הוא אמר עלינו "הם מפחדים", ופחדנו. הוא אמר ששכחנו להיות יהודים, ותהינו – אולי באמת שכחנו. הוא קרא לנו סמולנים, והרגשנו, שאולי אנחנו אך ורק זה. הוא קרא לנו חמוצים, וחשבנו, אולי אנו סתם רוטנים ונרגנים. הוא קרא לנו מסיתים, ונזהרנו, והכנסנו את הבטן. הוא קרא לנו אנרכיסטים, והתאפקנו, והתנהגנו יפה. הוא אמר שאנחנו מאיימים, ונבהלנו, ודיברנו חלש ובעדינות.
הוא אמר עלינו "הם מפחדים", ופחדנו. הוא אמר ששכחנו להיות יהודים, ותהינו – אולי באמת שכחנו. הוא קרא לנו סמולנים, והרגשנו, שאולי אנחנו אך ורק זה. הוא קרא לנו חמוצים, וחשבנו, אולי אנו סתם רוטנים ונרגנים
יעלה ורטהיים היא פסיכולוגית קלינית וחינוכית, עובדת בקליניקה פרטית בתל-אביב. בזמנה הפנוי כותבת, קוראת וטווה מחשבות מול נופים בריצה.
פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
"ישראל נלחמת על קיומה. היצירה היא החלק שלי במלחמה על הארץ"
מישהו יכול לכתוב לי הודעה משמחת ומחממת את הלב? כותבת אישה מודאגת ממרכז הארץ. זה מזכיר לי אמרה בערבית על אנשים מדוכדכים המבקשים מראש הכפר: "ספר משהו משמח – אפילו שקר".
בני אדם השרויים במצוקה זקוקים לעיתים למישהו שישפר את האקלים, יעלה את מצב הרוח ויפיח תקווה. מישהו ללכת אחריו, להאמין ביושרו, לישון בשקט כשיודעים שהוא מצוי על ההגה.
משה בן עטר הוא פובליציסט, מחבר הספר "המסע לישראל האחרת". עסק שנים בתכנון אסטרטגי והיה מנכ״ל המועצה הציונית בישראל, מנהל כפר הנוער יוענה ז'בוטינסקי, ומנהל המכון למחקר וחינוך בקרן כצנלסון. היה יועצם של כמה שרים ויועץ ליצחק הרצוג.
לאחרונה גיליתי במהלך נסיעה במונית שגם בבת-ים יש רחוב ששמו כ"ט בנובמבר. כבר ידעתי קודם לכן שבירושלים, בהרצליה, אולי גם בערים נוספות יש רחובות הנושאים אותו שם. כידוע, בכ"ט בנובמבר שנת 1947 הוחלט באו"ם על הקמתה של מדינת ישראל.
"עוד יהיו לנו רחובות שייקראו 'ה-7 באוקטובר'", הערתי בלגלוג מריר. ונהג המונית הגיב: "אף אחד לא יסכים לגור ברחוב שזהו שמו".
שלומית טנא היא עיתונאית לשעבר (ב"על המשמר" ובהמשך ב"ידיעות אחרונות")..יוצאת קיבוץ. ב-1981 החלה בסיקור עיתונאי שוטף של הקיבוצים.
כרונולוגיה של פרישה בלתי נמנעת
הגיע הזמן לומר את דעתך
רוצים להגיב? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט ולהגיב לכתבות? הצטרפו לזמן ישראל רוצים שנשמור לכם את הלייקים שעשיתם? הצטרפו לזמן ישראל
- לכל תגובה ופוסט עמוד בזמן ישראל שניתן לשתף ישירות ברשתות החברתיות ולשלוח באימייל
- עמוד הפרופיל הפומבי שלך ירכז את כל התגובות שפרסמת בזמן ישראל
- אפשרות להגיש פוסטים לפרסום בזמן ישראל
- אפשרות להגיב לכתבות בזמן ישראל
- קבלו את המהדורה היומית ישירות לתיבת האימייל שלכם
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
כל הכבוד והיקר לך . היית רכה עם החולה המיתומני ,שמכר ביטחון מולדת ואזרחיה , בנזיד דולרים ירוקים . צי צוללות אסטרטגיות משודרגות גרעיניות להשמדתנו ההמונית ,שחתם עבריין נאשם בפלילים חמורים נגד המדינה , לאחיו המוסלמים , הצי שמנטר 7/24/365 את כל גבולותיה הימיים של ישראל ומחכה לשעת כושר של ההפיכה הקרובה של אחיו המוסלמים במצרים. נתניהו העמיד מעל ראשה של ישראל את הסכנה והאיום האסטרטגי ארוך הטווח , האיומים מאז קוממיותנו , איום על עצם המשך קיומה וקיומנו .רק על זאת קובע החוק הצבאי דין מוות .
על חתימתו על להק מטוסי החמקן להשמדתנו,למפרציות כהגנה מפני אוייב איראני ,שחתם כעת על ברית עם סעודיה ,והמפרציות מנשלות , לפי אותו חוק צבאי דין זריקה קטלנית הומנית .
על חתימתו של נתניהו על שאיבה ואיון קרן השפע לפנסיה הבינדורית לאלף דורות מתמלוגי הגז לאבשלו שסידר לו 20,000,000,000.00$$ עשרים מיליארד דולר ועל נידוף הגז והפנסיות לתשובה אנרג'י מימון פושעים נמלטים מדין פשעים נגד עם ,זרים החיים בארמונות זהב בערי בירה באמריקה אירופה, והטריליונים זורמים לאי מקלט מס מולבנים משנהב , מכספי חמישה מיליון עבדים שננטשו וכל הדורות הבאים שהושלכו למותם בעוני ,אין עונש המוות מספיק ועליו לחול לפי הכלל של המשיחיים שגמרו את המכורה, בחימשים . מוות עד צאצאי הדור החמישי שלו ושל זרעו הארור המרקיב מרקב הדומם .
אותה פרספקטיבה שטוחה כרגיל…
טובים ורעים צודקים וטועים.
הרגתם אותנו עם הצדק הזה.
מתי תזמיני אותו לדבר? את לא יכולה לשאול למה הוא רץ בכיוון אחד ולא מביא הידברות והסכמה רחבה אם זה מה שאת מכנה אותו כבר עשור, מלכלכת עליו, טוענת שהוא הרוע בהתגלמותו, שהוא אנס, פריץ, שטן, ואז אומרת לכולם, תראו כמה הוא רע, לא מוכן לדבר.
תרגיעי את עצמך ואת כולם, תראי אותו ואת בוחריו כבני אדם, תאמיני שיש בהם טוב וצדק, גם אם הוא חלקי, ואז אולי הם יסכימו לשבת ולדבר