הם מתים לסולם לרדת בו ואסור לתת להם אותו

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין במליאת הכנסת, 22 בפברואר 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין במליאת הכנסת, 22 בפברואר 2023

יאמרו לכם: "מותר להפגין אבל מה שאתם עושים זו אנרכיה"? תענו להם שממשלה שלא נשמעת ליועצת המשפטית היא שמובילה לאנרכיה.

כשיגידו לכם שאתם לא מכבדים את תוצאות הבחירות תזכירו להם כיצד סירבו להכיר בלגיטימיות הממשלה הקודמת, החרימו את ועדות הכנסת וסירבו להכיר בבנט ובלפיד כראשי ממשלה והמשיכו להחזיק מנתניהו כשולט במדינה.

יאמרו לכם: "מותר להפגין אבל מה שאתם עושים זו אנרכיה"? תענו שממשלה שלא נשמעת ליועמ"שית היא שמובילה לאנרכיה. כשיגידו שאינכם מכבדים את תוצאות הבחירות, תזכירו איך סירבו להכיר בממשלה

יטענו נגדכם: "אתם לא מתנגדים לרפורמה המשפטית אלא פועלים להפלת הממשלה"? תענו שבהחלט אנחנו מקווים שנצליח להפיל את הממשלה, וכי מה הפסול בכך?

יבלבלו לכם את המוח שרוב הציבור מעוניין במהפכה? תענו להם שלא יבלבלו לכם את המוח. הם קוראים סקרים ויודעים שזה בלוף.

אם יגידו לכם שהתאהבתם במחאה זה בסדר להסמיק מעט ולומר שנכון, וגם להודות להם על יצירת המחנה שלנו, זה באמת מרגש.

כאשר ישנו את הטון וידברו דיבורי "אחים אנחנו" תזכירו להם איך בכל השנים ובעיקר היום אנו עבורם אויבים. אם אנשי אמצע אתם, תשאלו האם הפסקתם להיות בעיניהם אנרכיסטים. אם אנשי שמאל אתם בטח תדעו מה להזכיר להם.

יבלבלו לכם את המוח שרוב הציבור מעוניין במהפכה? תענו להם שלא יבלבלו לכם את המוח. הם קוראים סקרים ויודעים שזה בלוף. אם יגידו לכם שהתאהבתם במחאה זה בסדר להסמיק מעט ולומר שנכון

יאשימו אתכם שאתם כלל לא מעוניינים בפשרה? תענו שנכון, אנחנו לא רואים שום סיכוי להידברות ואל תרגישו אשמים על כך. כל בר דעת מבין שמובילי ההפיכה אינם מעוניינים בפשרה אמיתית.

אני בעד, מבלי לוותר על המחאה, שניתן לחוקים לעבור כפי שהם, ולצד ההתדרדרות הכלכלית המהירה נחזה כולנו בהתפוררות הקואליציה ובהתפכחות אצל חלק מהם. זה המחיר שעלינו לשלם כדי להעביר 20-10 אחוזים למקום שפוי יותר.

ותפסיקו לחכות לחברי הכנסת מהליכוד – אתם לא רציניים, נכון? תגלגלו בלשונכם את שמותיהם: ישראל כץ, דני דנון, ניר ברקת, אבי דיכטר, יולי אדלשטיין, יואב גלנט (הכי קורע שיש שמצפים מעידית סילמן). תעשו ככה כמה פעמים ותראו שיעבור לכם.

ותתכוננו לספין שכבר מתחיל – לא ההפיכה המשפטית היא שתהרוס את הכלכלה אלא שאנחנו, המפגינים, אשמים. נעמוד גם בזה.

יאשימו אתכם שאתם כלל לא מעוניינים בפשרה? תענו שנכון, אנחנו לא רואים שום סיכוי להידברות ואל תרגישו אשמים על כך. כל בר דעת מבין שמובילי ההפיכה אינם מעוניינים בפשרה אמיתית

שימו לב: הם מתים שניתן להם סולם לרדת, ואת זה אסור לנו לעשות. בסוף התהליך האמת תנצח.

גילי מייזלר סיים לימודי תואר ראשון בחוג לקולנוע וטלוויזיה ובחוג לספרות עברית באוניברסיטת תל אביב, והמשיך ללימודי תואר שני בספרות עברית. לאורך השנים עבד בעבודות שונות, בין היתר לימד בבתי ספר ובאוניברסיטה, ובהמשך פתח סטודיו להפקת וידאו, וערך והפיק פרויקטים רבים. בשנת 2009 השלים את חלום חייו לאחר שהפיק, ביים וערך את הסרט ״גחליליות״ שהוקרן בפסטיבלים ברחבי העולם וישראל. בנוסף ביים וערך את הסרט ״שברים״. בשנים האחרונות הוא מנהל רשתות חברתיות.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
תודה על הטור. ותודה על דף מסרי הקונטרא. המחנה הליבראלי חייב לסיים את המשבר בהתלכדות מחדש ובהבנה של מה דרוש כדי לבסס את הדמוקרטיה והשלום בישראל. אחרת, אנחנו נחזור לאותו מצב בדיוק, שבו מת... המשך קריאה

תודה על הטור. ותודה על דף מסרי הקונטרא.
המחנה הליבראלי חייב לסיים את המשבר בהתלכדות מחדש ובהבנה של מה דרוש כדי לבסס את הדמוקרטיה והשלום בישראל. אחרת, אנחנו נחזור לאותו מצב בדיוק, שבו מתנהלת אותה המהפכה בצורה שקטה ואטית יותר: אותה הזליגה של הציבור לאוטוקרטיה לימין ואותה הזחילה לעבר מדינת אפרטהייד.

ההפיכה המשפטית מסוכנת מאוד. אבל לתת לה לעבור כמו שהיא מבלי להסכים לפשרה זו התאבדות לאומית. ברגע שהרפורמה תעבור ואחר כך תפסל כצפוי על ידי בגץ תתחיל מלחמת אחים. זרועות הביטחון יתפרקו לפלנ... המשך קריאה

ההפיכה המשפטית מסוכנת מאוד. אבל לתת לה לעבור כמו שהיא מבלי להסכים לפשרה זו התאבדות לאומית.
ברגע שהרפורמה תעבור ואחר כך תפסל כצפוי על ידי בגץ תתחיל מלחמת אחים. זרועות הביטחון יתפרקו לפלנגות שלא יצליחו לשמור לא על ביטחון פנים ולא ביטחון חוץ.
לא בטוח כלל שיהיו בחירות דמוקרטיות לאחר מכן ואף אחד לא ישאל מה דעת הרוב

עוד 370 מילים ו-2 תגובות
סגירה