בעקבות הפרישה של מרצ מהמחנה הדמוקרטי, שהביאה, נכון לעכשיו, לריצתה העצמאית של המפלגה הירוקה, נזרקות ברשת הערכות רבות בדבר כוחה של הירוקה והאם יש לה סיכוי לעבור את אחוז החסימה. אנסה לעשות קצת סדר בנתונים.
יש המתייחסים למפלגה הירוקה כמפלגה חדשה ומשווים אותה למפלגות חדשות אחרות, שמתקשות לעובר את אחוז החסימה. זו השוואה מוטעית. המפלגה הירוקה קיימת מאז 2008.
אמנון יונש הוא פעיל למען בעלי חיים והסביבה, וטבעוני מעל 25 שנה. פעיל בעמותות אנימלס והאיגוד היהודי הבינלאומי לצמחונות ובמפלגה הירוקה. בעבר גם באגודה נגד ניסויים בבעלי חיים ובמגמה ירוקה. הקים את האתרים הראשונים בעברית על צמחונות, טבעונות וזכויות בעלי חיים, הקים וניהל בשותפות את פורום צמחונות וטבעונות בנענע. הקים ומנהל את קבוצת טבעונים ומתעניינים בפייסבוק. מהנדס אלקטרוניקה, חוקר, מפתח אלגוריתמים וממציא. אלוף הארץ בחידות. בן גאה למשפחת חוזה המדינה ומשתדל לחלום ולהגשים בעצמו.
המלחמה בין איראן לישראל הותירה את הרפובליקה האסלאמית במצב מורכב ללא תקדים. מעבר לנזקים הפיזיים והכלכליים, איראן מוצאת את עצמה מתמודדת עם משבר אמון רב-ממדי שמרעיד את יסודות מדיניותה ומערער על לכידותה הפנימית. המציאות החדשה חושפת את הפערים בין השאיפות הגיאו-פוליטיות של איראן לבין המגבלות הריאליות של כוחה האזורי.
בגידת המערב: קריסת האשליות הדיפלומטיות
העימות עם ישראל חשף בצורה חדה את שבריריות היחסים בין איראן למערב. מנהיגי איראן, שטיפחו במשך שנים אשליות לגבי אפשרויות דיפלומטיות עם אירופה, מוצאים עצמם עומדים מול מציאות קשה. הסנקציות שהוטלו על איראן לצד הקפאת הנכסים הנוספים, מעידות על כך שהמערב אינו רואה בטהראן שותף לדיאלוג אלא איום שיש לבלמו.
מור שפירא היא מרצה במחלקה לערבית באוניברסיטת בר אילן וחוקרת במכון MEMRI לחקר תקשורת המזרח התיכון. מומחית לשפה הערבית, התקשורת הערבית והאסלאם. רותמת את הידע שלה בערבית ובתשע שפות נוספות, ואת בקיאותה בתרבות הערבית כדי לתמוך במאמצי צה"ל במלחמה. הופיעה רבות בתקשורת בערוצים כאן 11, דמוקרTV, מכאן 33 (ערבית).
מערכת החינוך בישראל ובעולם מתמודדת דרך קבע עם אתגרים הנובעים משינויים דמוגרפיים, תרבותיים וטכנולוגיים. אולם, בעתות משבר בינלאומי כמו מגפת הקורונה, או משבר לאומי כמלחמת "חרבות ברזל", אתגרים אלו מתעצמים ומחייבים תגובה יוצאת דופן.
בפוסט זה אתייחס להבחנה שבין מושגי היזמות החינוכית והחלוציות החינוכית, הבחנה בין מאפייניהם הייחודיים והדגמתם באמצעות אירועים ממערכת החינוך בישראל במצבי חירום, בדגש על מלחמת "חרבות ברזל".
אשת חינוך ואקדמיה. עוסקת בחקר השחיתות השלטונית ובחקר החוסן האישי, הקהילתי והלאומי בארגונים פרטים וציבוריים ובמערכת החינוך בפרט. מרצה וחברת סגל במכללת אורנים ועמיתת מחקר באוניברסיטת אריאל ובמוסד שמואל נאמן למחקר מדיניות לאומית. מנכ"לית מרכז מגדלורים – הכוונה לחוסן מיטבי, מרכז שמעניק שירותי הרצאות, סדנאות וימי עיון בתחומי חוסן וחברה בוערים.
הגיע הזמן לומר את דעתך
רוצים להגיב? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט? הצטרפו לזמן ישראל רוצים לפרסם פוסט ולהגיב לכתבות? הצטרפו לזמן ישראל רוצים שנשמור לכם את הלייקים שעשיתם? הצטרפו לזמן ישראל
- לכל תגובה ופוסט עמוד בזמן ישראל שניתן לשתף ישירות ברשתות החברתיות ולשלוח באימייל
- עמוד הפרופיל הפומבי שלך ירכז את כל התגובות שפרסמת בזמן ישראל
- אפשרות להגיש פוסטים לפרסום בזמן ישראל
- אפשרות להגיב לכתבות בזמן ישראל
- קבלו את המהדורה היומית ישירות לתיבת האימייל שלכם
תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
אמנון אכן ניתוח מענין, מתאר תהליך שעברתי ממרץ אחרי שנים רבות לעבודה. ניסתי לעזור לכניסה של יעל לכנסת.
התאכזבתי מהעבודה וחזרתי למרץ רק בזכות הירוקים.
מאוכזבת שוב ממרץ בעקבות ההתנהלות מול סתיו ויאיר. אם לא יחזרו בהם, לא אתן להם תמיכה וכנראה כך יהיה עם רבים אחרים.
יש הטוענים שגם מרץ מיצגת ירוקים. ב20 שנות התנדבות שלי בנושאי סביבה לא נפגשתי ביצוג חברי מרץ בנושאים אלו.