראה, ועומד לרשותם ככל הנדרש על מנת לוודא שבטחונם האישי והמקצועי יישמר".

רם כרמי בוזגלו מסר בתגובה: "אני עומד מאחורי כל הברה (שכתבתי), מאחורי כל פעולה.

"ההתנהלות של המנהלת היא שערורייתית, רצופה בשקרים ובמניפולציות. היא מנצלת את הסמכות שלה לצורך הטלת מרות. היא שוטפת את מוח התלמידים וגם מרעילה את הלבבות בתעמולה שמאלנית קיצונית.

"אני מאד מאד שמח שהתלמידים גילו אומץ, הצליחו לבלום את ההתנהלות הנפסדת ולא פחדו גם לא מהאיומים – הביאו לביטול המבחן שנקבע להם כדי שלא יפגינו. השקר הוא מפלטו של הנבל ולכן היא מציפה בשקרים ובחצאי אמיתות וכמובן שזה לא מרתיע אותי".

שי גליק, מנכ"ל בצלמו, מסר בתגובה: "ראשית לגבי הסיפור עם הרופא מהדסה, חזרתי בי והודיתי בטעותי מתוך הגינות ויושרות. לגבי הקבוצה, אני לא הקמתי את הקבוצה או ניהלתי אותה ורק הצטרפתי אליה. לא רק זאת אלא אף סולקתי ממנה על ידי מארגני הקבוצה בסוף.

"לגופו של דבר, אני כמובן נגד כל אלימות מילולית ופיזית. חוזר מנכ"ל משרד החינוך מחייב את בתי הספר להשמיע את שני הצדדים – זו דמוקרטיה אמיתית  – והצעתי לתלמידי בית הספר לדרוש את יישום החוזר מהנהלת בית הספר, שלצערי התכחשה לו.

"אמשיך לפעול להגברת זכויות אדם והשמעת קולות כל הצדדים".

פנינו גם לד"ר עדנה חידקל, אך טרם קיבלנו את התייחסותה.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
6
מעולה, צריך לעקור את הפלסטינאים מקיומינו, שיעשו את הכנסים האלו אצלם.....אבל, גם אתם יודעים וגם הם יודעים, שמטרתם, היא השמדת העם היהודי בארצו, וההתחלה היא, לפגוע באחדות. כשחדלי אישים, נו... המשך קריאה

מעולה, צריך לעקור את הפלסטינאים מקיומינו, שיעשו את הכנסים האלו אצלם…..אבל, גם אתם יודעים וגם הם יודעים, שמטרתם, היא השמדת העם היהודי בארצו, וההתחלה היא, לפגוע באחדות.
כשחדלי אישים, נותנים במה לעם המומצא, זו תחילתה של תק' ריקבון.
עם ישראל חי.

לפני שנה נעשה נסיון של רכ"ב לחבל במפגש השנתי של תלמידי י"א בבית הספר בו אני מלמד עם נציגי פורום המשפחות השכולות. בעקבות גילוי דעת שפרסמתי, כמורה וכבן שכול, בזכות המפגש, נכנס הנ"ל לדף הפ... המשך קריאה

לפני שנה נעשה נסיון של רכ"ב לחבל במפגש השנתי של תלמידי י"א בבית הספר בו אני מלמד עם נציגי פורום המשפחות השכולות. בעקבות גילוי דעת שפרסמתי, כמורה וכבן שכול, בזכות המפגש, נכנס הנ"ל לדף הפייסבוק שלי והציף אותו באיומים. על שכול הוא מדבר? הגנה על כבוד חללי צה"ל והמשפחות השכולות מעניינת לו את קצה הציפורן.

עוד 3,233 מילים ו-6 תגובות
סגירה