במה בעצם מאיים הימין על נתניהו?‎

בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר בכנס פוליטי בשדרות, 26 באוקטובר 2022 (צילום: פלאש90)
פלאש90
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר בכנס פוליטי בשדרות, 26 באוקטובר 2022

"אם אין מלחמה אין ממשלה" איים איתמר בן גביר על בנימין נתניהו. לכאורה זו הסיבה לפחד של בנימין נתניהו מפני עסקת שבויים וסיום רשמי של המלחמה.

אחרי המלחמה יימשך משפטו, הכנסת תתפזר, ייערכו בחירות ונתניהו ימצא את עצמו מול איום הכלא וייאלץ להיפרד ממנעמי המלונות והטיסות, מעמד רה"מ והכבוד שמעניקה לו מירי רגב בטקסים ממלכתיים.

אבל מה יש בעצם באותו איום מימין? הרי פרישת בצלאל סמוטריץ' ובן גביר לא תפיל את הממשלה. המחנה הממלכתי מעניק לו כרגע רשת ביטחון של 8 מנדטים חלופיים ויש עתיד מבטיחים לו תמיכה כשהימין הקיצוני יעזוב או יועזב.

אבל מה יש באותו איום מימין אם תסתיים המלחמה? הרי פרישתם לא תפיל את הממשלה. המחנה הממלכתי מעניק לו כרגע רשת ביטחון של 8 מנדטים חלופיים, ויש עתיד מבטיחים תמיכה אם יעזבו

במה בכלל מאיים הימין הקיצוני? איזה היגיון יש בהמשך המלחמה מלבד נפנוף כוחני לבוחרים באיזו עוצמה מזויפת?

הימין הזה בראשות בן גביר נכשל בתחום ביטחון הפנים כפי ששום ממשלה קודמת לא נכשלה, נכשל בניהול הכלכלה ונכשל בכל משרדי הממשלה עליהם הוא מופקד.

הכוחניות עד היום לא הביאה לשחרור החטופים, לא עוזרת לשלוט בעזה ואפילו לא גרמה עד עתה לחיסול כוחו הצבאי של חמאס.

הימין שמציע את תכנית ההכרעה של סמוטריץ', הכוללת טרנספר או מדינה דו-לאומית או אפרטהייד מוצהר, יודע שאין מצב שהעולם יסכים לתכנית הזו. גם ממשלת ישראל יודעת זאת. אבל ממשיכה לקרוץ לימין ברמזים להפעלת עוד כוח בעזה ואיומים על כל שכנינו עד איראן. מעין התנהלות של אני ואפסי עוד. מדינה שיצאה מדעתה ולא מבינה את מגבלות כוחה.

האם נתניהו לא מבין את מגבלות כוחה של ישראל? לא אכפת לו? מדוע בעצם הוא שבוי של דרישות הימין הקיצוני?

באופן אישי הוא הרי היה יכול להגיע לעסקת טיעון ולסיים את חייו הפוליטיים הרחק מהכלא, להנות מהרצאות ברחבי העולם ומפנסיה מכובדת ושמנונית. את מחדליו לא יוכל להשיב לאחור או לתקן. ממשלתו כבר לא תצליח לשקם את האמון שאבד בהפיכה המשטרית ובמחדל הטבח של אוקטובר.

במה בכלל מאיים הימין הקיצוני? איזה היגיון יש בהמשך המלחמה מלבד נפנוף כוחני לבוחרים? הכוחניות לא הביאה לשחרור החטופים, לא עוזרת לשלוט בעזה ואפילו לא חיסלה את כוחו הצבאי של חמאס

מדוע אם כן הוא ממשיך לפחד מאיומי בן גביר וסמוטריץ'? אם יש לו אלטרנטיבה שלטונית ברורה ואלטרנטיבה אישית לגורלו, מדוע הוא ממשיך לפחד וגורר מדינה שלמה לאסון ודאי?

ומה בעצם רוצים להוכיח בן גביר וסמוטריץ'? שאפשר לנהל מדיניות קיצונית כוחנית בלי להתחשב באומות העולם? הם לא ראו את הסיוע האמריקאי שבלעדיו ישראל הייתה נשארת בלי תחמושת? בלי הגנה מספקת מהטילים האיראנים? בלי התמיכה באו"ם והחשש מפני סנקציות בין לאומיות? נתניהו עצמו הוציא את הר הבית מידיו של בן גביר בחודש הרמדאן, כשהבין שישראל תידרדר למלחמה אזורית אם הפירומן לביטחון פנים ידליק גם את הר הבית.

אז מהו הפחד הגדול מהימין? הרי אין בדרישתו שום איום ואין בה שום פתרון.
גם בוחרי הימין הבינו זאת ותוצאות הסקרים מעידות על בריחה של בוחרים מנתניהו.

נותר רק אופיו של נתניהו. עבד של עצמו שלעולם לא יודה בטעות ולא ייקח אחריות. לעולם שבוי בקונספט תודעתי של מי שיודע לכאורה לתת תמונת מציאות שמסדרת לבוחריו ותומכיו עולם דמיוני. עולם דמיוני שבו סיסמאות מנצחות את האמת, ספינים מנצחים את הטרור, הצהרות ריקות משחררות חטופים ומביאות ניצחון מוחלט.

נתניהו לא שבוי בידי הימין. זו טעות. הוא שבוי בתוך נפשו , אזוק לשקריו, טובע בים המלל שפיזר לאורך שנים נגד כל מה ומי שניסה לומר לו שהוא טועה ומטעה ומביא לאסונות. עכשיו כשהאסונות שהוא אחראי להם מופיעים יומיום במציאות הישראלית – הוא מסרב להאמין. מסרב לפתוח את הדלת ולקבל את הבשורה.

נתניהו לא שבוי בידי הימין. זו טעות. הוא שבוי בתוך נפשו, אזוק לשקריו, טובע בים המלל שפיזר לאורך שנים נגד כל מה ומי שניסה לומר לו שהוא טועה ומטעה ומביא לאסונות, וכשהאסונות הגיעו הוא מסרב להאמין

את אזרחי ישראל הוא מחזיק בני ערובה של אופיו המסוכסך עם עצמו. את בני הערובה בעזה הוא כלל לא סופר. הם והן והחיילים הנהרגים במלחמה הם רק אבני דומינו שעלולות להפיל אותו אם רק יתחילו ליפול.

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
4
ביבי לא מפחד מסמוטריץ׳ ובן גביר - גם להם אין אלטרנטיבה לביבי. מה שביבי עושה זה מה שהוא תמיד עושה, והכי טוב בו בעולם - למשוך זמן. הזמן יקהה את הכל. את המחדלים, את הכשלונות - בינתיים יצו... המשך קריאה

ביבי לא מפחד מסמוטריץ' ובן גביר – גם להם אין אלטרנטיבה לביבי. מה שביבי עושה זה מה שהוא תמיד עושה, והכי טוב בו בעולם – למשוך זמן.

הזמן יקהה את הכל. את המחדלים, את הכשלונות – בינתיים יצוצו דברים חדשים שימלאו את הסדר יום הציבורי, מישהו יאמר משהו על צ'חצ'חים שיאפשר להסעיר את "הבייס", חילונים נגד חרדים, בעד ונגד מדינה פלסטינית, משהו. והבחירות הבאות כבר לא יהיו על מחדל ז*ן באוקטובר, וכל המצביעים יחזרו לשבט שלהם.

הכי חשוב – נושאי המשרות הציבוריות יתחילו להתפטר: הרמטכ"ל, ראש השב"כ, שופטים בבית המשפט העליון, ואם יחזיק מעמד מספיק זמן אז לבסוף היועצת המשפטית. כל אחד מהנ"ל יוחלף ע"י מלחך פינכה נאמן, עד שלא תהיה שום יכולת מעשית למנוע את ההפיכה המשטרית.

כמו שעון מקולקל שמדייק פעמיים ביממה, גם היותו פרנואיד לא אומר שאין מי שיפיל אותו לו רק תיקרא ההזדמנות. וזה לא יהיה גנץ, כי גנץ לא באמת מדאיג את ביבי, והיה בהינתן הצורך, ביבי כבר יידע ... המשך קריאה

כמו שעון מקולקל שמדייק פעמיים ביממה, גם היותו פרנואיד לא אומר שאין מי שיפיל אותו לו רק תיקרא ההזדמנות.
וזה לא יהיה גנץ, כי גנץ לא באמת מדאיג את ביבי, והיה בהינתן הצורך, ביבי כבר יידע איך להשפיט את גנץ ושמונת מנדטיו (ואגב, הוא לא באמת צריך להתאמץ, כי יותר מאשר ביבי רוצה להשפיט אותו, גנץ רוצה להיות שפוט של ביבי, רק תן לו סיבה או הזדמנות).
אלו יהיו רק חיבור של לפיד (שלא רואה את ביבי ממטר) עם ליברמן (שמכיר הכי טוב את הפרנואיד הנרקיסיסטי) ועם כוחות שכרגע מחוץ לכנסת (ומבשילים מיום ליום).
אז לביבי יש רק תוכנית פעולה אחת, לשמור בכל מחיר את 63 המופלאים (מנקודת מבטו) לצידו, ושבעזרת תימרונם הנכון בכל רגע ורגע הוא מרחיק ממנו את קץ הימים שלו. רק איתרע מזלנו שבכל יום שבו ביבי מרחיק ממנו את קיצו, הוא גם מדרדר את המדינה עוד כברת דרך אל התהום.

ב 2018 ביבי היה יכול לפרוש ולתת הרצאות ולחיות חיי לואי ה 14 היום ביבי הוא בנאדם רדוף בכל העולם. לא יכול לצאת מהבית בלי מעגל סטרילי של 500 מטר, פלוגת אבטחה, 5 כלי רכב משוריינים זהים ת... המשך קריאה

ב 2018 ביבי היה יכול לפרוש ולתת הרצאות ולחיות חיי לואי ה 14

היום ביבי הוא בנאדם רדוף בכל העולם. לא יכול לצאת מהבית בלי מעגל סטרילי של 500 מטר, פלוגת אבטחה, 5 כלי רכב משוריינים זהים

תוסיף לזה את הפרנויה האקוטית

שום הרצאות ושום נעליים. רדוף עד סוף ימיו, עם פסק דין, בלי פסק דין, עסקת טיעון, עם או בלי בחירות. הפסיכופת לא יוכל ללכת בשום רחוב בעולם כאחד האדם, בשום מקום עד סוף ימיו המקוללים

עוד 616 מילים ו-4 תגובות
סגירה