ברית המילה היא החיים שלי. לא רק שהיא נותנת לי שמחה אלא היא גם עיקר הזהות שלי. אני רב ומוהל כאן בארץ כבר יותר מעשור. במשך השנים ראיתי התקפות רבות על הפולחן. אבל עדיין, ההרגשה קשה יותר כשההתנגדות באה מבפנים. וכך קרה לאחרונה.
ברית המילה היא החיים שלי. לא רק שהיא נותנת לי שמחה אלא היא גם עיקר הזהות שלי. אני רב ומוהל כבר יותר מעשור וראיתי התקפות רבות על הפולחן, אך ההרגשה קשה יותר כשההתנגדות באה מבפנים
חיים לייטר הוא רב, מוהל, מסדר קדושין וחבר בית דין פרטי. הוא הקים את מגן הברית, ארגון המחויב לשמירה על הטקס הקדוש של ברית המילה, וכן על הילדים הנימולים. הוא עלה לארץ ב-2009 ומתגורר באפרת עם אשתו וארבעת ילדיו.
פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
מישהו יכול לכתוב לי הודעה משמחת ומחממת את הלב? כותבת אישה מודאגת ממרכז הארץ. זה מזכיר לי אמרה בערבית על אנשים מדוכדכים המבקשים מראש הכפר: "ספר משהו משמח – אפילו שקר".
בני אדם השרויים במצוקה זקוקים לעיתים למישהו שישפר את האקלים, יעלה את מצב הרוח ויפיח תקווה. מישהו ללכת אחריו, להאמין ביושרו, לישון בשקט כשיודעים שהוא מצוי על ההגה.
משה בן עטר הוא פובליציסט, מחבר הספר "המסע לישראל האחרת". עסק שנים בתכנון אסטרטגי והיה מנכ״ל המועצה הציונית בישראל, מנהל כפר הנוער יוענה ז'בוטינסקי, ומנהל המכון למחקר וחינוך בקרן כצנלסון. היה יועצם של כמה שרים ויועץ ליצחק הרצוג.
לאחרונה גיליתי במהלך נסיעה במונית שגם בבת-ים יש רחוב ששמו כ"ט בנובמבר. כבר ידעתי קודם לכן שבירושלים, בהרצליה, אולי גם בערים נוספות יש רחובות הנושאים אותו שם. כידוע, בכ"ט בנובמבר שנת 1947 הוחלט באו"ם על הקמתה של מדינת ישראל.
"עוד יהיו לנו רחובות שייקראו 'ה-7 באוקטובר'", הערתי בלגלוג מריר. ונהג המונית הגיב: "אף אחד לא יסכים לגור ברחוב שזהו שמו".
שלומית טנא היא עיתונאית לשעבר (ב"על המשמר" ובהמשך ב"ידיעות אחרונות")..יוצאת קיבוץ. ב-1981 החלה בסיקור עיתונאי שוטף של הקיבוצים.
הכי אהבתי את הפוזה של מגן העולם החופשי מול הנאצים.
מחולל הפיכה משטרית כדי להחריב את הדמוקרטיה ולהיות דיקטטור, ואז מציג עצמו כמגן הדמוקרטיה והעולם החופשי.
עו"ד דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. יליד שנת 73', נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.
כרונולוגיה של פרישה בלתי נמנעת
הגיע הזמן לומר את דעתך
רוצים להגיב? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט ולהגיב לכתבות? הצטרפו לזמן ישראל רוצים שנשמור לכם את הלייקים שעשיתם? הצטרפו לזמן ישראל
- לכל תגובה ופוסט עמוד בזמן ישראל שניתן לשתף ישירות ברשתות החברתיות ולשלוח באימייל
- עמוד הפרופיל הפומבי שלך ירכז את כל התגובות שפרסמת בזמן ישראל
- אפשרות להגיש פוסטים לפרסום בזמן ישראל
- אפשרות להגיב לכתבות בזמן ישראל
- קבלו את המהדורה היומית ישירות לתיבת האימייל שלכם
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
מזמן לא קראתי מאמר רשלני ומופרך כמו המאמר הזה. לייטר, כתב מאמר המתיימר להישען על מקורות מדעיים אמינים אך כולל בין השאר קביעות שהן בגדר פייק ללא סימוכין, או סימוכין מספרות פופולרית.
בין השאר אנו מוצאים בכתבה את הפסקה הבאה: "הסטטיסטיקה בעיתון הרפואי "UpToDate" מראה כי סיבוכים מתרחשים בשיעור נמוך להפליא:
"שיעור הסיבוכים הקשורים להליך המילה אצל הילוד, בזמן או לאחר המילה, הוא בערך 2-6 סיבוכים לכל 1,000 בריתות. שיעור זה גדל פי 20 אצל בנים שנימולו בגיל 8-9, ופי 10 עבור מי שנימול לאחר גיל 10".
אלא שהעיתון Up To Date אינו עיתון רפואי מדעי במובן המקובל, אלא עיתון למטרות רווח המפרסם מאמרים שלא ברור אם עברו ביקורת עמיתים מקובלת.
גרוע יותר, שיעור סיבוכים בהיקף של כ- 2–6 לכל 1,000, הוא גבוה מאוד, אפשר לומר שאינו קביל. אבל אצל מחבר המאמר אלו הם "סיבוכים מתרחשים בשיעור נמוך להפליא".
ב-2021 נולדו בישראל לאימהות יהודיות כ-68,000 ילדים זכרים. בשיעור סיבוכים הקשורים להליך המילה אצל היילוד, בזמן או לאחר המילה, בהיקף של כ- 2–6 לכל 1,000 כריתות מילה, נקבל שבכל שנה היו כ- 136 עד 400 מיקרים של סיבוכים רפואיים. זה מספר גבוה מאוד. (אני בטוח שיש שגיאה בהערכת שיעור הסיבוכים בכתבה).
זה לא המקום לדון בחסרונות ובסיכונים בהליך המילה, עיקר ההצדקה לפי כותב המאמר, היא דתית.
לפי לייטר "ברית המילה שמרה על זהותנו אלפי שנים ואם ירצה ה' זה ימשיך לנצח."
זו וטענות דומות אחרות הן טענות מופרכות.
מעניין אם הטיעונים של לייטר תופסים גם למילת נערות ונשים. אני לא יודע אם וכמה יהודים מתו על מנת לשמור על המילה. אני גם לא יודע אם וכמה אנשים ונשים מתו על מנת לשמור על מילת נשים.
מעניינת גם הקביעה שברית המילה שמרה עלינו כעם במשך אלפי שנים. זה לא מסתדר עם ההלכה, כאשר היהדות, לפי ההלכה, עוברת מהאם לבניה ולבנותיה, ולא מהאב הנימול.
ובהתייחס לקביעה שברית המילה שמרה עלינו כעם, באותה המידה אפשר לומר שהיא שימשה לשונאי העם היהודי כדי לזהות יהודים בפרעות ובפוגרומים ולפגוע בהם ולהרוג אותם.
באותה המידה אפשר לומר שאוגוסטינוס הקדוש מהיפו, שמר על העם היהודי במשך דורות, מאז המאה הרביעית לספירה. כתביו ותפיסתו של 'העד היהודי' קראו לשמר, ולא להשמיד את העם היהודי. מעמדם המושפל של היהודים הוא לתפיסתו של אוגוסטינוס, אות אזהרה מתמיד לאלו שהתכחשו לישו.
אפשר להמשיך, אבל המסר ברור. לייטר 'מדבר מהפוזיציה' ומוצא וממציא טיעונים, גם אם הם פייק ומופרכים, כדי לתמוך בעמדתו.
מעבר לכך שהיא אינה מגדירה יהדותו של אדם – היא כן לגמרי מגדירה דתות אחרות.
יש הרבה סיבות למה לא. אבל למה כן? מהי החשיבות הגדולה כל כך של המילה? האם זהו סוד? כשניסיתי לברר לא קבלת תשובה שמניחה את הדעת. ולכן יותר ויותר אנשים לא מוכנים לעשות את המצווה הזו.
אם תשאלו תליין האם הוא חושב שהעבודה שלו נחוצה הוא יגיד את אותה תשובה בדיוק. להחליט איפה הילד ילמד או האם יהיה לו שיער ארוך או קצר זה ממש לא זהה לפגיעה בלתי ניתנת לתיקון באבר המין שנועדה (עוד לפי הרמב"ם) להביא להפסקת ההנאה המינית ומיעוט כוחו של אותו אבר וכל זה בהתאם לדברי חז"ל שלאשה קשה לפרוש מן הערל (כי ההנאה המינית שלה גדולה יותר). אז אתה אדם חשוך ופרימיטיבי שאתה מקיים טקס פגאני שפוגע בשלמות האלוהית שנתן לנו גוף מושלם ואין שום צורך בניתוח הקוסמטי המסוכן שאתה עושה.