יו"ר ימינה נפתלי בנט אומר היום, בסטטוס ארוך שפרסם בפייסבוק, שנתניהו לא הצליח להוביל לממשלת ימין באחת משתי האפשרויות: ממשלת מיעוט הנשענת על רע"ם או ממשלה ימנית בה הוא זז הצידה.
לאור כך, סיפר בנט, כי הוא מקיים מו"מ מתקדם עם ראשי גוש השינוי להקמת ממשלה אחרת ובלבד שלא לצאת למערכת בחירות חמישית. התנאים של בנט, בממשלת השינוי לדבריו, היא זכות וטו ובניה נכונה של מנגנון קבלת החלטות כדי שערכיו הימניים יבואו לידי ביטוי.
בנוסף כתב בנט שהממשלה לא תעסוק בסיפוח/שינוי מדיני ולא תיזום רפורמות במערכת המשפט "לבלימת האקטיביזם השיפוטי". מטרתה של הממשלה, כתב בנט, תהיה להעביר תקציב, לחדש פעילות של מערכות המדינה. "אני מקווה לראות בה פחות סולו ויותר שיתוף ופרגון".
בליכוד הגיבו לדבריו של בנט בטענה ש"בנט רוצה להיות ראש ממשלה בכל מחיר, כולל במחיר המלכת ממשלת שמאל. אם בנט היה באמת רוצה להקים ממשלת ימין הוא היה עובד שעות נוספות לא לסגור ממשלה עם לפיד אלא פועל לשכנע את גדעון סער להצטרף להקמת ממשלת ימין, או לפחות תומך בבחירות ישירות שהיו מאפשרות הקמת ממשלה כזו כפי שבוחריו באמת רוצים".
לפני שבועיים, לפני שהנשיא הטיל את המנדט על נתניהו, הוצע לי להפוך באופן מיידי לראש ממשלת "גוש השינוי". רק הייתי צריך לומר…
Posted by נפתלי בנט – Naftali Bennett on Friday, April 23, 2021

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך
תגובתך פורסמה! שתפו את עמוד הפרופיל שלכם
ועכשיו אנו זקוקים לתמיכה שלך עזרו לנו להמשיך ליצור עיתונות אמינה, מקצועית וליברלית
תמכו בנו