ראש הממשלה הבריק כששלח את אהרון ברק להאג

נשיא בית המשפט העליון דאז אהרון ברק נפרד מבנימין נתניהו בעת סיום כהונתו הראשונה כראש הממשלה, בפגישה שנערכה בבית המשפט העליון בירושלים. 28 ביוני 1999 (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
עמוס בן גרשום/לע"מ
נשיא בית המשפט העליון דאז אהרון ברק נפרד מבנימין נתניהו בעת סיום כהונתו הראשונה כראש הממשלה, בפגישה שנערכה בבית המשפט העליון בירושלים. 28 ביוני 1999

דומה, בעיקר למתנגדיו מחוגי השמאל הקיצוני, כי את ראש הממשלה הניעו שיקולים אישיים כאשר נלחם נגד בית המשפט העליון והפעיל במאבקו זה חברי כנסת רבים – וביניהם: טלי גוטליב, אמיר אוחנה, יריב לוין, דודי אמסלם ועוד.

כל "הפעלה" כזו יוצאת משליטה והופכת לכלי הממנף את עצמו, כי חברי הכנסת אינם כלי שח-מט אלא חופשיים, עצמאיים ויצירתיים.

והנה, כאילו בניגוד לפועלו הנמרץ נגד בית המשפט העליון, אשר היווה לו יריב פוליטי בממשו הלכה למעשה את תורת הסבירות של אהרן ברק – בעת צרה לישראל בחר ראש הממשלה כדי לייצג את מדינת ישראל בהאג דווקא את פרופסור אהרן ברק, נשיא בית המשפט העליון בדימוס, האיש שנגדו כביכול יצא לפני כן ראש הממשלה וגרר עמו רבים וטובים.

הכיצד?

פעולה זו גוררת אחריה ביקורת מצד חבריי בימין, שרואים בה בגידה. אחרי שבנימין נתניהו הפעיל אותם וגרר אותם נגד בג"ץ והעליון, הוא בא ומפקיד בידי הנשיא הכי מובהק של העליון את התפקיד המשפטי הרם ביותר לעת הזאת – ייצוג מדינת ישראל בהאג, כאילו שחסרים כוחות בעלי סמכות ידע וכישרון בחוגי הימין.

מינוי ברק גורר ביקורת מצד חבריי בימין, שרואים בפעולה בגידה. אחרי שנתניהו הפעיל וגרר אותם נגד בג"ץ והעליון, הוא בא ומפקיד בידי הנשיא הכי מובהק של העליון את התפקיד המשפטי הרם ביותר לעת הזו

אלא שביקורת מסוג זה נגד ראש הממשלה היא פרי מחשבות ותסכולים שנרקחים במוחות של עיתונאים קטנים. עיתונאים שאינם נותנים שום קרדיט לשיקול דעת מקצועי, ענייני, נבון ומתוחכם מצד ראש הממשלה.

עיתונאים שלא מסוגלים לראות את ראש הממשלה במיטבו פועל למען היעדים של מדינת ישראל ללא שיקולים זרים.

ראש הממשלה, בבואו להכריע ולבחור, בחר נכון.

אהרן ברק, אולי היריב הכי גדול והכי משפיע של הליכוד והימין, הוא הכי מתאים למשימה המורכבת הזו, אולי מהמורכבות שיש בתחום המשפט הבינלאומי בתבל, וזו הסיבה הבלבדית לכך שראש הממשלה בחר בו למשימה למען מדינת ישראל.

זו גדולתו של מדינאי: במועד הקריטי, התעלות מעל שיקולים אישיים, קצרי טווח וצרי אופק, ובחירה מיטבית למען המדינה.

תתרגלו, תפנימו, תפרגנו.

מהנדס מבנים בוגר הטכניון, בעל תואר שני במדיניות ציבורית, לימודי תעודה בתכנון עירוני ותואר שלישי בהנדסה אזרחית. בעל משרד תכנון וייעוץ בחיפה, מחברם של ספרים מקצועיים ואחרים. מחבר הספר: "תכנון כחוק – דירות ומבני ציבור" בהוצאת "בורסי". אתר -www.benezra.co.il

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
4
ברוח החושדים בכול מעשה של נתניהו: לצד הבחירה "המבריקה" יש לדעתי מניע נוסף: אם תתקבל בבית המשפט החלטה לא רצויה לישראל, את מי יאשים ביבי - את אהרון ברק כמובן. היה סביר מאוד, לדעתי, לשלוח... המשך קריאה

ברוח החושדים בכול מעשה של נתניהו: לצד הבחירה "המבריקה" יש לדעתי מניע נוסף: אם תתקבל בבית המשפט החלטה לא רצויה לישראל, את מי יאשים ביבי – את אהרון ברק כמובן. היה סביר מאוד, לדעתי, לשלוח את אליקים רובינשטיין או משפטן בכיר אחר.

כן, אבל..... יש גם אופציה נוספת. ראש הממשלה הבין (גם זה יחשב למהלך מבריק שלו) שאם ברק ישלח להאג זה יראה כמה ישראל מאמינה בצדקתה. הבעיה שלי כאזרח המדינה זה שראש הממשלה הזה הסביר לי שוב ו... המשך קריאה

כן, אבל….. יש גם אופציה נוספת. ראש הממשלה הבין (גם זה יחשב למהלך מבריק שלו) שאם ברק ישלח להאג זה יראה כמה ישראל מאמינה בצדקתה. הבעיה שלי כאזרח המדינה זה שראש הממשלה הזה הסביר לי שוב ושוב כמה אהרון ברק והאגנדה שלו מסוכנים לישראל (אגנדה של הגנה על זכויות אדם, או במילותיו של ביבי: הגנה על הפלסטינאים שהם האויב), ועכשיו הוא פתאום צריך להוכיח שאין לישראל כלום נגד פלסטינאים תמימים אז פתאום האגנדה של ברק חשובה לנו. ולכן למרות שאני מסכים אם ההחלטה לשלוח את אהרון ברק, אני לא מסכים אם ההחלטה שזה מעיד על ראש הממשלה את מה שאתה טוען.

עוד 300 מילים ו-4 תגובות
סגירה