ברית המילה היא החיים שלי. לא רק שהיא נותנת לי שמחה אלא היא גם עיקר הזהות שלי. אני רב ומוהל כאן בארץ כבר יותר מעשור. במשך השנים ראיתי התקפות רבות על הפולחן. אבל עדיין, ההרגשה קשה יותר כשההתנגדות באה מבפנים. וכך קרה לאחרונה.
ברית המילה היא החיים שלי. לא רק שהיא נותנת לי שמחה אלא היא גם עיקר הזהות שלי. אני רב ומוהל כבר יותר מעשור וראיתי התקפות רבות על הפולחן, אך ההרגשה קשה יותר כשההתנגדות באה מבפנים
חיים לייטר הוא רב, מוהל, מסדר קדושין וחבר בית דין פרטי. הוא הקים את מגן הברית, ארגון המחויב לשמירה על הטקס הקדוש של ברית המילה, וכן על הילדים הנימולים. הוא עלה לארץ ב-2009 ומתגורר באפרת עם אשתו וארבעת ילדיו.
פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עכשיו, לאחר סיום המלחמה מול איראן ולפני הסבב הבא אם חלילה יבוא, זה הזמן לבחינת תפקוד המערכות העירוניות כדי שלפעם הבאה נגיע מוכנים יותר. לא אקים כאן זעקה גדולה בשאלה איפה היינו כל השנים האלה, מה נעשה מאז סוף מלחמת לבנון הראשונה, השנייה, ועשרות המבצעים שצה"ל ביצע והיה בהם פוטנציאל להסלמה ולפגיעה בעורף.
איך קרה שאחרי כל זאת הגענו למלחמה הזו עם עורף חשוף ולא ערוך מספיק?
פאר לי שחר היא עיתונאית, חברה בוועד הפעיל של מפקדים למען ביטחון ישראל, בוועדת ההיגוי של פורום ארגוני השלום ופעילת שלום בתנועת נשים עושות שלום. היא חברה במועצה הדתית של עיריית תל אביב. בעלת ותק של עשרות שנים בתקשורת - בגלי צה"ל (ככתבת הראשונה ביומני החדשות) וככתבת מדינית ופוליטית בעיתונים חדשות ועל המשמר ועורכת ומגישה יומני חדשות ותוכניות מלל ברשת ב של קול ישראל.
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
כי הכל דיבורים גבוהים בתכלס לא מתפקדים .מס רכוש זורק את המפונים מצד לצד השמאים עושים מה שהם רוצים. אין שר אוצר אין ראש ממשלה שדופק על השולחן ואומר עד כאן תטפלו במפונים תוך שבוע תאשרו את הבקשות וקדימה תסיימו עם זה
וזה לא קורה כי אנחנו המפונים אולי צריך לשנות ולקרוא לנו פליטים ואני ימני מאז ומעולם
ככה לא מנהלים ככה לא מתנהגים
12 ימים הספיקו למתקפת הפתע של ישראל ועמה מתקפת המחץ של ארה"ב על איראן ומתקני הגרעין של משטר הטרור האיראני. ההישגים עד הפסקת האש, שנכפתה על איראן, מרהיבים ומעוררים השתאות רבתי.
הגאווה הלאומית ותחושת הגאולה העומדת במפתן הדלת עדיין מורגשת בחזקה. תחושות דומות לאלו ששררו בארץ מיד לאחר מלחמת ששת הימים – של אופוריה לאומית אדירה לאחר ניצחון חסר תקדים של ישראל על מדינות ערב המקיפות אותה.
הרב ד"ר יצחק בן דוד הוא ראש בית המדרש "שערי ציון" ביד הרב נסים בירושלים, מרצה באוניברסיטת רייכמן, ורב קהילה בצור הדסה.
אין אדם שחגג יום הולדת ולא שמע לפחות פעם אחת את הברכה: "עד מאה ועשרים שנה". ומי מאתנו לא שר בילדותו או שמע את השיר "שתזכה לשנה הבאה, עד מאה ועשרים שנה"?
מפתיע לגלות, אך הברכה הפופולרית הזו אינה המצאה מודרנית, אלא מיוחסת למנהל הקריאטיבי הגדול מכולם: אלוהים. בספר בראשית (פרק ו פסוק ג) נכתב:
דפנה צרויה היא אזרחית ותיקה, תל אביבית. פעילה ויזמית חברתית. נציגת תל אביב במועצת האזרחים הוותיקים הארצית, שהוקמה על ידי הגוינט וקרן דליה ואלי הורביץ. בעלת הפודקאסט "בטל בשישים", שבו יחד עם שני שותפים מדברים על הגיל השלישי מזווית ייחודית ועם הומור.
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
כתבה מעניינת. כאדם זקן, אני לא מרגיש שום שהמדינה הולכת לקראת אנשים מבוגרים. נכון, אני לא משלם על הנסיעות בתחבורה הציבורית וזוכה להקלות מס, על פי חוקים שנחקקו בעבר.
מקבלי ההחלטות בממשל הנוכחי חוששני, שאנשים מבוגרים, מעניינים אותם כקליפת השום. גם בנושא זה, המציאות תהיה שמי שיכול להרשות לעצמו כלכלית, יזכה לאריכות ימים מיטבית, בעוד שהשאר, ידחקו לשוליים. עצוב לראות איך סדרי עדיפויות ממשלתיים לא נכונים, פוגעים באיכות ובאריכות הימים של אנשים מבוגרים, שאין להם קול ברור וחזק, או לובי, שמייצג אותם.
הגיע הזמן לומר את דעתך
רוצים להגיב? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט ולהגיב לכתבות? הצטרפו לזמן ישראל רוצים שנשמור לכם את הלייקים שעשיתם? הצטרפו לזמן ישראל
- לכל תגובה ופוסט עמוד בזמן ישראל שניתן לשתף ישירות ברשתות החברתיות ולשלוח באימייל
- עמוד הפרופיל הפומבי שלך ירכז את כל התגובות שפרסמת בזמן ישראל
- אפשרות להגיש פוסטים לפרסום בזמן ישראל
- אפשרות להגיב לכתבות בזמן ישראל
- קבלו את המהדורה היומית ישירות לתיבת האימייל שלכם
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
מזמן לא קראתי מאמר רשלני ומופרך כמו המאמר הזה. לייטר, כתב מאמר המתיימר להישען על מקורות מדעיים אמינים אך כולל בין השאר קביעות שהן בגדר פייק ללא סימוכין, או סימוכין מספרות פופולרית.
בין השאר אנו מוצאים בכתבה את הפסקה הבאה: "הסטטיסטיקה בעיתון הרפואי "UpToDate" מראה כי סיבוכים מתרחשים בשיעור נמוך להפליא:
"שיעור הסיבוכים הקשורים להליך המילה אצל הילוד, בזמן או לאחר המילה, הוא בערך 2-6 סיבוכים לכל 1,000 בריתות. שיעור זה גדל פי 20 אצל בנים שנימולו בגיל 8-9, ופי 10 עבור מי שנימול לאחר גיל 10".
אלא שהעיתון Up To Date אינו עיתון רפואי מדעי במובן המקובל, אלא עיתון למטרות רווח המפרסם מאמרים שלא ברור אם עברו ביקורת עמיתים מקובלת.
גרוע יותר, שיעור סיבוכים בהיקף של כ- 2–6 לכל 1,000, הוא גבוה מאוד, אפשר לומר שאינו קביל. אבל אצל מחבר המאמר אלו הם "סיבוכים מתרחשים בשיעור נמוך להפליא".
ב-2021 נולדו בישראל לאימהות יהודיות כ-68,000 ילדים זכרים. בשיעור סיבוכים הקשורים להליך המילה אצל היילוד, בזמן או לאחר המילה, בהיקף של כ- 2–6 לכל 1,000 כריתות מילה, נקבל שבכל שנה היו כ- 136 עד 400 מיקרים של סיבוכים רפואיים. זה מספר גבוה מאוד. (אני בטוח שיש שגיאה בהערכת שיעור הסיבוכים בכתבה).
זה לא המקום לדון בחסרונות ובסיכונים בהליך המילה, עיקר ההצדקה לפי כותב המאמר, היא דתית.
לפי לייטר "ברית המילה שמרה על זהותנו אלפי שנים ואם ירצה ה' זה ימשיך לנצח."
זו וטענות דומות אחרות הן טענות מופרכות.
מעניין אם הטיעונים של לייטר תופסים גם למילת נערות ונשים. אני לא יודע אם וכמה יהודים מתו על מנת לשמור על המילה. אני גם לא יודע אם וכמה אנשים ונשים מתו על מנת לשמור על מילת נשים.
מעניינת גם הקביעה שברית המילה שמרה עלינו כעם במשך אלפי שנים. זה לא מסתדר עם ההלכה, כאשר היהדות, לפי ההלכה, עוברת מהאם לבניה ולבנותיה, ולא מהאב הנימול.
ובהתייחס לקביעה שברית המילה שמרה עלינו כעם, באותה המידה אפשר לומר שהיא שימשה לשונאי העם היהודי כדי לזהות יהודים בפרעות ובפוגרומים ולפגוע בהם ולהרוג אותם.
באותה המידה אפשר לומר שאוגוסטינוס הקדוש מהיפו, שמר על העם היהודי במשך דורות, מאז המאה הרביעית לספירה. כתביו ותפיסתו של 'העד היהודי' קראו לשמר, ולא להשמיד את העם היהודי. מעמדם המושפל של היהודים הוא לתפיסתו של אוגוסטינוס, אות אזהרה מתמיד לאלו שהתכחשו לישו.
אפשר להמשיך, אבל המסר ברור. לייטר 'מדבר מהפוזיציה' ומוצא וממציא טיעונים, גם אם הם פייק ומופרכים, כדי לתמוך בעמדתו.
מעבר לכך שהיא אינה מגדירה יהדותו של אדם – היא כן לגמרי מגדירה דתות אחרות.
יש הרבה סיבות למה לא. אבל למה כן? מהי החשיבות הגדולה כל כך של המילה? האם זהו סוד? כשניסיתי לברר לא קבלת תשובה שמניחה את הדעת. ולכן יותר ויותר אנשים לא מוכנים לעשות את המצווה הזו.
אם תשאלו תליין האם הוא חושב שהעבודה שלו נחוצה הוא יגיד את אותה תשובה בדיוק. להחליט איפה הילד ילמד או האם יהיה לו שיער ארוך או קצר זה ממש לא זהה לפגיעה בלתי ניתנת לתיקון באבר המין שנועדה (עוד לפי הרמב"ם) להביא להפסקת ההנאה המינית ומיעוט כוחו של אותו אבר וכל זה בהתאם לדברי חז"ל שלאשה קשה לפרוש מן הערל (כי ההנאה המינית שלה גדולה יותר). אז אתה אדם חשוך ופרימיטיבי שאתה מקיים טקס פגאני שפוגע בשלמות האלוהית שנתן לנו גוף מושלם ואין שום צורך בניתוח הקוסמטי המסוכן שאתה עושה.