דרעי לא רוצה לחזור לממשלה

יו"ר ש"ס שומע את שמו עולה כסיבה להמשך ההפיכה המשטרית ומתעצבן ● מבחינתו, הוא מעדיף את המצב הנוכחי - "להישאר באותה מתכונת, כשכל שרי ש"ס ישבו בממשלה ואני אוכל להתפנות לניהול רשת החינוך והבחירות המקומיות" ● דרעי לא אוהב את הממשלה הזו - לא את ההתנהלות ולא את הנפשות הפועלות ● "כל המריבות האלה בימי ראשון לא עושות לי חשק לחזור", אמר השבוע ● פרשנות

אריה דרעי מגיע למשרד ראש הממשלה בכנסת, לדיון על הבחירות לוועדה לבחירת שופטים. 14 ביוני 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן זינדל/פלאש90
אריה דרעי מגיע למשרד ראש הממשלה בכנסת, לדיון על הבחירות לוועדה לבחירת שופטים. 14 ביוני 2023

אריה דרעי מפתיע. בשבועות האחרונים העמדה הרווחת הייתה שיו"ר ש"ס עושה את הכול כדי לחזור לממשלה, אבל שוב מתברר כי הוא בעצם מעדיף להישאר בחוץ.

דרעי לא אוהב את הממשלה הזו והוא מלא ביקורת עליה. הוא לא אוהב את ההתנהלות ולא את הנפשות הפועלות. "כל המריבות הפנימיות האלה בימי ראשון לא עושות לי חשק לחזור", הוא אמר השבוע למקורב.

דרעי גם משדר בכל מקום שהוא לא אוהב את המצב הנוכחי של הרפורמה המשפטית. אחרי כל הגלגולים, השיחות בבית הנשיא שהתפוצצו והסאגה של בחירת נציגי הכנסת לוועדה לבחירת שופטים, הדיון חוזר לוועדת החוקה של הכנסת והנושא העיקרי שיידון הוא צמצום עילת הסבירות.

הדיון שם את דרעי בפוקוס. כל הרפורמה מתרכזת עכשיו בו ובחזרה שלו לממשלה. אביגדור ליברמן כבר האשים את בני גנץ ויאיר לפיד שרקמו דיל עם הקואליציה להחזרת דרעי לכורסת השר.

אריה דרעי ויריב לוין בישיבת ראשי סיעות הקואליציה על תקציב המדינה, 23 במאי 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
אריה דרעי ויריב לוין בישיבת ראשי סיעות הקואליציה על תקציב המדינה, 23 במאי 2023 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

העיסוק הזה לא נוח לדרעי. אתמול בערב, אחרי ישיבת מועצת חכמי התורה של ש"ס, דרעי התראיין לרדיו "קול חי" החרדי.

"כאשר יתקנו את עילת הסבירות אני אביא למועצת חכמי התורה את הפרטים והם יקבלו החלטה", אמר שם, "אני אנסה לשכנע אותם שאני באופן אישי אשמח מאוד להישאר באותה מתכונת, כשכל שרי ש"ס ישבו בממשלה ואני אוכל להתפנות לצד ניהול השרים והמפלגה, גם לטפל ברשת החינוך ובכל הבחירות לרשויות המקומיות. אני מזכיר לכם שש"ס היא המפלגה הגדולה ביותר במוניציפאלי ברחבי הארץ".

"אני באופן אישי אשמח מאוד להישאר באותה מתכונת, כשכל שרי ש"ס ישבו בממשלה ואני אוכל להתפנות לצד ניהול השרים והמפלגה, גם לטפל ברשת החינוך ובבחירות המקומיות"

"יש מצב שעילת הסבירות תתוקן ואני לא אחזור לשולחן הממשלה", הוסיף דרעי, בהתייחסו לעובדה שבג"ץ עשוי לפסול את החזרה שלו לממשלה גם אחרי שינוי החוק, בשל סוגיית ההשתק השיפוטי. זו גם הסיבה ש"חוק דרעי 2" שכבר עבר בכנסת בקריה ראשונה לא יעלה כנראה לקריאה שנייה ושלישית.

דרעי ימשיך לשלוט בש"ס ממשרדו המפואר במטה ש"ס ברחוב החוצבים בירושלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו ישמור לו מקום של כבוד בפורומים המצומצמים וימשיך להזמין אותו לקבינט כאורח. השבוע חגג דרעי בר מצווה לנכדו באשדוד. ראש הממשלה לא הגיע מסיבות אבטחה, אבל אנשי לשכתו היו שם יחד עם רוב השרים ורבים מחברי הכנסת.

בנימין נתניהו ואריה דרעי בישיבת הסיעה של ש”ס בכנסת, 23 בינואר 2023 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו ואריה דרעי בישיבת הסיעה של ש"ס בכנסת, 23 בינואר 2023 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ביום ראשון תתכנס ועדת החוקה בכנסת, כאמור, וכל ניסיונות ההתחמקות של דרעי לא יעזרו. באופוזיציה יחזרו ויעלו את שמו ויטענו כי הכול נעשה כדי להחזיר אותו לממשלה. אולם יש סיבות לכינוס הוועדה מעבר לעניינו של דרעי.

הליכוד רוצה להחזיר לעצמו את המושכות אחרי התבוסה שנחל בבחירות לוועדה לבחירת שופטים. ליו"ר הוועדה שמחה רוטמן ולציונות הדתית יש חשבונות משלהם עם בית המשפט העליון והם רוצים לפגוע במעמד שלו ולמנוע התערבות בהחלטות שנוגעות להתנחלויות.

אגב, אתמול הבהירו בלשכת ראש הממשלה כי הבחירות במועצת לשכת עורכי הדין, שבהן ייבחרו נציגי הלשכה לוועדה לבחירת שופטים, וכן הבחירה הצפויה של חבר כנסת מהקואליציה לוועדה – הפכו לחסרי חשיבות.

"אנחנו לא נתייחס לוועדה הזו ולא נכנס אותה", אמר מקורב לנתניהו. "נשנה את הרכב הוועדה בצורה כזו, שאף אחד לא יוכל לומר שיש לקואליציה רוב בבחירת שופטים".

"אנחנו לא נתייחס לוועדה הזו ולא נכנס אותה", אמר מקורב לנתניהו. "נשנה את הרכב הוועדה בצורה כזו, שאף אחד לא יוכל לומר שיש לקואליציה רוב בבחירת שופטים"

ח”כ שמחה רוטמן מנהל דיון בוועדת החוקה של הכנסת, 20 ביוני 2023 (צילום: אורן בן חקון/פלאש90)
ח"כ שמחה רוטמן מנהל דיון בוועדת החוקה של הכנסת, 20 ביוני 2023 (צילום: אורן בן חקון/פלאש90)

מול הטענות שיהיו על כך שהוועדה לא מתכנסת, יש כבר תשובה מוכנה: ב-2005, בעת שכיהנה כשרת המשפטים, ציפי לבני לא כינסה את הוועדה במשך חצי שנה בגלל מחלוקת עם נשיא בית המשפט העליון אהרן ברק על מינויה של פרופ' רות גביזון לעליון.

בחזרה לדרעי. יו"ר ש"ס ימנה בקרוב את ח"כ אריאל בוסו ממפלגתו כשר הבריאות. כרגע מחזיק משה ארבל מש"ס בתיקי הפנים והבריאות. "אני הייתי כבר בכל המקומות האלה. אני לא חושש מאנשים חזקים וצעירים שממלאים את מקומי", הסביר דרעי בשיחות פרטיות שקיים, "ממילא כולם פונים אליי".

"אני הייתי כבר בכל המקומות האלה. אני לא חושש מאנשים חזקים וצעירים שממלאים את מקומי", הסביר דרעי בשיחות פרטיות שקיים, "ממילא כולם פונים אליי"

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
5
החלטה נבונה- המאמצים שנעשים להחזיר את הרב , ח"כ והשר לשעבר דרעי לממשלה. גורמים מחלוקת, פילוג ושנאה בקרב העם בישראל . מעשיו מאד שנויים במחלוקת ובש"ס מתעלמים מהעבירות שביצע, מבחינת החוק ב... המשך קריאה

החלטה נבונה- המאמצים שנעשים להחזיר את הרב , ח"כ והשר לשעבר דרעי לממשלה. גורמים מחלוקת, פילוג ושנאה בקרב העם בישראל . מעשיו מאד שנויים במחלוקת ובש"ס מתעלמים מהעבירות שביצע, מבחינת החוק במדינה ולא פחות, מבחינת ההלכה היהודית, היקרה בודאי לכל אנשי ש"ס. להסתתר מאחורי מוטיב האפלייה, כדי להצדיק עבירות מן התורה והמשפט הכללי- זה להעדיף לחיות האשליות, על פני התמודדות עם המציאות. יפעל ח"כ הרבדרעי במסגרת מיפלגתו ולמען חינוך הצעירים מש"ס ויקפיד לא לעבור על מצוות התורה , הדורשות נאמניה לא לקחת מה שלא שלך , להקפיד על האמת ו"להיות תמים עם ה. אלוקיך". אם כך יפעל הרב דרעי, בניגוד למקרים בעבר, דיינו ונעלהו על ראש שמחתנו!

דרעי מה שקורה במדינה זה מעשה ידייך וידי כל מפלגות הבלוק. תתביישו לכם . רשעים , אתם בניתם את זה לבנה אחר לבנה , שמעתם את ההסתה שנים וסתמתם את האף , גועל נפש בושה אליכם ובושה למי שחינ... המשך קריאה

דרעי מה שקורה במדינה זה מעשה ידייך וידי כל מפלגות הבלוק. תתביישו לכם . רשעים , אתם בניתם את זה לבנה אחר לבנה , שמעתם את ההסתה שנים וסתמתם את האף , גועל נפש בושה אליכם ובושה למי שחינך אתכם. הכל רק שלמונים וכסף ושהמדינה תישרף . הכסף לא יעזור לאף אחד שהמדינה תישרף והעוול שאתם גורמים לא ישכח ..

עוד 587 מילים ו-5 תגובות
סגירה